1 review

Asus Zenbook UX410UA-GV354T

Niet beschikbaar
Specificaties 14" • 1920x1080 • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus Zenbook UX410UA-GV354T Review

renslmf23 22 april 2018, 1.500 views Product gekocht

Asus Zenbook UX410UA-GV354T

Geweldige laptop voor bijna alles. Snel, stevig, licht: een echte zenbook

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Zeer snelle processor
  • Heel mooi scherm

Minpunten

• Geen gpu
  • Geen vingerafdrukscanner
  • Vrij dik

Ik heb deze laptop gekocht in plaats van de nieuwere ux430. Dit omdat ik twee exemplaren van die laptop heb geprobeerd, en ze allebei overmatig veel last hadden van coilwhine. Ik gebruik mijn laptop vooral op school en om te programmeren en 3d te tekeken. Gaming is niet aan te raden: de iGpu presteerd gamematig heel slecht. Zelfs lichte games als unturned kan hij in 1080p niet aan. Dit is denk ik op te lossen door ram in dual channel te laten werken door er nog een stikje bij te prikken. Programmeren gaat heel lekker op deze laptop door het zeer fijne toetsenbord. Het mooie, grote scherm heeft daar ook zeker invloed op. Ook kan deze laptop de iets grotere CAD-assemblies aan, zonder erge lag. De laptop is wel dik voor een ultrabook; dit komt omdat je er nog een hdd in kan stoppen, mocht je meer opslagruimte willen.

Ik heb overigens bijna geen last van coil whine. Het is alleen hoorbaar als je zware dingen doet zonder dat de fan inkickt. Het scherm is ook echt prachtig, door de hele kleine bezels heb je een, voor je gevoel, veel breder scherm. Wel nog twee minpunten : het scherm kan max 110 graden naar achter, dus op de bank werken gaat moeilijk. Ook reageert het touchpad soms niet (goed). Je bezwete vingers afvegen helpt hierbij

Heb jij ook een Asus Zenbook UX410UA-GV354T?

Wilde deze ook kopen, echter was de prijs ineens met €50,- gestegen. :X Afgehaakt dus.

Laatste tijd wat ophef over Asus Zenbooks die wat statisch kunnen aanvoelen. Ook last van?
Nee ik heb daar geen last van. Normaal ben ik wel gevoelig voor dat soort dingen. Ik heb hem voor 850 euro gekocht.
Nog even over het touchpad, probeer dit eens:

Configuratiescherm->apparaatbeheer->Human Interface-apparaten (Hid)->I2C HID apparaat->energiebeheer->"de computer mag...blabla" uitvinken.
Dankje! Dit helpt heel erg
Is het werkgeheugen uit te breiden?
Toch nog even weer een reactie over het touchpad: mijn eerste oplossing bleek toch niet te werken. Op een gegeven was ik zo geïrriteerd door het touchpad dat ik echt bloedlink was (bezig met bankzaken, leuk een cursor die dan overal willekeurig klikt). Niet alleen in W10, ook in Linux en varianten. Dus echt een hardware probleem (Elan touchpad). Zeker spijt van deze aankoop en ik kan 'm absoluut niet aanraden.