Specificaties 15,4" (1280x800), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 5920G-5A4G32Mi Review

Arie27 27 februari 2010, 410 views

Acer Aspire 5920G-5A4G32Mi

Pluspunten

• Soepel toetsenbord
  • Goede geluidskwaliteit (laptop bevat "subwoofer")
  • Resolutie (1280*800)

Minpunten

• Robuustheid
  • Snel kapot
  • webcam (0.32 MP)

Aankoop
Ten tijde van aankoop (okt-2008) was de Acer Aspire 5920G-5A4G32Mi nog een relatief nieuw product. Mijn aankoop is niet gebaseerd op reviews van anderen, aangezien deze er helaas nog niet waren. Ik ben dus afgegaan op de specificaties. De Intel Core 2 Duo T5550 processor en de videokaart (Radeon HD3470) spraken mij wel aan. Ik wou een laptop die vrij intensieve programma's kon draaien. Toen der tijd was dit dus een vrij goede laptop.

De eerste problemen
Gedurende een periode van ongeveer 8 tot 9 maanden heb ik geen problemen ondervonden. Na deze tijd kwamen de eerste problemen helaas al aanwaaien. Het begon met een defect scherm. Op een avond, terwijl ik rustig aan het 'laptoppen' was, begon het scherm groen te flikkeren, en ging de laptop uit. De laptop begon tevens een beetje te stinken. Ik heb de klacht gemeld, en kon de laptop meteen opsturen. Na een kleine twee weken heb ik een "nieuwe" laptop terug gekregen. Het scherm zelf was zowat het enige wat niet vervangen was.

En toen?
Na deze reparatie heb ik een tijd geen problemen meer gehad met de laptop. Ik ben in de periode na de reparatie overgestapt van Windows Vista naar Windows 7. In een periode van 15 tot 18 maanden ontstonden de volgende problemen. Het begon wederom met het scherm. Hier was één (horizontale) lijn van pixel die het niet meer deed. In een aantal weken was deze lijn uitgegroeid tot maar liefst 4 pixels breed. In deze periode hield de webcam ook op met werken.

Deze problemen werden opgevolgd door het niet goed meer functioneren van de dvd-speler/brander. zoals de naam al zegt, hoort het DVD's af te spelen. Dit was echter niet meer het geval. CDs speelde hij zonder al te veel problemen af, maar bij DVDs begon hij te twijfelen. De speler was luidruchtig bezig met lezen, maar hij pakte de DVDs simpelweg niet. Ook het branden van CDs ging vrij moeizaam. De brander produceerde erg veel lawaai, wat een stuk minder werd nadat ik de brander een beetje aandrukte. Ik heb overwogen om de laptop nogmaals voor reparatie te sturen, maar aangezien de laptop niet meer binnen de garantieperiode viel, heb ik dit niet gedaan.

Mijn mening over de aankoop is vrij simpel. Het was een goede laptop, zolang hij werkte. Dit was helaas maar voor korte duur.

Heb jij ook een Acer Aspire 5920G-5A4G32Mi?

Misschien heb jij wel een defect product, een scheer je nu alle modellen over 1 kam...

Je vermeldt de resolutie 1280x800 als een pluspunt, maar dit is gewoon normaal/minmaal hoor. 15,4'' hebben gewoon niet lager dan dit (wel 1366x720 maarja). Alleen netbooks hebben minder. Wat is er verder mis aan de bouwkwaliteit en de prestaties?