Honeywell EvoHome colour 4-zone radiator Opentherm Review

IndepraktijkNewbie 20 maart 2018, laatste update op 20 maart 2018, 1.106 views Product gekocht

Honeywell EvoHome colour 4-zone radiator Opentherm

Evohome werkt niet goed. professionele installatie op nieuwe radiatoren januari 2018 door erkend bedrijf Van Dam. Radiatoren blijven warmte afgeven, ondanks juist program, goede WiFi! Kamers van 22 graden terwijl ik hooguit 14 daar wil. Na 3xkomst Van Dam blijken de knoppen ahw warmte te lekken. Conclusie: onbruikbaar! Alles retour

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Regelt geen temperatuur
  • Extra stookkosten
  • Kluitje in het riet installateur en hulplijn

Kwaliteit Score: 1
Bezint eer ge begint. Blijf niet weken lang tobben als je radiatoren net als bij mij te lang warm blijven!
Voorkom de enorme stookkosten die ik juist door Evohome heb gekregen. Ik heb alles professioneel laten installeren, laten nakijken etc etc.
Pas onder druk heeft de installateur her en der navraag gedaan en zes soortgelijke gevallen ontdekt: de speciale radiatorknoppen sluiten niet gied genoeg waardoor er warmte lekt. Vooral bij grote radiatoren een probleem, maar bij mij werkte het in feite maar op één designradiator goed! Die werd dus niet warm (kelder) terwijl de rest bleef stoken. Zie foto’s
Bij Honeywell kent de hulplijn dit probleem blijkbaar niet. Met de antwoorden kon ik niets, ik moest maar bij de installateur zijn
Erg teleurstellend terwijl ons huis eigenlijk om een dergelijk regelsysteem vraagt.
Hoge kosten.

Heb jij ook een Honeywell EvoHome colour 4-zone radiator Opentherm?

Eén van de minst nuttige reviews. Dit is zelfs geen review maar gewoon frustratie ventileren.

Ik heb ook dit systeem en voor mij is het de beste aankoop geweest van de laatste tien jaar (samen met een nieuwe condensatieketel).

Bij mij was er één radiator die warm bleef. Het bleek het pinnetje (weet niet of dat een specifieke naam heeft) te zijn, dat ingedrukt wordt om af te sluiten, dat vast zat omdat die radiator jaren gewoonweg open stond. Na beetje heen en weer duwen met een tang, zat het weer los en werkte het weer naar behoren.
De radiatorknoppen sluiten zelf niets af. Dat pinnetje wordt ingedrukt door de knop door een soort schroefbeweging in de knop en daardoor sluit de radiator. Er wordt "geschroefd" tot er een bepaalde tegendruk komt. Geeft dat pinnetje teveel tegendruk, dan zal de knop stoppen met "schroeven". Dat er eens een radiatorknop minder goed werkt, kan eens gebeuren maar als alle knoppen niet goed werken (behalve één), dan zou ik eerder eens kijken naar de radiatoren dan naar de knoppen

Je spreekt dat er goede wifi is. Dat zegt eigenlijk al genoeg over je review want de knoppen communiceren helemaal niet via wifi met de thermostaat maar op 868Mhz. Enigste waarvoor wifi dient is voor de communicatie tussen de thermostaat en de servers van honeywell

Begrijp ook niet wat je wil zeggen met je foto's. Je spreek dat er één radiator niet warm werd (kelder) maar in je foto's is dat de ruimte met de grootste fout.

Mij geeft je tekstje de indruk dat je je enkel en alleen geregistreerd hebt om je frustratie te uiten
Beste Kenhas,
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie.
Alle radiatoren zijn gloednieuw, dus zouden beweeglijke ‘pinnetjes’ moeten hebben.
We hebben een flinke kelder met nog twee radiatoren extra en die blijven voortdurend warmte afgeven ook al hoeven ze dat niet. En dat geldt dus in alle zones behalve woonkamer.
Welke firma heeft bij u eea geplaatst? Ik overweeg een second opinion namelijk, voordat ik resoluut alles laat verwijderen.
Ik heb ze gewoon zelf geplaatst. Zelfs voor mij, met twee linkerhanden, is het kinderspel.
Die pinnetjes zijn er ook in verschillende lengtes. Misschien heb je niet de juiste adapter?

Installatie via dit : https://www.youtube.com/watch?v=bMwAuZN6mls

Mijn eerste idee is dat de kraan gewoon niet geschikt voor Honeywell. Maar dat zou een installatiebedrijf toch moeten weten. Mocht je nog de originele radiatorknop hebben, kan je die vergelijken met de diepte van de Honeywell. Er worden verschillende adapters bijgeleverd. Misschien is het gewoon de verkeerde adapter.

Zoals gezegd, als er één knop niet goed werkt, kan altijd gebeuren. Maar als ze (bijna) allemaal niet goed werken, zou ik het elders zoeken
Beste Kenhas,
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie.
Hi Indepraktijk

Ik ben zelf installatie monteur en heb dit systeem vaker geplaatst.
Dit klinkt absoluut niet als een kapotte evo home of slecht product.
Dit klinkt zoals Kenhas aan geeft, als een verkeerde adapter tbv de radiator knop.

Als de pen in de radiator kraan tekort is kan de radiator knop deze niet compleet afsluiten.
Het afsluiten gebeurt door dat de knop de pen IN drukt, als de pen tekort is voor de gebruikte adapter kan hij dus niet 100% afsluiten en blijft de radiator warm.

Omdat je de knop er op kan monteren betekent niet dat deze goed bij elkaar passen.

Dit kun je zelf makkelijk testen:

1. Zet alle knopen op de laagste temperatuur.
Nu moet de ketel uit gaan.(geen warmte vraag)

2. Zet 1 radiator kraan op een hoge vraag tempratuur (de rest van de knopen blijft laag)

3. Als de rest van de radiatoren ook warm word is het probleem 100% de radiator knopen in combinatie met de kranen.(of de verkeerde adapter)

Als ik u was zou ik dit probleem sowieso bij de installateur neer legen, aangezien deze u heeft geviseerd.

Deel wel u mening dat de Honeywell service bagger is.
Honeywell verleent normaal gesproken alleen ondersteuning voor de evo home aan installatie bedrijven en niet aan particulieren.
Beste jknl,
Ook u veel dank voor uw kennis in deze. Ik ga dit doorgeven aan Honeywell en de installateur.
Ik laat nog weten hoe eea afloopt.
Servicebezoek is aangevraagd maar nog geen datum ontvangen.
hoi

ik heb het systeem ook zelf geïnstalleerd en de pinnetjes opmaakt gemaakt en vast gelijmd in die positie. nu werkt het systeem wel de adapter is gewoonweg niet geschikt voor de Danfoss radiator kranen ondanks dan Honeywell dat wel aangeeft.
nu werkt het wel. de pennetjes zitten ook erg los.