Tweakers zegt: 6,5

Huawei P20 Lite Dual Sim Zwart

Specificaties 5,84" • 2220x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei P20 Lite Dual Sim Zwart Review

radje996 30 maart 2018, laatste update op 30 maart 2018, 2.574 views Product gekocht

Huawei P20 Lite Dual Sim Zwart

Na het vallen van mijn Chinafoon(Umi) op zoek gegaan naar een medium foon die snel leverbaar was. Kleine gok, dit is een net uitgebrachte telefoon, echter na paar dagen ben ik positief onder de indruk.

Pluspunten

• Snelheid
  • Scherm
  • Laadsnelheid
  • Gezichtsherkenning
  • USB en 3.5mm jacket

Minpunten

• Beetje wennen aan de GUI
  • Kwetsbaar, was ff zoeken naar een hoesje
  • Uit doos wel ff eea moeten aanpassen(scherm, belsignaal, wifi etc)

Ik koop 1x per jaar een medium/china telefoon. Paar jaar geleden gestopt met Iphones/Android telefoons van 800 euro plus, aangezien ik deze zoveel gebruik dat ze de 2 jaar nooit halen(batterijvermindering of vallen) en ik het bedrag er simpelweg niet meer voor overheb en de kwaliteit nu echt ruim voldoende is.
Aangezien mijn Chinafoon (umi) gevallen was en ik snel een nieuwe nodig had, deze p20 lite besteld. Kleine gok, aangezien deze net op de markt is, maar hij bevalt fantastisch! Ega heeft een Iphone X, en deels vergelijkbaar vwb primair gebruik (bellen/appen/mailen/social media). Natuurlijk zijn de camera's van andere kwaliteit, het scherm ook, echter, ik ben geen fotograaf oid, dus die specs zijn mij die 3x waarde niet waard en ik schat zo in dat 99% van de mensen het verschil nieteens zien. Dus voor 360 euro heb ik een telefoon die mij nogal positief heeft verbaasd.

Ik red het met 1 acculading ongeveer 16 uur, dit is met veel bellen, spotify paar uur per dag in de auto aan, mailen, appen en wat youtube filmpjes kijken tijdens het wachten op de luchthaven. Het scherm is standaard te donker ingesteld, ik heb de lichtwaarde omhoog gezet, dit had ten opzichte van de eerste dag een impact van een uur of 2 minder. Een gek punt had ik met het landen in de UK, het duurde ontzettend lang voordat de juiste provider was gevonden, met weer terug in Nederland was dit weer zoals gewoonlijk.
Het geluid tijdens bellen staat standaard ook veel te zacht, dit heb ik op 75% moeten zetten om fatsoenlijk te kunnen bellen.
Het is een erg mooie telefoon, veel glas, nadeel hiervan is wel dat met het vallen zonder hoesje er weer een leuk reparatieprojectje ontstaat. Ik moest ook echt ff op zoek naar een goed hoesje.
Foto's zien er goed uit, positief verbaasde mij het scherpstellen. De Gui van Huawei moet ik wel behoorlijk aan wennen, beetje vreemde voorinstellingen, echter na wat prutsen staat alles juist.
Ik heb wat vragen van collega's gekregen of dit een Iphone X was, dit is wel een puntje, beetje een net niet Iphone X volgens de Applelovers :). Maarja, ik koop voor de prijs van 1 Iphone X, 3 van deze telefoons. Dat is mij het gewoonweg niet waard voor een gebruiksvoorwerp die voor dat extra geld echt niet zoveel extra waarde toevoegd.

Heb jij ook een Huawei P20 Lite Dual Sim Zwart?