LG 29WK500 Zwart

Specificaties 29" • 2560x1080 • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 29WK500 Zwart Review

Tweakriez 24 april 2018, 4.177 views Product gekocht

LG 29WK500 Zwart

Omdat ik voor mijn huiswerk vaak zat te rommelen met meerdere schermen wilde ik graag meer werkruimte. Ik zat te twijfelen aan 2 schermen, een groter qhd scherm of een ultrawide. Uiteindelijk de nieuwste versie van de LG ultrawide aangeschaft. Mooi strak ontwerp, prachtig beeld en intuatieve bediening.

Pluspunten

• Ultrawide is echt fijn werken
  • Gamen gaat over het algemeen ook prima
  • Mooie kleuren en contrast
  • Stevig
  • freesync
  • HDMI kabel meegeleverd
  • Tilt functie

Minpunten

• Geen displayport
  • Geen ingebouwde luidsprekers
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Voeding niet ingebouwd, klein blokje

Ik had een 23 inch full hd Dell scherm maar merkte dat ik me irriteerde aan het steeds wisselen van te kleine tabs wanneer ik bezig was met word i.c.m. meerdere vensters in de browser.

Ik twijfelde om over te stappen naar een grotere monitor maar kwam er al snel achter dat dit geen zin had zonder gelijk een hogere resolutie te gaan nemen. Ik vond de combinatie 25 inch+ met IPS en minimaal 75hz te duur worden. Ik besloot mijn geluk te gaan beproeven met een ultrawide scherm.

Nadeel hiervan kan zijn naar ik begrepen heb dat sommige games niet goed schalen. Dit is voor mij niet onoverkomelijk. Mijn keus viel op de 29-um59p maar in de pricewatch zag ik dit spiksplinternieuwe model staan voor slechts 30 euro meer. Ik kon niet snel ontdekken wat de wezenlijke verschillen zijn maar ik had het idee dat deze versie nog iets strakker vormgegeven is en ik weet niet zeker of zijn voorganger ook een tilt functie heeft. Daarnaast vond ik de aansluitingen bij deze variant mooier.

Het scherm zelf ziet er prachtig en solide uit, is niet wankel en komt met handige software in de doos naast een hdmi kabel. Beeld is prachtig en de games die ik getest heb schalen prima, menu's blijven soms klein maar ingame werkt alles zoals het hoort.

Via de monitor eigenschappen heb ik de verversingssnelheid in kunnen stellen op 75hz ondanks dat ik een kaart uit het groene kamp in mijn pc heb zitten. Mocht ik uiteindelijk voor AMD gaan dan kan ik freesync activeren indien gewenst.

Heb jij ook een LG 29WK500 Zwart?

Ik zie 1 afbeelding waar het lijkt alsof je een 16:9 resolutie draait (CiV V menu), klopt dat? Ik heb interesse in een breed scherm maar als ik oudere spellen e.d. niet op maar een deel van het scherm kan hebben dan is dat wel iets om in het achterhoofd te houden.

Zeg maar 16:9 1080p modus in het midden en als hij 4:3 ook aan kan zou het helemaal tof zijn.
Het klopt dat bij sommige games er een 4:3 verhouding te zien is op sommige momenten. Dit gaat dan om menu's en cutscenes bij sommige games. De games zelf zijn dan gewoon fullscreen te spelen. Zo speel ik gewoon fullscreen C&c3 maar laatst ook the hospital :) Arkham Knight heeft zwarte balken bij de cutscenes maar het spelen zelf is ook gewoon fullscreen. Vooral bij spellen als Civ en rts games is het bredere scherm heerlijk om te hebben.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google