1 review

Sabrent 7-Port 3.0 USB HUB with Powers Switches

Specificaties Overige hub - Bekijk alle specificaties

Sabrent 7-Port 3.0 USB HUB with Powers Switches Review

Sabrent 7-Port 3.0 USB HUB with Powers Switches

Super fijne hub voor als u wat extra USB poorten zoekt. Afwerking is netjes maar materiaal keuze had beter gemogen. Doet wat het moet doen.

Pluspunten

• 7 3.0 USB poorten
  • Erg handig als je hem op het bureau plaatst
  • Het betreft 3.0 USB poorten, hoe vlugger hoe beter.
  • Rubberen voet is erg goed!

Minpunten

• Momenteel aan de dure kant
  • Jammer dat we plastic tegen komen
  • De stroom adapter die is mee geleverd is voor de USA...

Features Score: 3

- Bouwkaliteit
- Eigenschappen
- Plus en min punten
- Conclusie

Vandaag bespreken we een USB hub van Sabrent. Het gaat om een 7 poorts 3.0 USB hub. Dit is erg fijn voor als je een paar poorten te kort komt op je behuizing en meer USB sticks of wat dan ook moet inpluggen voor werk of school. Het bedrijf maakt veel verschillende USB hubs waaronder ook een 10 poorts en eentje afgewerkt met aluminium, iets voor de Apple gebruiker misschien? Laten we een kijkje nemen naar het product van vandaag :)

Het product komt mooi verpakt binnen, het voelt redelijk zwaar aan maar dit betekend vaak kwaliteit. Om het doosje zelf waar het product in zit is een papieren cover overeen geschoven. Dit houd de doos netjes dicht en hierop staan netjes in 6 verschillende talen de specificaties beschreven. Op de onderkant van deze cover staan de Features beschreven, zoals ‘’Plus & Play no drivers installation is required’’

Wanneer we de cover van het doosje afschuiven vinden we gewoon een simpele zwarte doos met niks speciaals erop afgebeeld.

Je maakt het doosje open doormiddel van een flap of hoe je het ook wilt noemen omhoog te trekken. Je ziet dan meteen het product in een verpakt zakje. Dit ziet er erg netjes uit, alleen zoals je op de foto hieronder kunt zien kan het product van links naar rechts bewegen, wat op vulling links en rechts was dus niet verkeerd geweest.

Als we het product eruit hallen vinden we een dubbele bodem. Als we deze eruit halen komen we de stroom adapter tegen en de data kabel om de USB hub te verbinden met je PC. Beide zitten netjes verpakt in een zakje. Helemaal onderin het doosje vinden we dan de handleiding. Deze is in kleur en in het Engels. De handleiding is erg duidelijk voor het formaat en alles is uitgelegd door middel van stappen 1 tot en met 6 en afbeeldingen met pijltjes erbij.

Wanneer ik het product vast pakt valt het me op dat het erg netjes is afgewerkt. Alles zit op de plek waar het zou moeten zitten en het voelt stevig aan. Je merkt wel meteen dat het product van Plastic is gemaakt. De USB hub is kleiner als verwacht maar dit is een goed teken het is een fijn formaatje, om precies te zijn 10,5 x 5 CM. De boven kant van het product is met een glans laag afgewerkt en deze is erg kras en vingerprint gevoelig. Ook lijkt het net of dat ik deze laag eraf kan trekken. Het product maakt dus niet echt een wauw gevoel bij me los waarvan ik helemaal gelukkig word. Het is dus echt bedoeld om gewoon wat extra poorten toe te voegen.

Als ik kijk naar de stroom adapter dan is dit best wel een grote blunder wat de EU betreft. Er zit namelijk een USA lay-out adapter bij en dit staat nergens aangegeven. Wel kun je dit zien op de foto’s maar als ze ook verzenden naar Nederland verwacht je toch ook wel dat hun snappen dat dit hier niet in de muur past, hoe hard je er ook tegen aan slaat het wil niet passen jongens |:(

Als we dan kijken naar de USB kabel om je USB Hub aan te sluiten op je computer dan ziet deze er wel weer gewoon prima uit. Het is een dikkere kabel en hij is ook aan de uiteinden van de kabel netjes afgewerkt. Deze kabel is 78 CM lang.

Specificaties van de maker van het product:

You can now attach your collection of USB devices to one Super-Speed hub with the Sabrent USB 3.0 7-PORT HUB with individual Power Switches. Easily expand an available USB 3.0 port on your computer to 7 USB 3.0 ports with a sleek design. Plug and Play installation makes for an easy setup.

Features:
•Plug & Play: No driver installation required
•Windows, Mac OS & Linux Supported
•Fashionable mirrored surface with a compact design
•Blue LED to indicate power status for each port
•7-USB 3.0 ports allows data transfer speeds up to 5Gbps

•User Manual

System requirements:
•Windows OS
•Mac OS

Voor wat betreft het inbouwen sluiten we in dit geval het product aan. Er zitten 2 kabels bij geleverd een voor de data en een voor de stroom. Het is even deze 2 kabels in pluggen en je kunt aan de slag.

Er is geen software voor nodig om het product ook daadwerkelijk te gebruiken dus dit is erg makkelijk om in gebruik te nemen.

Zoals we eerder al hebben omschreven is de bouwkwaliteit prima en de afwerkingen ook zeker alleen zijn de materiaal keuzes die het hem net niet doen en dat glanzende laagje boven op is ook niet alles. Wel voelt het product heel degelijk aan en is het een fijn formaat. Als je naar de prijs kijkt dan is het wel wat aan de duren kant 30,- namelijk. Zelf had ik 25,- een betere prijs gevonden. 30,- is dan ook echt de max wat mij betreft, zeker om het feit wat voor materialen er gebruikt zijn en wat voor gevoel het bij me los maakt. Als je had gezegd dat dit 15,- had gekost bij de Action had ik het ook geloofd. De knopjes om een USB poort aan of uit te zetten op de USB hub is een leuke toevoeging alleen snap ik hier het nut nog niet van. Deze knopjes hebben een hele duidelijke klik maar voelen wel erg goed koop aan en zo klinken ze ook. Echter is de rubberen voet aan de onderkant erg goed! Als je de beschermlaag van de rubberen voet af haalt dan glijd hij echt niet weg, hier was ik erg van onder de indruk!
De aandacht punten zijn dus voor de volgende keer de materiaal keuzes want dat doet echt heel erg veel met zo’n product. Ook even kijken naar wat voor veertje ze onder knopjes stoppen want voor zo’n klein knopje was hij erg zwaar. Dit voelde gewoon niet goed in het totaal plaatje.

Wat de eigenschappen van dit product zijn, zijn toch wel de aan en uit knoppen op de USB Hub. Het nut hiervan heb ik nog niet ondervonden maar het is vooral wel heel erg leuk om mee te spelen.
Ook de led indicator die aangeeft welke USB stick aan staat is een leuke toevoeging en erg handig en fijn.

- Persoonlijk vind ik hem iets aan de prijzige kant maar dit is voor iedereen anders, had hem liever een paar euro goedkoper gehad, denk dat hij nu iets te duur is geprijsd

- Jammer dat we plastic tegen kwamen op dit product maar dit was wel mooi en goed afgewerkt.

- De adapter is natuurlijk een blunder voor de EU, want dit gaat echt niet passen hier in de muur. Dit is wel meteen een belangrijk punt omdat hij het zonder adapter niet doet en je er dus ook geen gebruik van kunt maken. Mocht je een laptop adapter over hebben dan kun je deze nog gebruiken. Heb hem ook op deze manier getest namelijk.

+ Je krijgt er 7, 3.0 poorten bij en dit is wel erg handig mocht je er maar een of twee op je behuizingen hebben zitten.

+ In de praktijk werkt het erg handig zeker als je de USB Hub naast je op je bureau kunt plaatsen want dan heb je vlug en gemakkelijk toegang tot de USB poorten

+ 3.0 USB poorten natuurlijk, hoe vlugger hoe beter _/-\o_

+ De rubberen voet is ook een erg goede toevoeging, hij glijd niet weg!

Wat mij betreft een mooi product maar wat zeker hier en daar herzien mag worden. De toplaag wat glanzend zwart is, is een mooie toevoeging als dit op de juiste manier toegepast word. In dit geval ziet het er namelijk erg goed koop uit en komt het niet ten goede van het product. De prijs is ook aan de stevige kant wat mij betreft en zeker ook om het feit dat er niet een juiste power adapter is bij geleverd. In de praktijk werkt het erg handig en zijn de aan en uit knoppen van de USB poorten op de hub zelf erg leuk, maar wat de meer waarde er van is moet nog blijken. De led indicator om te zien welke USB poort aan staan zien er erg leuk en goed uit, het ledje is wel niet erg helder dus overdag moet je goed kijken. Mooi product dus maar ook erg veel concurrentie momenteel, genoeg keuze dus.

Heb jij ook een Sabrent 7-Port 3.0 USB HUB with Powers Switches?

Misschien goed om het woord euro of het euroteken te gebruiken. Het is nu wat zoeken wat hij nou precies gekost heeft, aangezien hij niet in de pricewatch met een prijs staat. Of in je conclusie de prijs nogmaals te vermelden.
Dankjewel voor je reactie! Inderdaad slim om dit de volgende keer toe te voegen, ben het deze keer helemaal vergeten! Hartelijk dank!
Waarom verbeter je de huidige niet?
Goeie vraag, zelf heb ik daar geen goede ervaringen mee als ik na der hand nog iets ga toevoegen of aanpassen. De site wil dan nog wel eens dingen door elkaar gooien in de review. Ik neem je opmerking dus mee voor de vogelende review ;)
Trekt nogal veel op de Icy box van RaidSonic. Deze kost wel rond de €37. Hij is bruikbaar mét en zonder voeding.
Ja dit viel mij ook erg op. Als je echt naar USB hubs gaat zoeken kom je wel 5x de zelfde USB hub tegen alleen elke keer van een ander bedrijf.
Hoe zwaar is de adapter?
Kan ie 7x900mA simultaan leveren?
Dan moet de adapter minimaal 6,3A leveren.
Hoe en wat dat weet ik niet precies.
Op de adapter staat

INPUT: 100-240V- 50/60Hz 1.0A