TomTom GO 5200 (Wereldwijd)

Specificaties 5" scherm met kaart van Wereldwijd en Ingebouwde simkaart (GPRS) - Bekijk alle specificaties

TomTom GO 5200 (Wereldwijd) Review

DennenbosNewbie 21 april 2018, 1.214 views Product gekocht

TomTom GO 5200 (Wereldwijd)

Zeer goed, werkt bijna perfect, en geregeld een update. Verliest alleen geregeld de verbinding met de TomTom server waardoor je geen verkeers en flitsinformatie meer krijgt. TomTom heeft geen oplossing voor dit probleem, zij komen niet verder dan het uitwisselen van de simkaart resultaat nul. dat voor een nieuw toestel.

Pluspunten

• Makelijke bediening
  • Zeer snel
  • Precies
  • Overzichtelijk
  • Verkeersinfo goed (mits het werkt)
  • Zeer goed product, maar koop zonder live service

Minpunten

• Verbinding met TomTom server
  • Services

Positiebepaling Score: 5
Kaartmateriaal Score: 5
Instructies Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
De twee slechte scores hebben alleen betrekking op de live service van TomTom, die valt vaak langdurig weg.
Na 2 keer ter reparatie aangeboden te zijn is het resultaat nog steeds hetzelfde, waardeloos.
Twee keer kreeg ik een brief dat het euvel was gevonden maar niet gemaakt kon worden, ik kreeg een ander toestel, geen nieuwe.
De tweede keer kreeg ik mijn eigen toestel terug die ik gemerkt had, met een nieuw sim, dat wel. Resultaat nul.
Een goed systeem maar koop een goedkopere, de live service is niets waard.

Heb jij ook een TomTom GO 5200 (Wereldwijd)?

Vraag & Aanbod

Ik heb zelf een 520. Zelfde produkt maar je maakt daarbij gebruik van je eigen mobiele telefoon voor de Live services. Werkt in Europa prima nu je overal gratis Roaming hebt.
Dat kan best zo zijn, maar het gaat er mij om als je voor een bepaalde dienst heb betaald, moet je er ook gebruik van kunnen maken.
Vandaar ook mijn advies om geen TomTom met live service te kopen.
Uw oplossing is dan inderdaad een goed alternatief.
Hoe lang valt de verbinding weg, minuten,uren, dagen ?
Dit varieert, de ene keer een half uur de andere keer veel langer en soms wat korter.
Maar meestal heb ik na ca. een kilometer of 70 nog geen verbinding.
En het maakt niet uit waar ik rijd.
Als ik het systeem opnieuw opstart, werkt het wel weer.
Maar ik kan. Moeilijk telkens opnieuw opstarten tijdens het rijden.
TomTom werkt op mijn telefoon wel gewoon goed.
Ik kan en wil om bepaalde redenen mijn telefoon er niet voor gebruiken ander was het navigatie probleem opgelost, maar dan nog vind ik dat het naar behoren moet werken.
Ik heb er af en toe ook problemen mee, ik wissel beroepsmatig vaak van voertuig en heb het vermoeden dat het met gelijktijdig ingeschakelde Gps ontvangers van doen heeft.
Wat bedoeld u precies met gelijktijdig ingeschakelde Gps ontvangers?
Ik heb het ook niet af en toe, maar elke dag meerdere keren.
Ik heb deze ook en mijn TT services werken perfect. Hooguit bij grensovergangen of in dichtebebost gebied soms wegvallen.