KlikAanKlikUit TPC-300 Review

kdrkdr 23 maart 2018, 1.052 views Product gekocht

KlikAanKlikUit TPC-300

KlikaanKlikUit levert dit systeem niet meer maar het is nog op veel plekken te verkrijgen. Simpel systeem met veel mogelijkheden. Hoeft niet aan netspanning te hangen.

Pluspunten

• Eenvoudig programmeerbaar
  • Veel mogelijkheden tot bediening
  • Daglicht instellingen werken prima
  • Werkt paar jaar op batterij

Minpunten

• Wat verouderde software
  • Eenrichtingsverkeer (alleen van pc naar TPC-300)

Kwaliteit Score: 4
Ik heb dit systeem aangeschaft omdat ik mijn lampen (vooral bij afwezigheid) automatisch wil laten schakelen. Het mooie van dit systeem is dat je kan instellen dat lampen aan gaan x minuten voor zonsondergang. Je hoeft dus niet telkens andere tijden in te stellen. Er zijn systemen die meer kunnen maar die moeten continue aan de netstroom hangen en dat wil ik liever niet. De mogelijkheden zijn best uitgebreid. Voor dimbare lampen kan je opgeven hoe fel ze moeten branden. Je kan random (binnen een tijdsframe) laten schakelen. Je programmeert het apparaat door hem aan te sluiten op een usb poort van je computer. Als je de gegevens naat de TPC-300 hebt verstuurd dan kan je hem losmaken en ergens in je huis neerleggen. Ook bestaat er een mogelijkheid om met een app je lampen te bedienen. In dat geval moet het apparaat verbonden blijven met je computer en moet de software draaien. Zelf gebruik ik dat niet: ik vind het omslachtig om lampen te bedienen vanaf een smartphone. De configuratie van het systeem is opgeslagen op je computer. Je kan de gegevens naar de TPC-300 sturen. Als je de software op een andere computer draait dan zie je de configuratie niet. Het is eenrichtingsverkeer. (je kan wel een configuratiefile van computer verplaatsen).
Samenvattend: simpel systeem dat best veel kan. Beetje verouderde interface maar voor eenvoudige toepassingen een mooi goedkoop systeem dat zonder continue aansluitingen op wifi of netstroom werkt.

Heb jij ook een KlikAanKlikUit TPC-300?

Vind het nog best een prijzig ding voor wat je er mee kan, of zie ik dat verkeerd?
Over de prijs kan je natuurlijk twisten. Ik vind de functionaliteit voldoende voor het geld dat het ding kost. Hij is in ieder geval een stuk goedkoper dan de nieuwere controllers. Die hebben weliswaar meer mogelijkheden maar die zijn voor mij niet interessant.