Xiaomi Redmi Note 4 (3GB intern, 32GB opslag) Zwart

Xiaomi Redmi Note 4 (3GB intern, 32GB opslag) Zwart Review

gejanus 16 april 2018, 237 views Product gekocht

Xiaomi Redmi Note 4 (3GB intern, 32GB opslag) Zwart

Een prima smartphone voor een zeer voordelige prijs. De smartphone ziet er goed uit en heeft een aantal goede functies. Het is bijvoorbeeld mogelijk om twee simkaarten te plaatsen.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Er kunnen twee simkaarten geplaatst worden
  • Goede en energiezuinige processor

Minpunten

• Camera op achterkant is van mindere kwaliteit
  • Niet in Nederlands in te stellen

Waar besteld?
Xiaomi RedMi Note 4A Zwart
Na een tijdje geleden de ResMi Note 5A te hebben aangeschaft (zie review) was ik nu op zoek naar een voordelige smartphone voor mijn zijn. De goede ervaringen die ik heb met de 5A deed mij beslissen de Xiaomi RedMi Note 4A aan te schaffen. De zwarte kleur past goed bij een stoere tiener.

Eenmaal geleverd was meteen ook duidelijk dat met het design helemaal niets mis was. De smartphone ziet er goed uit en ligt makkelijk in de hand. Daarbij is het ook een heel licht model. De behuizing is helemaal van metaal en dat is erg fijn. Het komt net iets robuuster over dan de plastic modellen.
De RedMi Note 4A is makkelijk in gebruik
De RedMi Note 4A is niet in het Nederlands in te stellen. Er zijn meerdere andere talen waaronder Engels en Duits. Gekozen werd voor Engels. Het bleek geen obstakel voor mijn zoon te zijn en al snel had hij de telefoon helemaal naar wens ingesteld. Uiteraard is de Play Store aanwezig en de nodige apps konden meteen worden gedownload. Het besturingssysteem waar de Redmi Note 4A op draait is Android 6.0. Het is niet de nieuwste versie maar het werkt prima. De telefoon start snel op en ook nieuwere apps en games lijken goed te draaien.
Mogelijkheid tot plaatsen van twee simkaarten
Wat Xiaomi goed doet is de mogelijkheid bieden tot het plaatsen van twee simkaarten. Natuurlijk is dit niet nodig voor mijn zoon maar ik kan mij voorstellen dat als je een nummer voor je werk en privé gebruikt dat dit zeer handig is. In het schuifje waar de simkaarten geplaatst kan worden is ook de mogelijkheid een micro SD-kaart te plaatsen.

Standaard is de smartphone voorzien van 32 gigabyte aan opslagruimte. Plaats je een micro SD-kaart dan kan de opslagruimte worden vergroot met maximaal 128 gigabyte. Het geheugen is 3 gigabyte. Dit is is niet spectaculair maar het blijkt voldoende voor het dagelijkse gebruik.
Een zuinige processor
Er is een zuinige processor in de RedMi Note 4A aanwezig. Dit is de Snapdragon 425 Quad Core 1.4 GHz. De batterij gaat langer mee door deze processor en er worden goede prestaties gehaald. Niet alleen gamen en apps draaien gaat prima maar ook het streamen van video is geen enkel probleem. Dit is onder andere getest met Netflix.

Er zijn twee camera's aanwezig op dit model. De selfiecamera aan de voorkant maakt goede voorkant. Aan de achterkant is er een 13 megapixel met vijf lenzen te vinden. Deze presteert ondermaats. Het zijn geen slechte foto's maar door de specificaties zou je denken dat er betere foto's mee te maken zijn.
Wat is er in de doos te vinden?
In de doos is het volgende te vinden:

Xiaomi RedMi Note 4A smartphone
Een USB-stekker (Nederlandse uitvoering)
Micro USB-kabel
Pennetje om de schuif van de simkaarten te openen
Een handleiding
De conclusie
Ben je op zoek naar een moderne, goed uitziende en betaalbare smartphone dan is de Xiaomi RedMi Note 4A een prima keuze. Er zijn wat kleinere nadelen. Het opladen gaat niet heel erg snel en de camera op de achterzijde had van een betere kwaliteit kunnen zijn. Toch zul je zeker geen miskoop doen als je de keuze voor dit model maakt.

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 4 (3GB intern, 32GB opslag) Zwart?