Anker Nebula Capsule

Specificaties SD DLP-beamer • 100" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Anker Nebula Capsule Review

jorisdriessen1 26 april 2018, laatste update op 9 mei 2018, 362 views

Anker Nebula Capsule

Wat een pracht-apparaat! Mocht deze testen voor Ibood en ga 'm absoluut houden. Accu gaat lang mee voor een beamer, beeld is scherp, geluid is goed (vooral als box voor muziek waar ik hem veel voor gebruik) en hij is in heel veel situaties praktisch te gebruiken.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Batterij gaat lang mee
  • Geluid kan goed hard
  • Wendbaar
  • 360° geluid
  • Stabiel en degelijk (mooi zwaar)
  • Tijdens afspeeltijd op te laden met powerbank
  • Moderne vormgeving

Minpunten

• Blaast hard (maar wordt daardoor niet heet)
  • Hdmi-ingang kan op een meer handige plek
  • Niet in een te lichte kamer te gebruiken (maar met welke beamer kan dat wel?)

Contrast / helderheid Score: 4
Via iBood mocht ik dit product gaan reviewen. Over het algemeen ben ik erg tevreden, met de nodige kanttekeningen.

Laten we allereerst beginnen met de eerste indruk van het apparaat; hij ging moeiteloos aan en het installeren was, op het uurtje updaten na, makkelijk en snel gedaan. Wat ze beloven in de handleiding maken ze goed waar, hoewel er naar mijn mening wel wat dingetjes missen. Daar over meer later in deze review.

Mijn eerste test is goed te noemen. Ik heb het handzame apparaatje mee genomen naar vrienden voor het afspelen van muziek (perfecte kwaliteit, goed hard en gaat énorm lang mee). We hebben vanaf het avondeten tot diep in de nacht genoten van de muziek zonder dat de oplader voor de Nebula hieraan te pas kwam.
Het meenemen naar mijn vrienden was enigszins problematisch te noemen omdat het zakje waar de beamer in gaat slechts groot genoeg is voor de Nebula zelf. Het meenemen van de oplaadkabel zul je op enige andere wijze moeten bedenken.

Stap twee (waarvoor ik de beamer vooral wilde testen) betreft het kijken van video's. Hieraan zijn een aantal zaken opgevallen.
Zo kun je zonder al te veel moeite je telefoonscherm projecteren met in mijn geval Apple Airplay. Het enige wat je nodig hebt is een werkende wifi-verbinding op zowel je telefoon als de Nebula. Hierna gaat alles vrij soepel.
Ook kun je heel handig je telefoon gebruiken als afstandsbediening. Stel dat je bijvoorbeeld je Nebula als zijnde 'afspeelapparaat' gebruikt voor Netflix, dan kun je heel simpel met je telefoon alles doen. De functionaliteit verraste mij enorm! Het te verwachten nadeel is dat je maximaal anderhalf uur film kunt kijken zonder het apparaat op te laden. Hier is slim over nagedacht door de mogelijkheid te bieden om met een externe batterij (zoals een powerbank) op te laden terwijl je aan het afspelen bent. Ik heb zelf echter wel ervaren dat het opladen soms tijdens het 'zware werken' langzamer gaat dan het leeg lopen van de accu. Wellicht kun je vooral de batterijduur verlengen in plaats van hem weer volledig op te laden met een externe batterij.

Beeldkwaliteit is goed en bovendien ook te verscherpen met het draaischijfje op de beamer zelf; super handig! Voor zo'n klein apparaat biedt het geheel veel mogelijkheden.

Het plaatsen van de beamer is soms wat lastig; hoewel hij het beeld zelf laat verspringen zodra een diepere achtergrond gedetecteerd wordt, zul je met de hdmi-verbinding veel last hebben van de kabels. Stel dat je in bed je filmpje wilt kijken, dan zul je eigenlijk in het midden óp je bed een tafeltje moeten hebben omdat het beeld anders wat scheef wordt weergeven.

De kwaliteit van het fysieke apparaat is best goed te noemen, deuken krijg je niet snel en de lens wordt goed beschermd. Bij de 'naadjes' laat het plastic nu al wel een klein beetje los bij mij, dat vind ik zelf wat goedkoop ogen.

Al met al is het een handzaam apparaat en zéker een leuke gadget waarmee je opvalt! Beeld is, behalve in (semi-) verlichte ruimtes goed, hij maakt goed en snel verbinding en geeft je verschillende mogelijkheden om aan vrienden, familie, bekenden en collega's beeld en/of geluid weer te geven.

Prijs-kwaliteitverhouding ligt wat scheef vind ik zelf. Als ik echt actief op zoek was naar dit apparaat, dan had ik er maximaal €250 - €300 voor over. Met deze deal tegen gereduceerd tarief via iBood houd ik 'm zeker!

Heb jij ook een Anker Nebula Capsule?