Xiaomi Redmi Note 5A (2GB ram) Goud

Specificaties 5,5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Redmi Note 5A (2GB ram) Goud Review

gejanus 19 maart 2018, 1.165 views Product gekocht

Xiaomi Redmi Note 5A (2GB ram) Goud

Moderne smartphone voor een lage prijs.

Pluspunten

• Zeer goede selfiecamera
  • 2 simkaarten te plaatsen
  • Lage prijs

Minpunten

• Niet in het Nederlands in te stellen

Waar besteld?

Xiaomi is een merk wat steeds meer in opkomst is in Nederland. Dit heeft voornamelijk met de prijs te maken. Althans dat is mijn mening. Sinds enkele weken heb ik de Xiaomi RedMi 5A Note in mijn bezit. Kan deze de concurrentie aan met de populaire merken zoals Samsung en Apple? Voor de goede orde, het model wat wordt gereviewd is de High version. Er is de standaard versie en de high versie. Het verschil is de processor. Het model waar deze review over wordt geschreven beschikt over de Qualcomm Snapdragon 435 processor. De standaard versie heeft de iets minder snelle 425 processor. De high versie heeft ook een vingerafdrukscanner geplaatst op de achterkant.
Het design is te prijzen
Wat meteen opvalt aan dit model is het design. Deze is fraai en toch simpel. Het heeft de look van een moderne smartphone en is ook nog eens licht in de hand. Wanneer we de smartphone aanzetten dan draait er Android 7.0. Het scherm is helder en duidelijk en heeft een resolutie van 1280 bij 720. Het scherm is 5,5 inch groot. Video's kunnen gestreamd worden in HD (720p).

Er is in de smartphone ruimte voor twee simkaarten. Heb je een telefoon voor privé en je werk dan kun je dus beide simkaarten in de RedMi Note 5A plaatsen. Wanneer je gebeld wordt dan wordt er aangegeven op welk nummer dit is. Bel je zelf dan zal het toestel vragen met welk nummer dit moet gebeuren.
De specificaties van de RedMi Note 5 A
Er is dus de Qualcomm Snapdragon 435 processor. Dit model heeft 3 gigabyte aan Ram en er is 32 gigabyte aan opslagruimte beschikbaar. Wil je de opslagruimte uitbreiden dan kun je dit doen door een micro-sd kaart te plaatsen. Het toestel beschikt over bluetooth 4.2. Er zijn twee camera's waarbij opvalt dat er een zeer goede selfie camera op het toestel zit. Deze is zelfs 16 megapixel. Op de achterkant is een camera van 13 megapizel aanwezig.
De Xiaomi RedMi Note 5A is een prima smartphone die voordelig aan te schaffen is. Het design en het gebruikersgemak zijn te vergelijken met de populaire merken. De Android games werken goed en ook het maken van foto en video gaat prima. Een nadeel is dat de toestel niet in de Nederlandse taal te zetten is. Op zich is dit niet een heel groot probleem maar ook apps en Google worden in het Engels weergegeven. Het is lastig om dit aan te passen. Bij bijvoorbeeld Google Trends is het mij nog steeds niet gelukt deze in het Nederlands weer te geven. Al met al is dit een prima smartphone als je niet te veel geld uit wilt geven en toch wilt beschikken over een moderne en stijlvolle smartphone.

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 5A (2GB ram) Goud?

De accuduur is vergelijkbaar met de grotere merken te noemen. Bij normaal gebruik van de smartphone (dus af en toe appen, video kijken en game spelen) kan de accu een dag mee. In het begin heb ik de RedMi Note 5A intensief gebruikt. Dit was het installeren van apps. het spelen van games en Netflix kijken. Toen was de accuj bijna leeg na ongeveer zeven uur gebruik.

Dat er een goede accuduur is komt volgens mij door de 720p dit kost net even wat minder verbruik dan 1080p.
Levensduur en sterkte body in gebruik
Zoals ik aangaf is dit vergelijkbaar met de bekende merken zoals Samsung. Een stevige behuizing. Hoe lang de levensduur van de smartphone is weet ik niet. Ik heb deze slechts enkele weken. Wel kan ik zeggen dat het scherm mooi blijft en dat de smartphone solide overkomt.
Merk vroeg ik..... niet het model
Je hebt hoelang🤭al dit merk in gebruik?