1 review

Samsung S27H850QFU Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • PLS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung S27H850QFU Zwart Review

MoiZieTestpanel 16 april 2018, laatste update op 16 april 2018, 1.011 views Testpanel

Samsung S27H850QFU Zwart

Een fraai, maar te duur product met te lage resolutie.

Pluspunten

• Geen pixeldefecten
  • Fraai design met dunne bezels
  • Kijkhoek Bij PLS en kleurweergave

Minpunten

• Glare onder bepaalde omstandigheden
  • Voor dit formaat slechts wqhd
  • Kalibreren niet mogelijk
  • Bouwkwaliteit afdekklep
  • Prijs ihkv features. 400+ is teveel!

DISCLAIMER
Ik heb dit product gekregen via een uitnodiging voor het testpanel. Het verzoek was daarbij om, in ruil voor een goodie bag, een review te schrijven met de volgende testonderdelen.

Algemene beoordeling
- Contrast en helderheid
- Vormgeving
- Ghosting
- Prijs
Daarnaast zien we graag dat je monitor ook test op:
- Connectivity met USB-C en Daisy Chain
- WQHD resolutie
- Ergonomie
- Multitasken (PBP/Easy Setting Box)

Die eerste zal ik beschrijven, van het laatste rijtje kan ik alleen de resolutie en ergonomie beoordelen. Ik heb geen usb c en daisy chain mogelijkheden.

De review volgt dan nu:
Algemene beoordeling
Een fraaie strak gestileerde 27 inch flatscreen monitor. Een ruime kijkhoek die aansluit bij de verwachtingen van een PLS scherm.
Geleverd in een efficient strakke doos, zonder opsmuk. Piepschuim waarin de monitor zit is enigszins beschadigd, zonder beschadiging van doos en, belangrijker, de monitor zelf.
In de doos zit een aansluitsnoer, een HDMI kabel, een Display Port kabel en een USB-C kabel.

Featureset
Aansluitingen voldoen, al ook hier weer een minpunt. De aansluitingen kunnen worden afgedekt met een plastic “deksel”. Dit deksel is erg dun en fragiel. Alle kabels dienen en in het midden bij elkaar te komen om vervolgens via een wat kleine uitsparing door het afdekdeksel te lopen. Dat alles wordt afgedekt vind ik mooi, maar ik zou voor een wat stevige constructie hebben gekozen.
Dat er geen speakers in de monitor zitten vind ik niet erg, aangezien ik voorzien ben van een mooie PC-speakerset. Echter ik kan me voorstellen dat er gebruikers zijn die dit als een gemis zouden kunnen ervaren.
Pixeldefecten
Geen
Kleurweergave
Instellingen zijn redelijk beperkt. Kalibrering niet mogelijk, wel standaard dingen als helderheid, contrast kleurweergave etc,
Bouwkwaliteit en afwerking
De voet oogt enigzins klein en wankel in verhouding tot massa en omvang scherm, maar in de praktijk werkt deze prima.
Monitor is eenvoudig in hoogte instelbaar, loopt zeer soepel. Ook het kantelen en draaien (in de hoogste stand !!) eenvoudig.
De kijkhoek is aangenaam ruim, maar dat was ook wel te verwachten.

Contrast en helderheid
Helderheid van het beeld is goed, mooie resolutie, echter gegeven prijs zou wat mij betreft een ULTRA HD resolutie mijn voorkeur hebben.
*1 Enisgzins tegenvallend is de helderheid bij invallend licht van achteren. Zo gauw op mijn kamer de lamp aan de wand achter mij aanging was een duidelijke weerkaatsing op/in het scherm waarneembaar. Een kleinere monitor die er naast stond voor een kwart van de prijs heeft dit euvel niet.
Vormgeving
De vormgeving spreekt mij best aan. Aan de zij en bovenkant een mooi dun randje, die aan de onderkant dan weer naar verhouding best breed/dik is.
Bediening van de monitor is zoals bij meer monitoren van Samsung via een “joystick”achtig knop.
Ghosting
Snelheid van de monitor is prima, verschillende films en spellen bekeken.
Voor een geleend product kan ik natuurlijk niet echt klagen of blij zijn over de prijs, maar ik vind deze monitor aardig duur voor wat je krijgt.
Connectivity met USB-C en Daisy Chain
Niet kunnen testen.
WQHD resolutie
M.i. Is deze resolutie te laag voor een monitor in deze prijsklasse en grootte. Liever had ik UHD gezien.
Ergonomie
De monitor zit lekker. :P Nee, door de goede kijkhoek maakt werken achter deze monitor prettig.
Multitasken (PBP/Easy Setting Box)
Bij een scherm van deze afmeting kan PIP/PBP erg fijn werken, meerdere “schermen” in 1 scherm. De functie werkt goed en resolutie is voldoende voor details.

Heb jij ook een Samsung S27H850QFU Zwart?