Specificaties 2,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6700 classic Zwart Review

Bobel 2 maart 2010, laatste update op 2 maart 2010, 970 views

Nokia 6700 classic Zwart

Pluspunten

• SymbianNokia Ovi SuiteVormgeving toestelCameraGesprekskwaliteitNoise cancelingLichtsensor[/li][/li]

Minpunten

• Korte usb kabelGPS fix

Afgelopen week heb ik de Nokia 6700 Classic Black gehaald bij de Hi winkel in Amsterdam omdat mijn vorige Nokia, een 6230i, na vijf jaar aan vervanging toe was.

Introductie

De rede dat ik deze telefoon heb gekozen is omdat hij aan een paar simpele eisen voldoet. Het scherm is duidelijk te bekijken met vol zonlicht, het is geen touchscreen, gesprekskwaliteit zou perfect zijn en hij is stijlvol en klein. En als laatste, het is een Nokia.

In de doos

Bij het openmaken van de doos zie je gelijk het toestel. Onder een stuk karton ligt de batterij, de usb kabel en de headset samen met de handleiding. Het 1 GB microsd kaartje zit al in het toestel.

Eerste indruk

Klinkt flauw, maar eigenlijk maakte het geen indruk op me toen ik het toestel de eerste keer aanzette. En dat was maar goed ook, want ik wilde het vertrouwde Nokia gevoel en dat kreeg ik. In het begin de tijd instellen en datum en je bent klaar.
Menu's zijn duidelijk en gelijk vond ik al de instellingen om het standaardscherm aan te passen, want die vond ik veel te druk met al die widgets. Wel is die snelkoppelingen balk super handig. Gelijk kun je naar je voicemail of je wekker of naar je gemiste oproepen. Je kan heel veel kiezen.

Dieper in 't toestel

Als je verder kijkt in zo'n toestel valt je altijd van alles op. Het meest opvallende, voor mij, is dat er Nokia maps opzit. Ik weet niet wanneer ik dit nodig heb, maar het zou handig kunnen zijn.
Ook schijnt hier gps op te zitten, maar na een half uur had ik nog steeds geen fix, dus laat maar.

De muziekspeler kan ik niet beoordelen, want ik gebruik het toestel niet als MP3 speler. Wel viel me op dat ook deze makkelijk te bedienen is en dat er een equalizer inzit die je zelf kan aanpassen. Ook filmpjes worden zeer mooi afgespeeld, maargoed... dat is meer een leuke bijkomstigheid.

Het meest fijne is dat je ieder menutje en submenu of wat dan ook helemaal naar spaak kan aanpassen. Wel fijn die vrijheid, want ik raak altijd gefrustreerd van apparaten die je als het ware zeggen hoe het werkt. Erg mooi dus van deze S40 software die ik overigens via Nokia Ovi Suite gelijk heb kunnen updaten via de pc. Heel vervelend overigens dat er een usb kabel van net 10 cm bij zit. Dat had wel wat langer gemogen.

Gelijk ben ik ook alle contacten gaan invoeren in Nokia Ovi Suite. Het is even een klus, maar het is dan handig om via deze software al je contacten op je telefoon te zetten met foto, adres, verjaardag en nog veel meer.

De camera vind ik ook super. Uiteraard was ik niks gewend, maar voor zo'n kleine lens kun je toch aardige kiekjes maken en de flits helpt op korte afstand wel degelijk. Ook hier is weer van alles in te stellen wat te veel is om op te noemen. Pluspunt voor mensen met een trillerige hand (zoals ik) er zit autofocus op die aardig zijn werk doet.

Ook het opzetten van mijn hotmail was een fluitje van 'n cent. Alleen het webadres invullen en je gebruikersnaam en wachtwoord en het werkt gelijk. Helemaal top.

Toestel zelf

Het toestel voelt zeer degelijk aan aangezien het gemaakt is van RVS. Uiteraard niet waar de antenne zit (het gebied rondom de camera) en dat is van plastig, wat je ook hoort als je er hard in knijpt. Vandaar 1 ster minder bij bouwkwaliteit.

Zoals eerder vermeld zocht ik een toestel wat er ook mooi en met name elegant uitziet. Nou, dat heb ik hiermee gevonden. Het toestel is mooi dun en heeft een chrome sierlijst. De knoppen zit op 1 vlak, dus geen losse knopjes. Het scherm is mooi duidelijk en de navigatie toets (grote chrome knop onder het scherm) heeft een mooi lichtje eronder wat het helemaal afmaakt.

Naast het luidsprekertje (zowel voor bellen als je beltoon) boven je scherm zit een kleine lichtsensor die de helderheid van je beeldscherm aanpast.
Ook heeft dit toestel noise canceling. Dat houdt in dat bij een flinke storm de mensen je nog steeds goed verstaan i.p.v. alleen maar ruis zoals bij een radio uit 1933.

Een zeer mooi en degelijk toestel wat allemaal doet wat je verwacht van een toestel. Het toetstel smst heerlijk en bellen klinkt super. De menu's zijn door iedereen te begrijpen. Zeker omdat je ze helemaal kan aanpassen. De accu duur is perfect. Gaat dagen mee.
Uitermate geschikt voor mensen die langer met een toestel doen en niet meedoen aan de rage smartphone.

Zie trouwens de foto's voor een voorbeeld van de fotokwaliteit. De eerste is zonder flits (grijze kat) en de tweede met flits (rode kat). Let niet op het bibberen dat komt door mij, helaas heb ik geen vaste hand ;)
Derde foto is genomen om 1800 uur, dus het was al aardig schemerig. Om je even een indruk te geven ;)

Heb jij ook een Nokia 6700 classic Zwart?

Bedankt voor je review / heb ik wel wat aan:
voor jou GPS probleem dit al geprobeerd?

Your phone is probably set to use A-GPS or network assisted GPS.

You have to Go to your positioning settings and make sure that integrated GPS is enabled, You can also try disabling A-GPS because it connects to the internet and I think it's the reason for that error message appearing.

I think asking your network to send you their configuration settings could be a possible solution. Are you able to use the internet on your phone?