Motorola Moto X4 64GB Blauw

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto X4 64GB Blauw Review

amstel77 5 april 2018, laatste update op 14 april 2019, 31 views Product gekocht

Motorola Moto X4 64GB Blauw

Fijne snelle telefoon. De Moto toevoegingen met o.a. gebaren zijn echt toevoegingen. Voldoende geheugenruimte. Jammer dat 2e slot gedeeld is voor sim en geheugen en er geen aparte slots zijn. Net gekocht als reservetelefoon via bol.com voor eur 299. Camera nog niet goed bekeken.

Pluspunten

• Fijn scherm, goed afleesbaar in zonlicht
  • Moto software voegt echt wat toe
  • Goede vingerafdrukscanner
  • Goede batterijduur, makkelijk meer dan een dag
  • Snel op te laden, ook zonder turbo
  • Waterbestendig
  • Dual sim

Minpunten

• Geen noitifcatie led
  • Niet draadloos oplaadbaar
  • Loopt zes !!! (was: twee) maanden achter met security updates
  • Geen oortjes erbij geleverd
  • 2e sim of SD card (of, niet én)

update 6-4-19
Het is nu een jaar na mijn vorige beoordeling van (toen) 4 sterren. Ik heb een XT1900-7 model op Android 8.0.0
De laatste security update dateert van 1 oktober 2018.
Zo'n beetje de hele wereld buiten Europa heeft een update ontvangen naar Android 9.
Maar het RETEU kanaal niet, ik blijf steken op: OPWS 27.2.5
Ik kan dit toestel daarom, zonder actuele security update, en ofschoon het prettig werkt, niet meer adviseren. Daarom ook de review naar 2 sterren gebracht.

Het forum van Lenovo zegt: never fear, je update naar Android 9 komt eraan. Dat mag zo zijn, maar dan veel te laat. Dus voor mij geen Moto meer (helaas).
Ik zie in de Pricewatch dat op het moment van schrijven in NL alleen nog verkrijgbaarheid is via BelSimpel voor eur 105 (!), maar wel met een 2-jarig abb.

Eerste verkrijgbaarheid volgens Pricewatch was november 2017. Dus binnen een jaar (oktober 2018 laatste security update) obsolete.... Toch een dure telefoon geworden.

Ter vergelijking. De Samsung S7 was leverbaar vanaf 1e kwartaal 2016, kostte per oktober 2016 eur 600, heeft 2 grote android updates gehad, zit nu ook op Android 8; is onlangs overgegaan naar een 3-maandelijks security update schema. Dat is ook eur 300/jaar...

Enige hoop is dat de update naar Android 9 voor de moto nog komt, maar heb er een hard hoofd in en loop ondertussen toch (wat?) risico.

update 14-4-19
Na wat zoeken Lenovo Moto Smart Assistant software gevonden voor windows.
Daarmee de telefoon kunnen flashen. De eerste keer naar.... Android 8!
De tweede keer naar Android 9 (Pie), met februari update.
Een gedoe, maar ik ben wel blij dat de update er netjes opgezet kan worden.
PS de telefoon was bij mij geheel leeg na de update, maar via google backup is die weer gedeeltelijk te herstellen m.u.v. o.a. bank software.

Heb jij ook een Motorola Moto X4 64GB Blauw?