Gravel, PS4 Review

SlwR 21 maart 2018, laatste update op 4 april 2018, 147 views Product gekocht

Gravel, PS4

Leuk racespel maar geen grafisch hoogstandje. Hierbij kan je achterover zitten en scheur je gemakkelijk door spannende landschappen en maak je her en der sprongetjes. Als je elk jaar de Dakar bekijkt is dit spel het spelen waard!

Pluspunten

• Singleplayer mode
  • Multiplayer types
  • Diversiteit parcours en auto's
  • Weekly challenge
  • Time attack

Minpunten

• Grafisch
  • Laden race
  • Multiplayer activity

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 3
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Ik heb Gravel op de PS4 Pro en speel het niet vanaf disk.

Bij het starten van het spel moet je je ingame naam opgeven. Een volledige registratie is niet nodig, bij de mp functie ook niet. Verder is het menu snel en navigeer je er soepel doorheen.

Single player:
Het is direct duidelijk waar je aan begint. Onderaan in het scherm zie je een grote tijdlijn die na mate het goed uitrijden van races verder gevuld wordt. Ook hier heb je kleine races waarbij je sterren kan winnen. Deze heb je nodig om nieuwe auto's te unlocken en zodoende kom je steeds een race verder. Na een aantal korte races heb je een kampioenschap waarbij je het liefst met de beker er vandoor gaat!

Het scheuren en slippen voelt natuurlijk en soepel. Het racen op zich voelt daardoor goed aan en zit je direct in het spel. Zelf bekijk ik jaarlijks de Dakar, het racen heeft hier veel van weg. Bij een parcours die door de duinen gaat is het een aanrader om dat dan ook eens in first person te doen. Dus vanuit de auto zelf, je racet opeens heel anders dan wanneer je vanuit vogelperspectief achter de auto hangt. Je kan het bekijken vanuit verschillende perspectieven. Vanaf een verre vogelvlucht tot aan de voorbumper. Het landschap is gevarieerd en de auto's waar je uit kan kiezen ook, er is keuze genoeg!

Bij multiplayer heb ik King of the Hill gedaan. Zat niet in een volle server, dit duurte te lang om voor elkaar te krijgen wat jammer was. Maar wat een gezellige bende is dat! Iedereen wil het logo van de kroon hebben, beuk je degene die hem heeft en neem hem over. Degene die aan't eind het langst koning is geweest wint de race. Probeer al je medespelers maar eens voor te blijven wanneer ze je op de hielen zitten. Een spannend spektakel! Daarnaast heb je de standaard races beschikbaar die je met SP allemaal kan doen.

In het hoofdmenu vind je ook Time Attact. Dit is een leuke optie om op je gemak een parcours te verkennen. Je bent de enige en hebt daarom alle tijd.

Kortom een leuk spel, vind je de Dakar leuk om te volgen dan is dit zeker een aanrader om te doen! Ben wel benieuwd hoe het is wanneer ik door de sp carrière ben. Prijstechnisch vind ik het aan de dure kant gezien hij grafisch niet helemaal gelikt is en de multiplayer rustig.

Update: Weekly challenge
Nu probeer ik elke week natuurlijk eerste te worden bij de Weekly challenge. Dit is nogal een uitdaging. Je kan je scheurwagen instellen op erg veel verschillende onderdelen, voorheen vond ik het allemaal wel prima. Je moet hier verstand van hebben wil je hem zo af kunnen stellen om een goede tijd neer te zetten. Zoals de wagen aangeboden wordt is het een hele taak om onder de ingestelde tijd te komen. Laat staan bij nummer één!

Heb jij ook een Gravel, PS4?