Tweakers zegt: 7,5

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

€ 249,-
Specificaties 6" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 7 Plus dual sim Zwart Review

vinceG78 3 april 2018, 9.551 views Product gekocht

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

Prima product voor deze prijs!

Pluspunten

• Goed scherm
  • accuduur!!
  • prijs
  • camera
  • dualsim(onverwacht
  • AndroidOne

Minpunten

• geluid

Ik heb de Nokia 7 plus nu 4 dagen in mijn bezit. Het eerste wat opvalt is dat ik hem nog maar 1 keer heb hoeven opladen!
Ik had hiervoor een Nexus 5X en daar haalde ik het eind van de dag bij lange na niet! Zelfs met veel gebruik kan ik 2 dagen op een accu met de Nokia. Top!

Daarnaast viel het me bij unboxing op dat het toestel dualsim mogelijkheid heeft, terwijl ik dit nergens ben tegengekomen dat dit ook zo is. Ik had ook al een cover besteld, maar dit zit ook gewoon in de verpakking! Helemaal top!

De afwerking van het toestel is echt heel mooi. Het toestel heeft een premium look en feel!
het beeldscherm heeft mooie verhoudingen en is echt heel helder!

Het toestel komt uit de doos zonder onnodig ballast met AndroidOne. Android 8.0 is geinstalleerd en heb nog geen update naar 8.1 binnen gekregen helaas. Maar dit zal vast niet lang meer duren.

Mjah wat moet ik er nog meer over zeggen? de camera's werken vlot en maken verbazingwekkend goede foto's al heb ik dit nog niet uitgebreid kunnen testen. maar de foto's zien er goed uit.
Het toestel werkt heel soepel en snel!

Voor €399,- vind ik dit absoluut een toestel dat zijn geld waard is!

Heb jij ook een Nokia 7 Plus dual sim Zwart?

Heel erg bedankt voor de review!

Ik heb ook nog een vraagje: is het hoesje dat erbij wordt geleverd van goede kwaliteit?
Ja, is van goede kwaliteit. Bedekt wel enkel achterkant en zijkanten, maar is goed voor mij.
Ja vind ik zeker van goede kwaliteit. Mooi transparant waardoor je het toestel zelf ook nog ziet. En dat is het waard, want het is een mooi toestel!
Waar heb je deze gekocht? Ik zit ook dagelijks te kijken naar deftige reviews. Best bizar dat er nog geen is van tweakers zelf of een andere bekende site.
Ik had hem op de 30e op bol.com besteld. Ja ik ben anders nooit de eerste met een review. Meestal als laatste haha
Snap ook niet dat de reviews van de bekende sites uitblijven. Daarom ook extra blij met deze review. Bedankt voor het schrijven. Mocht je nog tijd en gelegenheid hebben om hem aan te vullen met gemaakte foto's/ foto's van de meegeleverde hoes etc ben ik je helemaal dankbaar ;)
Als Nokia/HMD ze niet opstuurt naar Tweakers, andere bekende review sites komt er geen. Tweakers gaat dat spul echt niet kopen wat ze reviewen.

Daarbij 6-4 is officieel de release dus wie weet over 2 dagen?
Hoe weet je dat 6-4 de officiele release is? Ik heb/kan het zelf namelijk niet vinden op internet.
Bedankt voor de review! Ik zit nu al bijna dagelijks te kijken.
Zitten er nou ook oortelefoontjes bij?
Ja die zitten erbij. Maar die zitten bij mij nog in de doos! Heb echt nog nooit de bijgeleverde oortelefoontjes gebruikt.
Ik heb de bijgeleverde oortelefoontjes al geprobeerd van Nokia bij de 7 plus..geweldig geluid. Fijne bass..ik kom van de S-serie's van Samsung, maar heb echt geen spijt van deze "mid-range". Werkt snel, mooie screen, foto's zijn mooi, zowel in licht als donker..en die batterij idd top. Ik kom 2 dagen toe, waar ik met mijn S8 de avond niet haalde. Voor deze prijs is deze Nokia 7 plus een top-deal.
Bedankt voor de review. Heeft de telefoon een FM radio?
Een FM radio?? Haha nee dat heeft hij niet, maar genoeg apps die je erop kan zetten om radio te luisteren.
FM Radio
Listen to FM Radio
Enjoy your favourite radio stations on the go.

To listen to the radio, you need to connect a compatible headset to the phone. The headset acts as an antenna.1
After you have connected the headset, tap FM Radio.
To turn the radio on or off, tap power_settings_new.

Troubleshooting tip: If the radio doesn’t work, make sure the headset is connected properly.

-- krijg het niet werkend --

[Reactie gewijzigd door jeroendevries op 27 mei 2018 15:23]

Vraagje: hoe groot is de phone, ik heb nu nog S5, en deze heeft zowel boven als onder best veel bezel. Kan hij nog wel redelijk in broekzak? Ik twijfel nog tussen S8 en N7+

[Reactie gewijzigd door dietrich op 4 april 2018 13:26]

Ikhad hiervoor de nexus 5x en ik was enigzins huiverig voor de grootte, maar ik vind het geen bezwaar. Past ook prima in de zak ondanks best ruime bezels. Hij zou wat korter kunnen.
Tnx!
Nog een vraagje, heb je de video ook uitgeprobeerd? Ik zag op YouTube een filmpje tijdens lopen, en vergelijking met S8, en dan bibbert de N7+, maar op een ander filmpje zag ik nauwelijks verschil. Ik zeil, vandaar m'n vraag...
Heb het toestel al 2 week, en als je gaat filmen en lopen is het wat schokkerig doordat ois ontbreekt.
Het enige minpunt aan dit toestel naar mijn mening is het ontbreken van ois. Ik snap dat voor een midrange toestel van 399 euro het kan worden gemist.. Maar dezelfde camera opstelling wordt gebruikt in de nokia 8 sirocco dus had wel wat meer verwacht.
Geluid een minpunt? Bedoel je de speakers of het geluid via de mini jack?
Lees goed, er staat in bovenste comment (van de schrijver zelf) dat het gaat over het geluid uit de speakers.
2 min post verschil. Kan gebeuren. :+
Ooohh haha nu zat ik weer fout! ;)
Geluid via de speakers. Dit vind ik persoonlijk nogal blikkerig. Maar via mini jack is prima!
Al gebruik ik eigenlijk mijn phone altijd stil of bluetooth oordoppen.
Okay bedankt, en is het hoesje zeg maar een heel klein beetje ''uitstekend'' aan de voorkant, als in dat wanneer de telefoon op de kant van het scherm valt, dat dan het scherm is beschermd?

[Reactie gewijzigd door pinkwin op 3 april 2018 23:27]

Niet echt..steekt een mm uit, maar zou het zeker niet testen.
Zit de speaker net als bij de 5 ook op zo'n onnozele plek dat als je de telefoon lanscape vasthoud, je vinger eigenlijk de speaker afdekt?