Tweakers zegt: 7,5

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

Specificaties 6" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 7 Plus dual sim Zwart Review

MikeVM 3 april 2018, laatste update op 7 april 2018, 1.624 views Hands-on

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

een heerlijk stevige en mooie telefoon met een batterij van 3800mah icm een zuinig SoC maakt deze telefoon een echt monster. voor mij onder 400 euro het enige toestel wat ik echt kan aanraden aan iedereen. alle andere telefoons onder 400 euro hebben telkens een of ander minpuntje

Pluspunten

• degelijk
  • strak ontwerp
  • 3800mah en zuinige SoC
  • Nokia belooft lang updates te ondersteunen
  • goede camera voor zijn prijsklasse
  • Dual Sim of SD-Card
  • 64GB intern geheugen
  • Goede launcher (OS)

Minpunten

• Dual sim of SD-card (niet tegelijkertijd)
Gekocht voor mn moeder.
M'n moeder zocht een nieuwe telefoon. haar grootste ergernis was het dagelijks opladen. Na een lange zoektocht, vond ik weinig goede kandidaten die een goede batterijduur heeft, betaalbaar is, makkelijk in het nederlands is te zetten (de chinese merken vielen hierdoor af)

toen haar telefoon vorige week stuk ging, moest ik snel snel een nieuwe zoeken, tot mijn verbazing was daar de Nokia 7 plus. een beetje boven het gewenste budget, maar god, wat een specs.

Qualcom Snapdragon 660, een zeer zuinige processor die tegelijkertijd krachtig is
The 660 includes better CPU cores based on the "Kryo 260" architecture—there are four "performance" cores running at 2.2GHz and four "efficiency" cores running at 1.8GHz
deze chip in combinatie met de 3800mah batterij betekent dat de telefoon op standby zeer lang meegaat. bij men moeder is dat bijna 5 dagen (no Joke). ik vermoed dat gemiddelde tweaker hier een nachtje opladen kan overslaan zonder schrik te moeten hebben dat de batterij leeg is op het einde van dag 2. en ik vermoed dat een tiener deze telefoon niet leegkrijgt binnen 1 dag (16uur) met texten, social media, etcetera.

de camera moet wel een beetje onderdoen aan de topmodellen van samsung, apple, google en htc. maar voor mij zien de fotos (onder goede belichting) er net goed genoeg uit om als fototoestel gebruikt te kunnen worden. (fototoestel als in, fotos van de kleinkinderen, kleine familiefeestjes, etc.)

Het scherm is voor mij iets wat minder belangrijk is. een full HD sherm op eender welke telefoon is voor mij goed genoeg, zelfs een 720p scherm vind ik meer dan genoeg. pas bij telefoons van onder 150 euro stoor ik mij pas aan de kwaliteit.

geluid: niet getest

snelheid: vergelijkbaar met topmodellen van 2 jaar geleden denk ik. meer dan snel genoeg.

en de mogelijkheid om een sd-kaartje met max 256GB maakt van deze telefoon een uiterst geschikte media-monster (muziek luisteren, films kijken, fotos maken zonder zorgen)

vingerafdruksensor niet getest

als laatste wil ik het hebben over de launcher (of de software). waar ik toch wel van onder de indruk was. niet zo bloaty of flashy als samsung, en niet zo stijf en eenvoudig als de chinese brands. een goede mix,intuitief, geen bloatware.

Heb jij ook een Nokia 7 Plus dual sim Zwart?

Reviews door de redactie

Heb je de video ook al uitgeprobeerd? Ik las dat N7+ geen image stabilisatie heeft. Ik zeil, vandaar...
neen, en ik heb weinig ervaring met goede stabilisatie-cameras om een goed oordeel te vellen.