Sony UBP-X700

Specificaties Blu-Ray speler (Ultra HD) - Bekijk alle specificaties

Sony UBP-X700 Review

Sj44k13 2 april 2018, laatste update op 2 april 2018, 1.513 views Product gekocht

Sony UBP-X700

Prima 4K UHD-bluray speler. Werkt snel en stil. Hoop dat de Dolby Vision update snel komt.

Pluspunten

• stil
  • snel
  • klein formaat
  • beeldkwaliteit
  • kan Netflix en Youtube 4k HDR afspelen

Minpunten

• Dolby Vision update moet nog komen
  • soms afspeelproblemen met Planet Earth 2
  • prijs
  • geen schermpje

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze blu-ray speler gekocht bij mijn LG Oled 55c7v televisie. Hij geeft prachtig beeld in combinatie met films als Interstellar, War of the Planet of the Apes, Planet Earth 2 en Ghost in the Shell, allemaal 4K. Hierbij zal mijn tv natuurlijk ook een grote rol spelen.

De prijs zou iets minder kunnen en is ook met 40 euro gezakt sinds ik hem heb aangeschaft. De speler heeft soms moeite om Planet Earth 2, maar ik heb gelezen dat deze film wel vaker lastig afspeelt, bijvoorbeeld op de Xbox One X (https://www.reddit.com/r/..._ray_disc_not_recognised/.

Bij de Sony X700 wordt de film soms niet gelezen en moet je even het deurtje open en dicht doen, waarna de film wel wordt gelezen en perfect afspeelt. Ik hoop dat dit met een firmware update wordt opgelost. Ook hoop ik dat de Dolby Vision update snel komt, zodat ik Spiderman Homecoming kan zien met Dolby Vision.

Ik kan de geluidskwaliteit niet heel goed testen, omdat de speler is aangesloten op een 2.1 Logitech Z623 set, waardoor ik dus niet features als Dolby Atmos kan testen. Op deze set klinkt het geluid echter al super.

Heb jij ook een Sony UBP-X700?

Hoe is de Dolby Vision update? Kun je ook externe bestanden afspelen met ondertiteling?
Nooit geprobeerd, externe bestanden speel ik eventueel direct af via de tv.

De Dolby visionair update is prima, maar je moet handmatig Dolby visionair aanzetten bij films die het ondersteunen en Dolby visionair uitzetten als een film het nietnondersteunt. Helaas detecteert de blu-ray speler dit niet automatisch.
Kan je met deze speler ook bluray indeling afspelen vanaf bijv. een externe schijf (iso's of gewoon los de mappenstructuur)?
Ik heb geen blu-ray ISO bestanden dus kan dit helaas niet voor je testen...
ok geen probleem, bedankt voor je reactie!