Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC)

Specificaties Socket 1151 • Micro-ATX • Intel Z370 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC) Review

thekingis13 18 maart 2018, 169 views Product gekocht

Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC)

Geweldig bord voor overklokken, maar er is hard bezuinigd op dit bord ten opzichte van zijn voorganger (Z270 G) die ik ook gehad heb. Bord zelf is dunner en mist bijvoorbeeld dedicated RGB headers. Ook is de Wifi/Bluetooth minder goed. Als je geen haast hebt, wachten op een update!

Pluspunten

• Erg stabiel (5.2 overklok met 8600K)
  • Subtiele kleuren
  • Goede/uitgebreide bios
  • 2x M.2
  • RGB ingebouwd

Minpunten

• Geen RGB headers meer
  • minder accessoires dan voorganger
  • iets mindere bouwkwaliteit dan voorganger
  • RGB is helaas maar 1 klein lichtje

Layout Score: 3
Geweldig bord voor overklokken. Ikzelf heb met een liquid metal een 5.2 ghz overclock op 1.33 Vcore met temps onder de 65 graden onder full synthetic load. Op dit moederbord is helaas hard bezuinigd ten opzichte van zijn voorganger de Z270 G, die ik ook gehad heb. Bord zelf is dunner en de bouwkwaliteit is minder. Ook missen er bijvoorbeeld dedicated RGB headers, die de voorganger wel heeft. Ook is de Wifi/Bluetooth minder goed. De vorige antenne module had een heel mooi magnetisch systeem, waarmee je de antenne zonder gedoe op je kast kon zetten. De nieuwe die bij dit bord zit is van het goedkoopste plastic gemaakt en valt (zonder tape oid) om de haverklap om. Als je geen haast hebt, zou ik persoonlijk aanraden om te wachten op het nieuwere platform, wat waarschijnlijk in de zomer van 2018 arriveert. Mocht je niet per sé het "aller nieuwste" platform willen, of een 6core processor nodig hebben, dan kan ik de Asus Z270g (voorganger) wél zonder twijfel aanraden. Dit bord laat helaas net teveel steekjes vallen!

Heb jij ook een Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC)?

De uitvoering aan RGB-verlichting is inderdaad erg karig. Het ontbreken van een header is doodzonde... :(
Helemaal mee eens! Helaas ook maar één van de zoveel dingen waar ze op bezuinigd hebben. Prijs is wel hetzelfde gebleven...