Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH Review

K de Boer 11 april 2018, laatste update op 15 juli 2018, 198 views Product gekocht

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH

Prima laptop

Pluspunten

• Mooi disign
  • goed geluid
  • goede specs

Minpunten

• 3d webcam/gezichtsherkenning

Prima laptop met prima specs. Ik heb deze laptop iets minder dan een jaar gekocht en was al snel onder de invloed van de kwaliteit. Vervelend was wel dat een maand later (toen ik op vakantie was) de 3d camera het niet meer deed. Terug van vakantie heb ik de laptop terug gebracht naar coolblue waar ik te horen kreeg dat de laptop defect was en opgestuurd moest worden naar lenovo. 3 weken later (te lang wat mij betreft) kon ik hem weer op komen halen. Thuis aangekomen bleek dat windows door een of andere flapdrol opnieuw de hdd schijf was geïnstalleerd ipv de ssd schijf. Ik had mijn laptop nodig voor mijn studie en kon het dus niet terug laten zetten waardoor ik tot de dag van vandaag een laptop heb die loopt op een hdd schijf terwijl er een ssd in zit.

Voor de rest is het een fijne laptop die games al fortnite prima aan kan. Ook is het fijn dat er veel werkgeheugen in zit zodat je veel programma's te gelijkertijd aan kan houden.

Ohja... de 3d webcam/faceunlock doet het meestal wel na een paar seconden maar soms doet hij het ook niet. Wat mij betreft had de prijs beter omlaag gekund en de 3d camera eruit.

Update...
Na het vastlopen van windows start hij niet meer. Het blijkt dat de hdd schijf kapot is (waar stomgenoeg dus windows op stond) waardoor ik al mijn gegevens kwijt ben. Als windows op de ssd stond was dit waarschijnlijk nooit gebeurd. Erg vervelend dit. Hierdoor heb ik ook de score wat aangepast.

nog een UPDATE
De laptop is nu 3x opgestuurd naar Lenovo voor reparatie waarna hij slechter tegug kwam dan voor de reparatie. De serves van Lenovo bij het repareren is UITERMATE SLECHT!!! Ik weet niet wie daar mijn laptop maakt maar altijd als ik hem terug krijg na een reparatie is er weer iets anders kapot door hun. Het is vast vette pech maar dit is echt een schande, als je een laptop van 1000 euro koopt en hij 3x opgestuurd moet worden in het 1e jaar.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH?