1 review

Sabrent Fast Charger Charging Pad

Specificaties Draadloze oplader (universeel) - Bekijk alle specificaties

Sabrent Fast Charger Charging Pad Review

PC_EVERYDAY 26 maart 2018, 1.333 views

Sabrent Fast Charger Charging Pad

Leuke gadget maar voor vele van ons overbodig. De ledjes werken niet optimaal en het product voelt goedkoop aan. Hij laait op en dat is waar hij voor bedoeld is, schenk geen aandacht aan de ledjes en dergelijke, dit gaat je alleen maar erge.

Pluspunten

• Lange kabel bij geleverd
  • Handleiding lekker overzichtelijk
  • Product is netjes afgewerkt

Minpunten

• Je moet je hoesje verwijderen anders laait hij niet op of je mobiel met het scherm naar beneden leggen
  • De stand-by modus ziet er niet uit met de ledjes groen en blauw gekleurd
  • Er zit geen adapter bij geleverd deze dien je zelf te hebben
  • Voelt erg goedkoop aan

Navigatiesoftware Score: 2

- Eigenschappen
- Plus en min punten
- Conclusie

[img]g25YC3Zi[/img]

Vandaag hebben we wat op papier een mooi stukje hardware lijkt, namelijk een wireless charger voor je mobiele telefoon. Klinkt super handig en fijn maar werkt het in de praktijk ook zo handig?

We gaan kijken naar de Sabrent Qi Wireless Fast Charger.

[img]Uss7mWFw[/img]

Het product komt in een mooi klein doosje en de verpakking ziet er netjes uit. Rustige kleuren en het product staat duidelijk afgebeeld. Op de zijkant van het doosje staat de product titel mooi aangegeven.

[img]ZjLnD0Eg[/img]
[img]htMTIg6m[/img]

Als we het doosje open maken vinden we een flapje en als we hier aan trekken komt het product er uit geschoven. Erg leuk bedacht en het werkt goed.

[img]oFs69pI1[/img]

Het product licht in een schuim opvulling, het product kan dus niet schuiven. Dit ziet er erg netjes uit en ook de kabel heeft een eigen plekje. Over de verpakking van dit product ben ik dan ook erg te spreken. Jammer genoeg vinden we de handleiding helemaal opgekropt onder in het doosje. Deze is meerdere malen gevouwen en dit had niet gehoeven. Hierdoor is hij minder goed leesbaar. Jammer, want dit had niet gehoeven.

[img]L5oAyJYR[/img]
[img]7w3Am8Bl[/img]
[img]nq0TyPZI[/img]
[img]MzToxIUL[/img]
[img]SVWNUTGO[/img]

De handleiding is echter zoals we gewend zijn van Sabrent lekker duidelijk en alles is goed te vinden.

[img]pezwSse3[/img]

Als ik het product uitpak valt meteen op dat het netjes is afgewerkt, wel voelt het heel erg goedkoop aan. Dit komt vooral door het gewicht want hij is heel erg licht. Dit betekend ook dat als er geen telefoon op licht hij alle kanten opschuift.

Wel ziet het product er erg professioneel uit en tijdloos.

[img]rwVITJFJ[/img]
[img]YvwSai68[/img]
[img]X5MX6KYn[/img]

De boven kant dus het gedeelte waar je je mobiel op legt is afgewerkt met een soort antislip laag. Deze is niet extreem maar het is wel aanwezig.

Als we dan naar de kabel kijken dan valt meteen op dat dit een erg lange kabel is. De kabel is netjes afgewerkt en de uiteinde zien er netjes uit. Ook is het een beetje een stugge kabel maar juist in positieve zin. De kabel is 175 CM lang.

[img]t74Oa14t[/img]

[img]j5Qxjw3j[/img]

[img=620]WRX510Fv[/img]
[img]2Q1O8vqz[/img]

Product Desciption
The Future of Charging

Welcome to the freedom of wireless charging. The Sabrent Wireless Speed Charger allows you to enjoy the futuristic flexibility of charging your QI-enabled devices without the bog down of wires. With the Super-Speed charger resting on a flat surface, place any QI-enabled device onto the charger and the device will start charging.
The Sabrent Wireless Charger is lightweight and perfect to take on the go. Superior build quality affords you the ability to use the charger for a long time to come.
Charge up safely. The Sabrent charger includes fail-safe circuitry that prevents overcharging, over-current, over-voltage, and overheating as well as preventing short-circuiting whenever a metal object is placed on the charger. This technology also helps to prolong battery life for the devices it charges. LED indicator lights notify you of the device’s charge status.

Maar hoe werkt Qi nou?

Bij Qi draadloos opladen wordt stroom overgedragen via elektromagnetische inductievelden. Laadkabels, stekkers en adapters zijn overbodig. U heeft alleen een Qi laadstation en telefoon met draadloze laadcompatibiliteit (ontvanger) nodig.

Bij lang niet allen telefoons is het mogelijk om draadloos op te laden. Ben jij benieuwd of het bij die van jou wel kan check de link dan even om te kijken of jou mobiele telefoon er tussen staat

[img]jg45velu[/img]

Om het product te gaan gebruiken hoef je enkel de USB kabel in het product te steken en de andere kant in de adapter die bij je telefoon zat. Er zit dus geen adapter bij. Het wijst zich zelf dus en er is niks speciaals om rekening mee te houden.

[img]AsJkqOhO[/img]

Wat betreft de bouwkwaliteit van het product is prima. Het is netjes afgewerkt en geen scherpe randjes. Materiaal keuze is prima voor dit prijs segment. Er is dus ook gewerkt met plastic. Op de product pagina staat dat de behuizing van aluminium is gemaakt, echter betwijfel ik dit enorm, het voelt en klinkt als plastic. Dus of het nu ook echt aluminium is durf ik niet te zeggen maar het heeft meer weg van plastic als je het mij vraagt. Op de onderkant zitten 4 rubberen voetjes dit is een leuke toevoeging en als je mobiel erop licht werkt dit ook zeker. Echter als er niks op licht helpt het helemaal niks vanwege het gewicht van het product zelf. Ik kan niet echt een aandacht punt opnoemen. Het product zit goed in elkaar en de afwerking is dik in orde.

[img]KsURw3Db[/img]

Waar je erg rekening mee moet houden is dat wireless charge er leuk is maar met dit product duurt het opladen van je telefoon langer dan gewoon een stopcontact. Je hebt natuurlijk niet meer te maken met een kabel die aan je telefoon zit dus als je gebeld word terwijl je telefoon oplaait kun je gewoon vlug je mobiel pakken en opnemen. Dit is dus erg fijn. Wel moet je rekening houden dat je de mobiel met het scherm op het product moet leggen als je gebruik maakt van een hoesje want hij komt niet door het hoesje heen. Het is dus of het hoesje er af halen als je wilt opladen of met het scherm naar beneneden leggen. Persoonlijk vind ik dit erg jammer want ik heb het er niet zo op om mijn mobiel met het scherm ergens op te leggen.

Wanneer het product aanstaat licht de led circle op in de kleuren Blauw, Groen en Rood. Heb de kleur rood nog niet gezien, hoe dit kan weet ik niet.

Wanneer het product stand-by staat dan kleurt het Groen en Blauw op. Dit ziet er erg lelijk uit vind ik persoonlijk. Had liever gewoon een kleur gezien of een soort van Rainbow effect.

[img]Qjj03aJC[/img]

Wanneer je IPhone opgeladen is dan kleurt de charging pad groen en wanneer je Samsung helemaal opgeladen is dan kleurt hij blauw. Leuke toevoeging in mijn ogen alleen het werkt niet.

Als je oplaait dan kleurt hij groen.

[img]yJzOHh8h[/img]

[img]nln6fves[/img]

- Als je gebruik maakt van een hoesje dien je deze te verwijderen of je telefoon met het scherm naar beneden te leggen. Vind dit erg storend.

- De stand-by mode ziet er niet uit. En in deze mode zal hij toch wel het meeste te zien zijn, erg jammer dus.

- Er zit geen adapter bij geleverd dus deze moet je zelf een hebben liggen.

+ Handleiding lekker overzichtelijk maar wel te vaak opgevouwen.

+ Product ziet er netjes en tijd loos uit.

+ De kabel om het product van stroom te voorzien is erg lang, dit bevalt goed.

[img]LwZvY0PJ[/img]

Leuke gadget maar natuurlijk overbodig voor vele van ons. Hij laait op maar dit duurt wel langer dan gewoon aan de muur hangen. De ledjes zien er prima uit maar best wel goedkoop. De kabel is erg lang en dit is fijn. Had graag gehad dat hij door een hoesje heen kon opladen maar dit is niet het geval, zie daarom het nut van dit product ook niet echt zitten omdat je het hoesje er niet de hele tijd af gaat halen in mijn ogen. Ook de mobiel met het scherm naar beneden neerleggen zit me niet lekker. Leuke gadget dus als je hier allemaal niks om geeft. Verder mag er nog wel een keer gekeken worden naar het software gebeuren want de ledjes daar klopt niks van. Er staat in de beschrijving dat de kleuren Groen, Blauw en Rood voorkomen en ik heb de kleur Rood nog geen een keer gezien. Ook staat er dat als je Samsung telefoon helemaal is opgeladen de charging pad groen kleurt, dit is ook niet het geval de ledjes staan dan gewoon uit. Het zijn dus allemaal van die kleine dingetjes maar als je deze bij elkaar optelt doet ‘t het product niet ten goeden. Vind dit erg jammer. Het product dat kost 20 Euro en meer zal ik er dan ook niet aan uitgeven. Hij doet opladen en daar is hij voor bedoeld, schenk geen aandacht aan de ledjes, kan hier niks positiefs over zeggen. Hij laait op…

Heb jij ook een Sabrent Fast Charger Charging Pad?

Aangeven hoe lang hij er over doet tov normaal laden met je mobiele telefoon zou handig zijn. Dat is mijn grootste probleem met dit soort laders. Dat je je telefoon uit het hoesje dient te halen (of 'm op zijn kop leggen) is voor mij al voldoende reden om niet aan te schaffen overigens.
Excuus dat ik er niet bij heb gezet wat het verschil is heb dit namelijk wel gemeten. Als je het normaal oplaad dan duurt dit ander half uur gemiddeld, met dit product ben je zeker wel een uur langer bezig.
Dat je de telefoon uit het hoesje moet halen is voor mij ook een groot min punt.
Bij de Output staat 5v - 1A
Hoe komen ze dan op 10Watt uit?
Daar weet ik het antwoord ook niet op. Vind het ook erg raar.
Fast charging zal dan niet mogelijk zijn als de output maar 5V en 1A is.
Nee zoals het ook een beetje beschreven staat in de review is dit erg traag... Een volle accu voor de S6 duurt toch wel +2 uur. Leuke gadget dus maar in de praktijk zal ik het niet veel gaan gebruiken.
On de onderkant van het product staat '10Watt wireless charger'. Daar staat niet expliciet bij dat de lader met 10Watt kan opladen. Daaronder kan je opmaken dan 5V a 2A de input is en 5V a 1A de output. Technisch gezien is het daarmee een 10W charger, alleen zal je telefoon met maximaal 5W daadwerkelijk laden...
Nette uitgebreide review. Al zit er tussen opladen en oplaaien best een groot verschil ;)
Dankjewel voor je (positieve) feedback, word gewaardeerd!
Een nette review, bedankt voor de moeite! Ik denk dat het een heel goed beeld geeft van het product.

In het kader van constructieve feedback zou ik zeggen: lees wel je review nog een keer door, of nog beter, laat het door iemand anders nog een keer doorlezen. Ik was meerdere keren afgeleid door zinnen die niet helemaal lekker liepen en een paar hele overduidelijke spelfouten. Niemand is perfect, maar sommige fouten vond ik net iets te gortig.

Laat je dat vooral niet weerhouden om nieuwe reviews te schrijven, want je review heeft absoluut een meerwaarde op Tweakers.

Een paar tips en voorbeelden:
  • In het Nederlands schrijf je samengestelde woorden aan elkaar, zoals: plus- en minpunten, producttitel en productpagina.
  • Foutje: Het product licht in een schuim opvulling en Dit betekend ook dat als er geen telefoon op licht hij alle kanten opschuift. (foei!)
  • Twee keer hetzelfde, leest daardoor niet lekker: Deze is meerdere malen gevouwen en dit had niet gehoeven. Hierdoor is hij minder goed leesbaar. Jammer, want dit had niet gehoeven.
  • Hij laait op…. Laaien is wat anders dan laden ;)

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 27 maart 2018 14:17]

Hartelijk dank voor je onderbouwde feedback! Ik ga hier mee aan de slag! Dankjewel.
En de mooiste (in mijn optiek) mis je zelfs nog: "dit betekend"?