Samsung Gear Sport Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 67g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear Sport Zwart (Zwart) Review

Clox 8 april 2018, 427 views Product gekocht

Samsung Gear Sport Zwart (Zwart)

Mooi horloge, gekocht vanwege looks en bouwkwaliteit. Echter: koop hem niet als je er serieus mee wil gaan sporten. Daar schiet hij echt tekort. En helemaal niet als je wil syncen naar externe services vanuit de Samsung Health app. Dit werkt soms wel maar vaker niet.

Pluspunten

• Voelt robuust
  • Mooi slank ontwerp. Past ook om vrouwenpols.

Minpunten

• Hartslagmeter erg onnauwkeuring tijden shet sporten
  • Geen Samsung telefoon? 6 Apps installeeren voor gebruik
  • Externe services zoals Strava integreren niet lekker.

Mooi horloge, gekocht vanwege looks en bouwkwaliteit. Echter: koop hem niet als je er serieus mee wil gaan sporten. En helemaal niet als je wil syncen naar externe services vanuit de Samsung Health app. Dit werkt soms wel maar vaker niet.

Problemen waar ik tegenaan liep:
- Hartslag is ontzettend onnauwkeurig tijdens het sporten (https://us.community.sams...ch/page/1/thread-id/17644)
- Tijdens het fietsen bind ik hem aan mijn stuur. Het horloge sluit dan steeds na ongeveer een kwartier de training af. Dit is blijkbaar een 'feature' maar vooral erg onveilig. Tijdens het fietsen steeds naar een horloge op je arm kijken die alleen aan gaat als je er hard aan schud is niet echt een plezier.
- Bluetooth hartslagmeter kan alleen gepaired via betaalde third-party apps.

Heb jij ook een Samsung Gear Sport Zwart (Zwart)?

Ben het volmondig eens met deze review. Gezien de "sport" toevoeging in de naam verdient het horloge niet meer dan 2 sterren, want juist op dat vlak schiet hij zeer te kort. Hartslagmeting in rust lijkt betrouwbaar, maar zo gauw je actief wordt lijkt deze eerder je stapfrequentie aan te geven. Ik heb verschillende gaatjes in het bandje geprobeerd om te zorgen dat het horloge niet te veel kon schuiven tijdens het rennen, maar 80-90% van de training schiet mijn hartslag richting 175-180. Door GPS lijken afstand en snelheid wel betrouwbaar, maar meer feedback (bijv. stapfrequentie) krijg ik niet in combinatie met de Endomondo app.
Horloge gaat retour en ik ga voor een Garmin