LG OLED55C6V Zwart - Reviews

Specificaties 55" • Ultra HD • 3D OLED • HDR • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C6V Zwart Review

mascoloridoNewbie 28 maart 2018, 643 views Product gekocht

LG OLED55C6V Zwart

Zeer mooi beeld, mooi design en 3D. Helaas kreeg ik hem zo out of the box (!) al met zwaar ingebrande vlekken, lijnen, vegen en zelfs een haarscherp LG-logo precies in het midden. Zeer storend zelfs bij normaal tv kijken. Aanspraak op garantie gemaakt.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • 3D
  • Zeer goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Ernstig ingebrand scherm
  • Slechts 3 hdmi-poorten

Inbrandgevoeligheid Score: 1
In principe een prachtige tv met zeer mooi beeld en goede 3D. Helaas kreeg ik hem zo out of the box (!) al met zwaar ingebrande vlekken, lijnen, vegen en zelfs een haarscherp ingebrand LG-logo precies in het midden ter grootte van een bierviltje.

Het gaat voor de duidelijkheid niet om ghosting/retentie want de verstoringen blijven zichtbaar en vervagen niet na +- 1 maand normaal gebruik en er komen tot nu toe ook geen nieuwe bij.

De inbrandingen zijn vooral zichtbaar op huidskleur en rode, paarse en gele achtergronden. Het is ook zeer storend bij normaal tv kijken. In de software van de tv vind je enkele opties die ruis/ghosting/inbranden zouden moeten minimaliseren of zelfs terugdraaien maar bij mij helpt dat niets (4 pogingen gedaan met het 'wasprogramma')

De winkel stuurt binnenkort onder garantie gelukkig wel een monteur. Of die het kan oplossen weet ik niet. Ik hoop het van harte.

Ik ben wel zeer te spreken over het mooie design van de tv, die lijkt te zweven omdat de voet deels van doorzichtig materiaal is. Ook is 3D voor mij een essentieel pluspunt omdat dit een van de laatste tv's is die dat nog heeft.

Heb jij ook een LG OLED55C6V Zwart?

Ik had even gewacht met reviewen totdat je een oplossing had gehad voor de door jouw genoemde problemen. De door jouw genoemden problemen zijn spijtig en zeker niet goed te praten. Maar om 4 van de 5 alinea's te gebruiken voor het uiteenzetten van deze problemen, is voor de meeste andere Tweakers weinig interessant.
Omdat jouw model in een slechte conditie is geleverd betekend dat niet dat alle televisies van dit model zo geleverd worden. Ik vind het dan ook onterecht om de TV maar slechts 2 sterren te geven.
Ik vind van niet. Nagenoeg elke review van wel product ook is een review op zichzelf. Dat de meeste reviews positief zijn, wil het nog niet zeggen dat deze dan ook maar positief moet eindigen.
Dit lijkt me overigens een prima reden om 2 sterren te geven.
Lijkt mij gewoon een demo TV die 2 jaar lang lekker heeft staan inbranden. Wie is de verkopende partij?
Dit dus.

Dit is meer een shop review dan een TV review. Mocht dit waar zijn dan hoop ik dat je of flink minder voor dit toestel hebt betaald en dat je wist dat dit een demo model was
Dit is inderdaad een (waarschijnlijk terug-netjes ingepakte) demo model geweest inderdaad. Heb namelijk bovenstaande van de reviewer nog nooit van iemand gehoord bij een nieuwe TV.
Ik zal de review updaten als de reparateur langs is geweest (over twee weken). Tv is als nieuw aan mij verkocht (wel met fikse korting inderdaad, 't was de laatste) en zat keurig in de doos dus ik was echt geschokt door de mate van inbranding! Ik zei ook al tegen de winkel dat het nooit een gloednieuwe tv kan zijn. Ik vermoed ook showmodel. Natuurlijk hebben niet alle tv's van dit type er last van, maar dat beweer ik ook niet toch? Mijn gebruikersreview is geheel n=1 en subjectief, maar als het bij mij kan gebeuren dan kan het bij iemand anders ook gebeuren. Zelf had ik er vooraf ook over gelezen en het risico als zeer laag ingeschat, mede omdat veel tweakers hier en op andere sites vaak benadrukken dat het bij normaal gebruik eigenlijk niet voor komt.

Er zitten inderdaad wel erg weinig technische details in mijn review, daar zal ik volgende keer meer aandacht aan besteden.