Tweakers zegt: 8,5

Sony WH-1000XM2 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM2 (Zwart) Review

klonic 25 maart 2018, laatste update op 11 oktober 2018, 316 views Product gekocht

Sony WH-1000XM2 (Zwart)

Een geweldige koptelefoon, echter heb ik mijn bedenkingen bij de bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Zit goed
  • Goed geluid
  • NC is erg goed
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Niet licht
  • Onderdelen niet te vervangen
  • Oorkussens van nepleer
  • Duur

Na lang tijwfelen tussen vooral deze koptelefoon en de Bose QC35 II, heb ik voor deze Sony gekozen. De recensies van deze koptelefoon waren net wat beter dan voor de Bose.

Nu heb ik een verleden als DJ achter me waarbij koptelefoons zeer intensief gebruikt worden. Onder DJ's is Sennheiser HD25 de benchmark. Deze heeft fenomenale geluidskwaliteit, sluit goed af, is licht waardoor hij erg lekker zit en is zo goed als onbreekbaar. Veel onderdelen zijn ook los te koop.

Toen ik de WH-1000XM2 al in bezit had, kwam ik erachter dat de 1000X nog al eens last had van scheurtjes in de plastic band. Bij gericht zoeken kwam deze klacht ook bij de 1000XM2 voor. Daarnaast viel op dat het oorkussentje van een kunststof gemaakt is. De ervaring leert dat deze na een jaar of 5 beginnen uit te drogen, hard worden en scheuren. het feit dat deze niet los te koop zijn baart me dan zorgen.

Ik heb mijn 1000XM2 op marktplaats verkocht en ga toch een Bose QC35 II kopen.

Heb jij ook een Sony WH-1000XM2 (Zwart)?