Tweakers zegt: 8,5

Motorola Moto G5 Plus Zilver

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G5 Plus Zilver Review

william1141 10 april 2018, laatste update op 10 april 2018, 465 views Product gekocht

Motorola Moto G5 Plus Zilver

een fantastisch toestel met waarschijnlijk de beste prijs kwaliteit verhouding dat ik tot nu toe heb gehad, maar jammer genoeg zijn er ook dingen die niet zo geweldig zijn. de randen rondom het scherm zijn nogal dik, alleen één speaker en de camera steekt uit. maar het slechtste komt nog

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding
  • goede prestaties
  • bijna nul bloatware
  • 4k video opnemen
  • finger-print sensor gebruiken als navigatie knop

Minpunten

• lenovo is super traag met het uitbrengen van security updates
  • nog steeds op android 7.0
  • rand rondom scherm een beetje dik
  • camera steekt een tikkeltje uit

De Motorola G5 Plus is een leuke telefoon met goede prijs/kwaliteit verhouding. Het heeft een Snapdragon 625, komt met 3GB Ram, 32GB opslag en heeft genoeg batterij capaciteit om vrijwel de hele dag door te werken.... tenzij je 24/7 op social media bent of aan het gamen bent, dan raad ik je toch aan om een battery pack te kopen.

maar niet alleen dat, de 12MP camera aan de achterkant gecombineerd met de snapdragon 625 heeft de mogelijkheid gegeven om in 4K te kunnen opnemen en geloof me als je gewoon in daglicht opneemt werkt het perfect.
De camera app waarmee het komt heeft een gelimiteerde contrast level ratio zodat als je video opneemt dat de framerate niet naar -1 gaat ofzo maar netjes op de bestemde 60/30 fps dat je hebt ingesteld.

Oh had ik het nog niet verteld? het kan ook 1080p 60 fps opnemen! jammer genoeg niet 4k 60 fps maar hé nu weet je dat ook.

voor de rest, de software werkt goed en word niet langzamer in de loop van de tijd.

De telefoon vliegt ook niet in de fik als je games speelt, tenzij je van plan bent de telefoon op te laden terwijl je aan het gamen bent of letterlijk de hele dag door gaat gamen dan kan het misschien minder goed uitpakken.

Maar desondanks alle goede dingen, hier komen de minpunten die er voor hebben gezorgd dat het nu een 3-ster beoordeling krijgt:

Sinds Lenovo Motorola heeft overgenomen zijn ze echt nog langzamer dan een slak als het komt op het uitbrengen van updates, bijvoorbeeld: pas in januari dit jaar kwam een beveiligings update uit dat al was uitgebracht door google in November 2017!!

En om zout extreem de wond in te wrijven, we zitten NOG STEEDS... NOG STEEDS op Android 7.0 niet eens 7.1. Mijn half kapotte Motorola Moto X Play heeft zelfs android 7.1.1 ontvangen en dit toestel dat nieuwer is, heeft nog steeds niet eens een upgrade gehad naar 7.1, ze hebben beloofd dat 8.0 naar dit toestel zou komen maar dat moet ik nog zien of dat echt gaat gebeuren.

En vanwege deze reden moet ik helaas 3 sterren geven, ik wil zo graag dit aanraden als de beste budget toestel. Maar helaas heeft Lenovo het geruïneerd. Langzaam zijn in beveiliging updates en het is een groot gevaar voor de consument, vooral nu met de gestoorde cyber oorlog dat gaande is.

Heb jij ook een Motorola Moto G5 Plus Zilver?