Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zilver Review

Follow Me_V 22 maart 2018, laatste update op 22 maart 2018, 2.124 views

Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zilver

De Xiaomi Mi Powerbank 2 is een uitstekende powerbank. Hij heeft een hoge accucapaciteit en Xiaomi weet dit ook in een compact en handig formaat te stoppen.

Pluspunten

• Hoge capaciteit
  • Behuizing voelt erg goed aan
  • Robuust
  • Gaat vanzelf uit wanneer apparaat vol is
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kan voor sommige iets aan de zware kant zijn
  • Geen USB C
  • Opladen zonder QC fast charger duurt lang
  • Geen zaklamp of andere extra features.

Introductie en uitpakken
De Xiaomi Mi Powerbank 2 brengt meerdere voordelen ten opzichte van zijn voorganger.
De onderliggende tech is weer iets vernieuwd, de accucellen zijn van hogere kwaliteit en de behuizing is drastisch veranderd.

Vooral dat laatste valt meteen op tijdens het uitpakken, in de doos zit de powerbank en een erg kort USB kabeltje.
De powerbank is erg dun vergeleken met andere powerbanks die rond deze capaciteit zitten.
Ook het formaat is erg ideaal, hij is langer en breder dan de meeste powerbanks, maar hij maakt het goed doordat hij erg dun is, hierdoor past hij veel makkelijker in je broekzak.

De doos is verder niet heel interessant, een foto van de powerbank, wat chinese tekens hier en daar en een stickertje waarmee je op de site van xiaomi kan kijken of je geen namaak powerbank heb gekocht.

Bij https://www.externebatterij.nl/ krijg je er ook een 4 in 1 kabeltje bij, deze kabel beschikt over micro USB, USB C, Apple lightning en de oude 30pin aansluiting.
Gebruik
De powerbank is heel simpel in gebruik. Hij heeft 2 poorten, eentje om de powerbank op te laden en eentje op je apparaten op te laden.
Verder zit er nog een knopje op, deze kan je gebruiken om te kijken hoeveel stroom de powerbank nog heeft. Dit kan je zien door de 4 LED lampjes.

Dat is alles, sommige mensen hadden misschien graag zaklamp of iets dergelijks gezien maar persoonlijk denk ik dat de simpliciteit van de powerbank een heel sterk punt is, je stop je telefoon erin en hij begint met opladen, je haalt je telefoon eruit en de powerbank gaat vanzelf uit, er komt niks ander bij kijken.

Ik heb allereerst de powerbank volledig opgeladen, als je bijvoorbeeld een iPhone oplader gebruikt duurt dit erg lang. Mocht je graag willen dat je powerbank erg snel weer vol is kan je de powerbank aan een Qualcomm Quick charger hangen, hiermee gaat het veel sneller. Persoonlijk gebruik ik een Aukey pa-y4, hiermee kan je naast je powerbank ook nog twee andere USB apparaten opladen.

Persoonlijk ben ik een erg intensieve telefoongebruiker, ik krijg veel push-notificaties, bluetooth is altijd verbonden met mijn koptelefoon, en ik gebruik mijn telefoon voor bijna alles.
Hierdoor kom ik met mijn iPhone eigenlijk nooit de dag door, tegen de avond moet ik altijd paar dingen afsluiten, helderheid omlaag en meer trucjes om accu te besparen.

Volgende ochtend nam ik de powerbank mee, standaar telefoon gebruik en rond vijf uur was de accu rond de 20%, vervolgens heb ik de iPhone aan de powerbank gehangen, het opladen ging sneller dan het standaard iPhone stekkertje, in combinatie met een iPhone springt de powerbank naar 5V/2.4A. De powerbank ondersteund ook Qualcomm's Quick Charge 3.0 op beide poorten, dus als je android telefoon dit ondersteund gaat het opladen erg snel.
Tijdens het opladen heb ik de telefoon intensief gebruikt, maar de iPhone laadde nog steeds erg snel op, rond de 50% knipperde nog steeds alle lampjes, wat aangeeft dat de powerbank nog steeds meer dan 75% lading had.
De powerbank schakelt zichzelf ook uit als je telefoon opgeladen is, dit is beter voor de accu van je telefoon en die van de powerbank.
Het valt ook op dat de powerbank niet heel warm wordt tijdens gebruik.

Het is wel jammer dat de powerbank maar een enkele USB uitgang heeft, ik had graag twee outputs gezien zodat ik ook nog andere apparaten zou kunnen opladen.

Ik heb in totaal mijn iPhone 8 vijf keer kunnen opladen met de powerbank, en dit is terwijl hij ondertussen gebruikt wordt.
Mocht je een telefoon hebben met een grotere accu kan je ook 's nachts je powerbank in de oplader doen en vervolgens je telefoon in de powerbank, zo heb je 's ochtends een volle telefoon en een volle powerbank.
Bouwkwaliteit en formaat
De Xiaomi Mi Powerbank is uitstekend gebouwd, de complete behuizing is gemaakt aluminium en voelt stevig aan.
Wat bijdraagt aan de premium feel is het gewicht van de powerbank, sommige mensen zullen het misschien te zwaar vinden maar ik denk dat de balans goed in orde is, hij is niet zo licht dat het aanvoelt als speelgoed maar ook niet zo zwaar dat het lastiger wordt om mee te nemen.
Het formaat van de powerbank is ideaal, hij past makkelijk in je broekzak en kan ook in de zijvakjes van je tas dankzij het platte ontwerp.

De powerbank voelt ook erg robuust aan, ik denk dat redelijk ruig gebruik geen problemen oplevert, wat echter bij normaal gebruik al opvalt is dat de behuizing krast, op normale oppervlakte zal dit niet snel gebeuren, maar als je powerbank op wat ruwere oppervlaktes neerzet kan dit zeker krassen veroorzaken.
Al met al is de Xiaomi Mi Powerbank een erg goede keuze, zeker voor de zeer schappelijke prijs.
De bouwkwaliteit en premium feel vallen meteen op, duurdere powerbanks voelen vaak goedkoper aan, de mi powerbank wekt vertrouwen op dt hij het over een paar jaar nog steeds doet.
Met een capaciteit van 10000mAh en ondersteuning voor Quick Charge 3.0 is ook dat gebied prima in orde, de capaciteit is genoeg om je telefoon meerdere keren op te laden en nog snel ook.

Nadelen zijn er helaas ook, er is maar 1 USB out en de metalen behuizing is krasgevoelig, voor sommige mensen zal het gewicht misschien iets aan de hoge kant liggen maar met 217 gram valt dit voor mij wel mee.

Al met al is die voor de prijs een erg goede koop.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zilver?

Er is overigens ook al weer een nieuwer model met 2 USB uitgangen: https://nl.aliexpress.com...1000023.15.28f912e5yZPBi7
Ook niet onbelangrijk, quick charge is ook inbegrepen.
Maar dan moet je volgens mij wel qc kabel kopen, denk ik?
Dat weet ik zo niet. Ik heb geen apparaat dat QC ondersteund, dus kan het niet testen met het meegeleverde kabeltje :-(
Ik zag het ja, heb die eerder besteld, maar die is toch weer een stapje groter dan de reguliere 10000
Btw, mooie en duidelijke review!
Dank, Quick Charge werkt volgens mij niet op dit model, op de site kan ik er namelijk niks over vinden, mijn iPhone heeft helaas geen QC dus ik zou het verschil ook niet merken.
Powerbank V2 gekocht. Kreeg er gratis een 4 in 1 Multi-USB kabel bij. Erg handig
Was in 3u volledig opgeladen met een fast charger.
Werkt perfect.