Arozzi Verona Pro V2 Zwart/Blauw

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Arozzi Verona Pro V2 Zwart/Blauw Review

PC_EVERYDAY 16 april 2018, 1.251 views

Arozzi Verona Pro V2 Zwart/Blauw

Wat een gave stoel is dit jongens! Als je hier een maal in zit dan wil je er echt niet meer uit! De afwerkingen zijn super goed en de kwaliteit is van hoog niveau. Ik ben er dan ook ontzettend over te spreken. Goed gedaan mannen van Arozzi!

Pluspunten

• Tilt Lock Function
  • Kussen in de rug
  • Diameter voet is erg groot, dit resulteert in stabilitiet
  • De diameter van de wieltjes zijn groter als normaal en rollen erg stil en soepel
  • Stiksels zijn super afgewerkt!
  • Borduursels op de kussen en leuning ziet er netjes uit. Leuk dat ze hier de kleur van de stoel in hebben verwerkt
  • Rug leuning kan helemaal plat
  • Arm leuningen zijn lekker zacht

Minpunten

• Arm leuningen alleen in hoogte verstelbaar

- Inleiding
- Specificaties
- In de praktijk
- Conclusie

Als je in de markt bent voor een Gaming Chair dan zal je wellicht er ook al achter zijn gekomen dat er veel verschillende merken zijn die Gaming Chairs aanbieden. Vaak hoor je maar 1 of 2 verschillende merken maar daar houd het dan vaak ook wel op. Echter zijn er veel meer merken die een Gaming Chair in hun assortiment aan bieden. Arozzi is hier een van. Dus ga er maar eens goed voor zitten want vandaag kijken we naar de Arozzi Verona PRO V2 Gaming Chair – Grey.

Een Gaming Chair is niet voor iedereen weg gelegd zoals jullie wel weten. Dit heeft namelijk te maken met de afmetingen van de stoel en van de eindgebruiker. Sommige mensen zweren er bij en andere mensen vinden een Gaming Chair gewoon echt niet comfortabel zitten omdat hij te groot of juist te klein voor hem of haar is. Daarom bij deze wat afmetingen en specificaties.

Van de site van Arozzi zelf:

Meet Verona Pro V2 where Arozzi refines the experience of the regular Verona Pro gaming chair. Our Swedish designers have integrated the most popular features from our other product lines along with the latest in ergonomic design to produce a chair that puts you at the centre of control and comfort. Supple pleather covering over a lightweight metal frame gives a luxury feel while maintaining the flexibility to move and react quickly.
The Verona Pro V2 has all the great ergonomic features of the regular Verona: extra padded seating, adjustable armrests, adjustable back and head support plus an advanced and reinforced seat mechanism with lockable tilt positions. Verona Pro V2 also adds distinctive three-color combinations for unique visual appeal. When it’s time to win the Verona Pro V2 will get you across the line with comfort, strength and style to spare.
Improved Features
• 1,5 cm wider metalframe.
• Thicker and more durable Pleather upholstery.
• Adjustable recline angle up to 180 °.
• Nylon composite, heavy duty base.
Features
• Ergonomic design – High density shaped foam in the seat for excellent comfort.
• Adjustable armrests (Height)
• Rocking function
• Tilt lock function – 5 lockable rocking positions 3°- 20°
• Metal frame – A durable metal frame structure ensures stability and durability.
• Class-4 gas lift – Durable for up to 150kg!

Aan verstel gemak komt deze stoel niets tot weinig te kort. Je kunt bijna alles verstellen en dit is zeer prettige want zo is de stoel toegankelijk voor een grote groep mensen. Vaak zie je bij Gaming Chairs dat ze de rug leuning helemaal plat kunnen leggen. Hier zag ik het nut nooit van in maar sinds ik er zelf eentje in huis heb moet ik je zeggen dat ik het toch regelmatig gebruik. In combinatie met de Tilt Lock Function is dit echt een gouden combo. De Tilt Lock Function zorgt er namelijk voor dat je hele stoel, dus ook het zit gedeelte versteld kan worden tussen de 3°- 20°. Je kan hem op 5 hoeken locken zodat hij in die positie blijft staan. Zelf kies ik er vaak voor om hem niet te locken en dan de rug leuning helemaal plat te gooien en dan lekker schommelen, ideaal voor filmpjes op Youtube of dergelijke.

Aan verstel gemak komt u dus weinig te kort behalve dat de armsteunen enkel omhoog en omlaag kunnen. Had graag gezien dat deze ook naar voren en achter konden en naar binnen draaien. Wel kun je de armleuning ietsjes naar binnen of buiten zetten doormiddel van de gehele armleuning los te schroeven en daarna op de gewenste positie vast te draaien. Echter zie ik dit niet als een min punt omdat je dit van te voren weet en het went ook heel vlug. Ook kost deze stoel ‘’maar’’ 289,- Euro en voor dat geld krijgt u een hele hoop en ook echt kwaliteit. De afwerking is echt subliem!

Zoals bij elk product begint het al bij de doos, hoe ziet deze eruit en hoe zit het product erin verpakt? In dit geval zit het iniedergeval wel goed. De doos ziet er uitdagend uit en je krijgt meteen zin om het uit te pakken. Ook staan er de verschillende kleuren modellen op afgebeeld want deze stoel komt namelijk in 6 verschillende kleuren. Hij is beschikbaar in de kleuren Blauw, Rood, Groen, Oranje, Grijs, en Zwart. Met de kleuren is subtiel gewerkt, als je voor de kleur Rood kiest dan is dit niet to much vind ik zelf. Zelf vind ik het ook erg gaaf om te zien dat er wit tussen zit. Vele van jullie vinden dit misschien niks maar ik vind het erg gaaf, zeker bij het model dat we vandaag bespreken, de Grijze variant. De kleuren gaan erg goed samen!

Wanneer we de doos openen komen we als eerste de base tegen. Alles zit gestapeld in de doos om het zo efficiënt mogelijk te verpakken. De rug leuning en het zit gedeelte zijn netjes verpakt in een plastic hoes. Ik vind dit een goede toevoeging en je hebt zo op deze manier nog meer uit te pakken, en uitpakken vinden we allemaal leuk denk ik zo. Ook zitten de wieltjes en de andere componenten netjes in een plastic zak. De kussentjes zitten al op de leuning gemonteerd maar deze zijn handig te verwijderen met klipjes. Op het zitvlak waar de leuning aan gemonteerd word zitten mooie hoesjes zodat de scharnieren nergens inprikken tijdens het verzenden. Over de verpakking is dus goed nagedacht en het is ook goed uitgewerkt!

In de accessoire doos zit een bijbehorende sleutel om de schroeven los en vast te draaien en hierin vind u een zakje met daarin stoffen handschoentjes. Dit is een leuke toevoeging maar zelf heb ik ze niet gebruikt tijdens het assembleren. Ook waren deze handschoentjes te klein voor een gemiddelde hand. Ook vonden we de boekjes en de handleiding hierin. De handleiding ziet er erg netjes uit en alles is duidelijk afgebeeld. Ook is de handleiding erg humoristisch en dit valt ook meteen op. Er worden grappige plaatjes gebruikt en dit helpt zeker in het totaal plaatje. Het assembleren was dan ook gemakkelijk om te doen en erg leuk ook.

Wat direct opvalt is dat wanneer we alles uitpakken het echt van hoge kwaliteit is, zowel de wieltjes als de stoel zelf en de base. Alles ziet er keurig netjes uit en voelt ook goed. De base is ook erg groot en ook stevig. Het voelt als metaal maar het is gemaakt van een soort nylon. Dit is dus extreem sterk en als je in de stoel zit geeft de base ook niks mee. Omdat de base een grote diameter heeft voelt de stoel ook heel stabiel aan, ook wanneer je de stoel leuning helemaal plat hebt liggen.

Ook de wieltjes vallen erg op, ze zijn wat groot van diameter en erg netjes afgewerkt. Om de wielen zelf zit een soort rubber, dit zorgt ervoor dat het erg goed rolt op zowel vloerbedekking als tegels en met weinig tot geen geluid. Zelf ben ik nogal een noise freak dus ben hier dan ook erg enthousiast over! De wielen waren ook gemakkelijk te monteren dit was gewoon een kwestie van erin klikken en dit gelde ook voor de gas veer. De base was dan ook vlug opgebouwd en erg makkelijk om te doen.

Wanneer de base af is beginnen we aan de stoel zelf, het zit gedeelte in ons geval. Wat meteen opvalt is dat dit er niet normaal goed uitziet wat afwerkingen betreft! De stiksel zijn super strak en de uiteindes zijn netjes afgewerkt, ik zie dan ook over de gehele stoel nergens een draadje uitsteken. De arm leuningen zijn al gemonteerd en dit scheelt weer in werk voor ons. Het enigste wat je kan verstellen aan deze armleuningen is de hoogte, ook kun je de armleuningen wel iets naar binnen of buiten zetten doormiddel van de montage schroef even los te draaien en de armleuning op de gewenste positie te zetten en daarna weer vast te draaien. De opstaande randen zijn lekker hoog en geven je echt dat gevoel van dat je geen kant op kunt. De zit vorm is dan ook erg fijn. Ook kun je nog gewoon in de kleermakers zit zitten voor mocht je dit willen, je hebt dan geen last van de opstaande randen en dit is ook erg prettig.

Volgens de handleiding moeten we het zitgedeelte omdraaien zodat we de verstelconstructie kunnen plaatsen. Wat direct op valt aan de onderkant is dat ook de gebieden die je niet ziet er erg netjes uitzien. Ook zijn de schroeven waarmee we de constructie moeten bevestigen al gemonteerd op het frame, zo zien we meteen waar we de constructie moeten plaatsen en welke schroeven hierbij horen. Ik vind dit een goede toevoeging om het bouw proces dan ook zo soepel en makkelijk mogelijk te laten verlopen. Op de constructie zelf zit een sticker met daarop de tekst ‘’front’’, een erg goede toevoeging om te voorkomen dat je hem verkeert om monteert. Het voorkomen is altijd beter. De 2 hendels om de stoel om hoog en om laag te laten gaan en de hendel voor de Tilt Lock Function moet je wel nog even zelf erop monteren, dit is gewoon een kwestie van erin schuiven en klaar. Nu is het dan ook alleen nog maar een kwestie van het zitgedeelte op de base te laten klikken en je kunt al zitten.

Het laatste wat nu dan nog moet gebeuren is de rugleuning monteren, het makkelijkste is om dit met 2 man te doen. De rug leuning is erg licht en stevig gebouwd. Ook hier zijn de stiksels netjes en mooi afgewerkt. De schroef gaten zijn degelijk gemaakt en ook hier zijn de bijbehorende schroeven alvast voor gemonteerd zodat je niet hoeft te zoeken naar je juiste. Ook hier op de rug leuning zijn de steunen erg fijn. Ze zorgen ervoor dat je lekker in het midden van de stoel zit en ik vind ze erg prettig. Ze geven ook redelijk wat steun en dit is nooit verkeerd. En ze zien er ook nog eens super gaaf uit, wat wil je nog meer?! Omdat de stoel is bekleed met 3 verschillende kleuren dacht ik dat dit erg rommelig afgewerkt zou zijn, dit is echter totaal niet het geval. De gekleurde stukken gaan netjes in elkaar over en er is dan ook geen naad te zien. Met de afwerkingen zit het echt goed.

Ook het logo wat in de kussentjes en rug leuning geborduurd staat is van hoge kwaliteit. Het is super strak en er zitten geen losse eindjes aan. Wat ik een erg leuke toevoeging vind hieraan is dat dit in de kleur van de stoel gedaan is. Zo heb ik een Grijze stoel en zijn de borduursels ook in het Grijs gedaan. Ook zorgt dit ervoor dat het minder opvalt of juist goed samen gaat met het geheel. Er staat dan ook op de rug leuning met de kussentjes erop alleen al 4x het logo op afgebeeld. Dit valt echter helemaal niet op en ik stoor me er dan ook helemaal niet aan.

Dus het was nog een kwestie van schroeven uit het frame draaien de rug leuning erop monteren en de afscherm kappen erop klikken. De afwerking met de kappen die je erop klikt werkt mooi maar aan de rechter kant van de stoel als je erin zit waar het scharnier dus zit had nog wel een extra kapje gemogen. Want je ziet nu het mechanisme van zo wel de voor als achter kant heel goed zitten en omdat deze helemaal vol zit met smeer is dit niet helemaal geweldig. Ook kan ik me voorstellen als je een vriendin hebt ofzo en deze een sjaal om heeft dat deze er dan tussen kan komen. Daar een extra afwerk kapje toevoegen was dus niet erg geweest.

Het resultaat ziet er dan ook erg goed uit. Het ziet eruit als een degelijke en sportieve stoel maar geloof me, als je hierin zit word je alles behalve sportief. Het is echt een lekker luie stoel. Ook de kussentjes die erop zitten en dan vooral de gene midden in je rug is wel iets waar je aan moet wennen. De eerste keer dat ik erin zat heb ik ze er meteen vanaf gehaald en ik werd er schijt ziek van. Maar heb ze toen toch een kans gegeven en na een middag kon ik al niet meer zonder. Dit is dus echt een grote toevoeging, zeker wanneer je in de stoel gaat liggen zijn ze on mis baar. Zelf ben ik rond de 1,90 meter en ik denk dat dit ook de maximale lengte is voor de stoel. Wanneer je namelijk recht op zit (en dit doe je denk ik het meeste van alle gevallen) Dan zit het kussentje voor in de nek namelijk helemaal op het hoogste punt van de rugleuning en dit is eigenlijk net iets te laag nog. Wanneer je ligt in de stoel is het wel prima te doen. Mijn advies is dus tot 1,90 meter.

In de praktijk is het heel erg gaaf natuurlijk om eindelijk zo’n stoel in je bezit te hebben. Ook ziet het er vaak ook nog eens heel gaaf het in je gehele setup. Echter maakt dat allemaal niets uit, zolang de stoel maar goed is. En ik kan je vertellen dat dit echt een hele fijne stoel is. Ik kan nu al niet meer zonder en dan zit ik er nog maar 3 dagen lang in. Wat erg fijn is, is dat hij heel goed en van hoog niveau is afgewerkt en nee je gaat hier natuurlijk niet beter van gamen maar het doet je humeur wel zeker goed. Ook vroeg ik me voorheen altijd af wat het nut nu was van een rug leuning die helemaal plat kan? Nou ik kan je vertellen dat ik hier het antwoord op het gevonden. Wanneer je een filmpje kijkt of Netflix dan doe ik altijd meteen die rugleuning naar achteren en mijn voetjes omhoog. Vaak begin ik dan wel te dutten maar dit zie ik al een positief punt. Hij zit dan ook geweldig en je wilt er gewoon simpel weg niet uit. Als je ligt in de stoel heb je wel het gevoel dat je de armleuningen naar je toe wilt kunnen halen, dit kan echter niet maar vind dit zelf geen probleem, ook is dit iets wat je van te voren al weet dus ga ik dit niet als een min punt mee laten tellen in de eindbeoordeling. De Tilt Lock Function is echt de beste uitvinding wat deze stoel betreft. Dit is niet normaal fijn en wanneer je Gamet gebruik ik deze vrijwel altijd om mijn stoel ietsjes naar achteren te positioneren. Je komt dan echt in je ultieme relax standje.

(Mijn oprechte excuus, het bescherm kapje is hier niet volledig aangedrukt. Dit moet met redelijk wat kracht gebeuren en als hij er eenmaal op zit komt hij er ook niet meer vanaf, hij zit nu mooi gelijk met de rest. Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken)

Overal ben ik erg te spreken over deze stoel. Voor 289,- haal je echt iets goed in huis. Als je er eenmaal in hebt gezeten wil je niks anders meer en dit is wat je als fabrikant zijnde juist wilt bereiken lijkt me. Ook zijn de afwerkingen van erg hoog niveau en voor deze prijs is dat echt goed. Tuurlijk er zullen vast wel beteren stoelen te krijgen zijn en vooral ook duurdere, maar voor deze prijs deze kwaliteit? Ik denk zeker dat er meer fabrikanten zijn die dit dual aan durven maar je moet toch echt van goede huizen komen wil je deze stoel van mijn top 1 plaats willen stoten want man, wat is dit een gaaf ding! Zelf heb ik dan ook geen toevoegingen aan deze stoel enkel dat er een extra bescherm kapje op had gemogen maar dan ben ik echt aan het zoeken en dat de arm leuning iets meer verstel mogelijkheden had mogen bieden, maar dan kom ik toch ook al vlug weer bij het punt van ja dat klopt maar hij koste ‘’maar’’ 289,- Euro. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de concurrentie van deze stoel want wat kunnen hun meer bieden dan deze stoel van Arozzi? Naar mijn mening zit er namelijk alles op en aan wat je kunt dromen van een stoel met een prijs van 289,- Euro. Voor de mensen die in de markt zijn voor een Gaming Chair dan zou ik u graag mee willen geven dat als het enigszins mogelijk is dat je gaat voor een stoel met een Tilt Lock Function erop want als je dit eenmaal hebt dan wil je er nooit meer vanaf, letterlijk! Zoiezo is dit echt een dikke aanraden wat mij betreft! Zeker het overwegen waard. Ook denk ik dat het uitzoeken van een Gaming Chair hem gaat zitten in de kleine dingetjes want ze zien er allemaal in grove lijnen het zelfde uit en ze hebben vaak de zelfde afmetingen. Het gaat hem dan zitten in de afwerkingen en materiaal keuzes. Dan heeft u aan deze Arozzi Verona V2 PRO een hele goede! De afwerkingen zoals eerder verteld kunnen volgens mij ook niet beter en de materiaal keuze is prima wat betreft het budget. Tuurlijk echt leder zal ongetwijfeld fijner zijn, maar dit is veel fijner voor uw bankrekening. Het uit zoeken van een Gaming Chair zit hem dus in de kleine dingen en ik denk dat ze bij deze allemaal wel goed zitten. Vandaar dat ik deze stoel dan ook 5 sterren geef en een PC_EVERYDAY Award! Man wat ben ik over dit product te spreken! Goed gedaan mannen van Arozzi.

Heb jij ook een Arozzi Verona Pro V2 Zwart/Blauw?

Er is ook een Star Trek editie van deze mooie en goedkope stoel. :P
Inderdaad ook een mooie optie, echter was deze er nog niet toen deze review online kwam.