Samsung Galaxy S6 32GB Goud

Samsung Galaxy S6 32GB Goud Review

BUSINESSRA 1 april 2018, 175 views Product gekocht

Samsung Galaxy S6 32GB Goud

Snelle telefoon voor zijn tijd en mooi display. Alleen de batterij en software is wat aan de mindere kant.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snel
  • Fijn in de hand
  • Draadloos opladen

Minpunten

• Slechtere batterij

Deze telefoon is ondertussen een paar jaar oud, maar eigenlijk nog steeds een prima ding. Hij is lekker snel en heeft een scherp scherm met maar liefst 1440 pixels, maar omdat hij zo scherp is is de batterij weer sneller leeg. Dit merk je na een aantal updates van Samsung in Android 7 heel snel. Het scherm kan niet langer dan 2 uur aanstaan en is al zo goed als leeg. Zodra je een powerbank hebt of dit kan oplossen door de software is dit nog steeds een goeie koop. Lage prijs voor goeie camera, processor en genoeg opslag voor basis tot gemiddeld gebruik.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 32GB Goud?

Hij is lekker snel en heeft een scherp scherm met maar liefst 1440 pixels
Oei, da's niet veel! 24 bij 60?
Jouw review is te kort om als volwaardige review door te kunnen gaan, maar ik vind 'm toch zeer informatief!

Wat ik eruit haal is dat de meeste hardware (eigenlijk alle, met uitzondering van de accu) nog prima is. Er is niks mis met het scherm, de snelheid en de camera. De gemiddelde (veeleisende) consument heeft niet meer nodig.

Wat ik er ook uit haal is dat de software van een toestel wat net 2 jaar oud is al niet meer wordt bijgewerkt. Dat is triest voor een (voormalig) toptoestel! Ik hoop dat de Consumentenbond de rechtszaak tegen Samsung wint, want als grootste horen zij het goed e voorbeeld te geven. Ze kopiëren vrij veel van Apple, alleen helaas niet de support.

De accu kan worden vervangen, mogelijk goedkoop met een coulance regeling. Zo kan hij nog even mee, al zou ik oppassen met bankieren-apps.
Dit klopt helemaal. Hij is echt perfect behalve de accu. Maar die valt niet, net zoals bij andere wel kan, zomaar te vervangen vanwege een dichte behuizing. De software is opzich niet heel erg dat die niet wordt geüpdate, maar wel jammer.
Batterij vervangen is niet zo makkelijk als de oude Samsungs met plastic achterkant, maar een reparatieshop doet dat zo voor 40 euro.
Dit toestel is er 3 jaar. En vandaag zijn ze na 3 jaar gestopt met de maandelijkse beveiligingsupdates voor de s6 maar dat betekent niet dat ze nooit meer geen update krijgen. Ze krijgen ooit nog wel is een update maar niet meer zo frequent.

[Reactie gewijzigd door Tygo2002 op 3 april 2018 21:08]