Tweakers zegt: 8,5

Apple Airpods (Wit)

Specificaties Oordopjes (standaard) met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple Airpods (Wit) Review

ronn0 30 april 2018, laatste update op 30 april 2018, 262 views Product gekocht

Apple Airpods (Wit)

Goede oordopjes die makkelijk te verbinden zijn! Na het verbinden via de iPhone is hij ook direct beschikbaar op de Macbook (Pro).

Pluspunten

• Verbinden
  • Draadloos
  • Acccuduur
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Volume niet via oordopjes in te stellen

Mijn earpods waren helaas defect (kabelbreuk), het was dus tijd voor nieuwe oordopjes.

Na lang twijfelen heb ik gekozen om de AirPods eens een kans te geven en toch de overstap te maken naar draadloze oordopjes. Als Apple-gebruiker kom je dan al snel uit bij de Airpods. Dan komt bij de twijfel toch meteen het grootste nadeel: de prijs.

Toch besloten ze te kopen, dan komt de pret: het uitpakken. In de doos zat een houder voor het opladen, de oordopjes, wat boekjes en een extra lightning kabel.

Bij het openen van het doosje vroeg mijn iPhone gelijk of ik de oordopjes wilde koppelen: ja graag! De verbinding was dus heel snel gemaakt.

Meteen de oordopjes ingedaan en getest: het geluid is goed voor mij. Het blijft een persoonlijke kwestie, maar ik vind de (ietwat overmatige) bass lekker klinken. Als ik aan het werk ben zet ik mijn Spotify meestal aan op mijn Macbook, tot mijn verbazing werden ze daar ook direct op herkend en luister ik nu via de Airpods op de Macbook.

De accuduur is voor mij ook goed te noemen, als ik ze uit doe heb ik me aangeleerd ze in de houder te steken en er daarna weer uit te halen. Ik ben zelf dus ook nog niet tegen een lege accu aangelopen, voor andere kan dit misschien wel een issue zijn.

Het grootste nadeel vind ik toch wel dat je niet veel in kunt stellen wat de tap functie op de oordopjes doet, ik had graag gezien dat links tappen het volume omlaag brengt en rechts het volume omhoog. Blijven hopen op een update die dat mogelijk maakt.

Siri gebruik ik momenteel niet, maar hij lijkt wat langzaam te reageren als ik op de oordopjes tap.

Heb jij ook een Apple Airpods (Wit)?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite