sluiten

Naar het onderzoek

1 review

Xiaowu X2T (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Xiaowu X2T (Zwart) Review

Techrvw 21 april 2018, laatste update op 5 juni 2018, 1.221 views

Xiaowu X2T (Zwart)

De X2T heeft een bereik van 20Hz to 20KHz, wat we bij veel draadloze oordopjes zien. De batterijduur is ongeveer 3 uur maar met de charging case laadt je de X2T weer 3-4x op zonder naar de oplader te rennen. Kan de X2T zich onderscheiden in de draadloze headphone markt?

Pluspunten

• Formaat/Design
  • Geluidskwaliteit
  • Batterycase Design

Minpunten

• Connectiviteit
  • Batterijduur oordopjes

Zelf heb ik al wat draadloze oordopjes gehad, maar mijn nieuwste aanwinst in de X2T. De batterij case ziet er net iets anders uit dan bij bijvoorbeeld de TWS10 of de QCY Q29 Pro. Het bereik is ongeveer hetzelfde, kan de X2T zich onderscheiden?

De X2T is de verkrijgen voor €20 bij GearBest!

Introductie & Specificaties

Zelf was ik erg onder de indruk van het geluid van de QCY Q29 Pro en het comfort van de TWS10. Nu met de X2T hoop ik dat het beste van beide samen komt tot de perfecte draadloze oordopjes. Qua specificaties weten ze me niet echt te verbazen:

General
  • Features: Portable
  • Function: Answering Phone, Bluetooth, icrophone, Multi connection function, Noise Cancelling, Sweatproof, Voice Prompt
  • Language: English
  • Package weight: 0.1980 kg
  • Product size (L x W x H): 1.85 x 1.85 x 2.50 cm / 0.73 x 0.73 x 0.98 inches
  • Product weight: 0.0120 kg
Package Contents
  • Package Contents: 1 x Double Headset ( Included Charging Base ), 3 x Pair of Standby Earbud Tips, 1 x USB Cable, 1 x Chinese and English Manual, 1 x Cloth Bag

Unboxing

De doos ziet er iets anders uit dan wat ik gewend ben. Normaal gesproken zit er aan de voorkant een foto van het product, maar bij de X2T is het het product zelf! Er zit een transparante voorkant op waardoor je het product en de batterij case kunt zien zonder de doos open te maken.

Als we de doos open maken, zien we dat nog 3 extra setjes oordopjes in zitten, zodat iedereen ze kan dragen. Een handleiding in het Chinees en een Micro-USB charging kabel. Ook zit er een zakje bij om de charging case the beschermen als je ze in je tas stopt.

Hardware & Design

Het design ziet er goed uit en ze voelen redelijk stevig aan. Je kan de knop gemakkelijk indrukken als ze in je oor zitten, zonder dat je heel veel druk op je oren krijgt. De oortjes zijn zo gemaakt dat je kan drukken op de plek waar hij niet in je oorkanaal zit, wat ervoor zorgt dat je geen extra druk krijgt. Hierdoor kan je de knop gemakkelijk indrukken zonder dat het oncomfortabel wordt.

De knop op de X2T zijn gemakkelijk in te drukken, wat in dit geval een goed punt is. De oortjes klikken niet te gemakkelijk dat je "ghost clicks" krijgt, maar je hoeft er niet hard op te drukken, zoals bij de Meizu EP51.

De case voelt ook zeer stevig aan en het doet me denken aan een Secrid wallet. Je kan deze gemakkelijk in je achterzak bewaren als je ze oortjes gebruikt.
De Batterij Case
Een ander design kan goed of fout uitpakken. X2T heeft gekozen voor een ander design als het gaat om de batterij case, wat ik in dit geval alleen maar toejuich. Ze hadden kunnen kiezen voor zelfde design als bijvoorbeeld de QCY Q29 Pro of the TWS10, maar in dit geval heeft het goed uitgepakt voor ze. De oordopjes maken een gemakkelijke verbinding met de case door het mageneetje wat erin zit en maakt direct verbdining met de pinnetjes om op te laden.

Op de case zijn 4 LED lampjes, welke voor 25% per stuk staan. Dit geeft je een indicatie van het batterij niveau van de batterij case. Als je aan het opladen bent, knippert het lampje van hoeveel % hij opgeladen is. Hierdoor heb je een idee hoeveel % de case opgeladen is.

Passen Ze?
Voor mij is het passen van oordopjes zelden een probleem. Zo ook bij de X2T passen ze zonder problemen. Mocht je toch problemen hebben, kan je één van de drie andere oordopjes proberen zodat ze wel passen.

Ze gaan wel redelijk diep in mijn oor waardoor het voelt alsof het Noise Cancelling heeft. Het geluid van buiten af komt er niet doorheen en je hoort alleen de muziek/podcast of film die je aan het afspelen bent.

Hoe Connect Je ze??

Als je de connectie met je smartphone wilt maken, zijn dit de stappen die je moet nemen:
  • Neem één oortje uit de charging case en houdt de knop 5-7 seconden ingedrukt. Ook als hij "Power On" heeft gezegd, blijf je de knop ingedrukt houden tot hij "Pairing" zegt.
  • Neem het tweede oortje uit de charging case en houdt de knop 3-4 seconden ingedrukt tot je "Power On" hoort. Verder maken ze de connectie met elkaar automatisch.
  • Nu ga je op je smartphone naar de instellingen van Bluetooth en verbind je met "X2T".
  • Klik er eenmalig op en de connectie wordt gemaakt. Je kan nu genieten van je muziek, podcast of film.

Functies

De functies blijven eigenlijk altijd gelijk bij de draadloze oordopjes die ik gehad heb. Je kan je inkomende telefoon gesprek beantwoorden of weigeren maar ook een lopend gesprek ophangen. Je kan er muziek meet pauzeren of afspelen of van nummer veranderen.
Telefoon Bediening
Als je een inkomend telefoongesprek wilt accepteren, druk je éénmalig op de knop.
Wil je je huidge telefoongesprek ophangen? Druk je éénmalig op de knop.
Geen zin in het inkomende telefoon gesprek? Druk twee keer op de knop.

Tijdens een inkomend gesprek wordt het telefoon nummer van de beller voorgelezen. Mocht je een goed geheugen hebben, kan je dus weten wie er belt.
Muziek Bediening
Je kan de muziek pauzeren of afspelen door éénmaal op de knop te drukken.
Wil je naar het volgende nummer? Dan druk je tweemaal op de knop.
Wil je het liedje dat je luistert nogmaals horen? Druk driemaal op de knop.
Aan/Uit
Door de knop 3-4 seconden ingedrukt te houden, gaan de X2T oordopjes uit of aan. Het aan of uit zetten wordt bevestigd door een stem vanuit de oordopjes.
Noise Cancelling
Ik moet toegeven dat ik niet veel omgegevingsgeluid hoor als ik de X2T gebruik. Toch denk ik niet dat er active noise cancelling op zit. Ze gaan redelijk diep in je oor waardoor al het andere geluid wordt afgesloten. Als er dan nog muziek uit de oordopjes komt, hoor je niks meer van de omgeving.

Als je dus alleen de muziek wilt horen, zonder omgevingsgeluid, zijn de X2T wel aan te raden, maar ze hebben volgens mij geen active noise cancelling.

Geluidskwaliteit

Ik ben blij verrast! Ze klinken erg goed en ze hebben een bijzonder goede bass voor zulke oordopjes. Dit is zeker niet die kwaliteit die ik van X2T had verwacht, maar vele malen beter.

Ik heb ze getest met verschillende muziek genres en ze klinken bijna allemaal goed. Ze hebben zo hun eigen sterke punten. Bij bijvoorbeeld Hip-Hip of Hardstyle komt ze bass erorm goed tot zijn recht.

Bel Kwaliteit

Dit is zeker niet slecht en je kan prima een telefoongesprek voeren met de X2T, alleen horen ze enorm veel omgegevingsgeluid. De X2T weet niet zo goed hoe hij dat eruit moet filteren en moet focussen op jou stem.
Zit je echter in een stille kamer, zoals je woonkamer, dan is het zeker goed te doen. Het klinkt misschien alsof je 1 á 2 meter van de telefoon vandaan bent, maar de andere persoon kan je prima verstaan.

Connectie

Dit is het slechte punt van de X2T in combinatie met de Mi Note 3. Wanneer ik aan het lopen ben, blijft de connectie verliezen. Als ik mijn hand op mijn Mi Note 3 leg, verbreektde verbinding. Het lijkt erop alsof er een zwakker Bluetooth signaal wordt verstuurd dan bij andere oordopjes. Zodra je stil je zit achter je computer bijvoorbeeld, is er niks aan de hand.

Het kan zijn dat het verschilt per paar of per gebruiker. Ik heb meerdere mensen gehoord die het ook hadden bij de QCY Q29 Pro of de HBQ-i7, waar ik totaal geen last mee gehad heb. Het kan dus heel goed zijn dat andere mensen helemaal geen probleem hebben met de X2T.

Batterij Duur

Dit is niet zo goed als ik had gehoopt. Je kan er, als je geluk hebt, 3 tot 3,5 uur mee doen. Dit is niet super slecht, maar ik had op beter gehoopt. Nu heb met de X2T gelukkig wel batterij case waardoor je veel langer kan doen op een enkele lading van de batterji case. Dit is een must als je het mij vraagt voor draadloze oordopjes.

Met de batterij case kan je ongeveer 3-4 keer extra je oordopjes volledig opladen.

De X2T zijn niet de beste draadloze oordopjes die er zijn. Wel hebben ze één van de beste bass ingebouwd die ik heb gehoord. Helaas laat de connectiviteit met mijn Xiaomi Mi Note 3 te wensen over. Dit kan aan mijn telefoon liggen of aan dit specifieke paar oortjes, maar de oorzaak kan ik niet achterhalen.

Zoek je een paar oordopjes voor tijdens je kantoorbaan? Dan kan ik de X2T zeker aanraden. De bass is echt geweldig voor het formaat.

De batterij duur van 3 tot 3.5 uur is niet geweldig, maar door de charging case kan je langer doen op een enkele lader. De charging case ziet er daarnaast ook goed uit en je kan gemakkelijk het batterij niveau aflezen door de LED lampjes.

Heb jij ook een Xiaowu X2T (Zwart)?