AMD Athlon 64 3200+ Boxed Review

Mr.Glyceron 30 december 2005, 2.085 views

AMD Athlon 64 3200+ Boxed

Pluspunten

• Zeer goede overclocking!
  • Overclocking gaat goed zonder het voltage extreem te verhogen.
  • Gunstige prijs
  • Goede standaard koeler!
  • Temps zijn 31 graden IDLE, en 41 graden STRESSED met standaard koeling!

Minpunten

• Geen!

De aankoop:
Toen ik een nieuwe PC ging kopen, ben ik meteen het internet opgevlogen, opzoek naar een goede processor.
Eerst zat ik te denken aan een 3500+. Maar toen las ik een review over de 3200+.
Deze kon gemakkelijk op de snelheid van een 3500+ lopen, en ook nog op een 3800+.
En deze was een stukje goedkoper als een 3500+.
Heb natuurlijk wel gelet op de core, en dit was allebei een Venice.
Dus heb de 3200+ aangeschaft.

De installatie:
Het installeren ging zeer makkelijk. Dit misschien omdat ik dit wel eens vaker gedaan heb. Maar voor iemand die het voor de eerste keer doet, staat alles stap voor stap beschreven. Dus dat kan niet moeilijk zijn.
Hij floepte zo in de socket, en dan het palletje naar beneden.

En dan het grote moment .. de PC opstarten! Zou het wel goed gaan?
En ja hoor, hij starte netjes.

De tests + overclocking:
Ik merkte meteen hoe snel hij was. Windows was er zo, en alles was super snel opgestart.
Heb hem meteen ff gestest in SiSoft Sandra 2005.
Op standaard snelheid (2Ghz) haalde ik 9300 punten.

Dan is het tijd om de max uit dit dingetje te trekken.
Ik haalde op de volgende voltages, de volgende snelheden:

1,4V - 2400Mhz
1,425V - 2500MHz
1,450V - 2800MHz

Ging ik hoger dan 2,8Ghz, dan werd hij instabiel. Maar we hebben een 800Mhz overclock. En dat is niet niks voor een AMD!

En dan natuurlijk weer testen.
Op 2,8Ghz haalde ik 13.000 punten in SiSoft Sandra 2005
Dat maakt een increase van: 3700 punten!
Dit is zeker niet slecht.

Conlusie:
Dit is een pracht van een processor. En je kan hem gewoon met 800MHz overclocken! Deze processor is zeker zijn geld waard!

• Gigabyte K8N Pro-SLI
  • 2048MB GeIL Memory
  • XFX 6600GT
  • Maxtor 120GB SATA HDD
  • Windows XP

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3200+ Boxed?

relaxed hoor ;)

Je hebt gewoon een fx-57tje in je pctje }>
jammer alleeen van de 512 kb cache (daarom heb ik een opteron 146 op 2,8 :*) )

mooie review!
Idd .. jammer van die cache jah.
Maar is een Opteron dan ook voor Socket 939?
Heb er ook al wel goede dingen over gelezen.
Miss deze CPU maar doorverkopen er een Opteron erin gooien!
Goeie OC maar niet bijzonder zoals jij denkt, ik heb 3000+ gezien die 3Ghz halen op air maar goed, best wel een leuke proc, heeft niet teveel extra voltage nodig om die snelheid te halen. Ik zelf kom met min 3000+ op 1,45v maar tot 2,6 dus zeker mooi. Misschien om iets verder te komen toch nog wat extra voltage erop zetten, op 1,5 wordt ie niet schrikbarend warmer dus misschien kun je er nog wat extra uit halen.