Eminent EM6355 CamLine Pro Outdoor 1080p Full HD IP Camera

Specificaties Draad(loze) buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Eminent EM6355 CamLine Pro Outdoor 1080p Full HD IP Camera Review

testeresNewbie 18 maart 2018, 3.298 views Product gekocht

Eminent EM6355 CamLine Pro Outdoor 1080p Full HD IP Camera

Mooi beeld -ook 's nachts, instellen is te doen.

Pluspunten

• Opname op microSD en foto's per mail
  • prachtig beeld
  • handige webinterface

Minpunten

• Standaard staat de videokwaliteit op 640x352

Kwaliteit Score: 5
Aansluiten is makkelijk. Installeren vond ik goed te doen als je de handleiding en de FAQ's op de website van Eminent allebei leest.

Zodra de bekabelde verbinding werkt vind ik het handiger om de instellingen via de webinterface te doen. Standaard staat de videokwaliteit op 640x352, wat raar is als je een Full HD camera hebt uitgekozen. Hij kan echt wel Full HD.

Mooi scherp beeld. De IR-leds doen het echt goed: scherp zwart/wit beeld. De camera wordt wel een beetje warm (circa 30 graden) als ze de hele nacht branden, maar dat is logisch en ik maak me er geen zorgen om. De IR-leds kunnen AAN UIT of AUTOmatisch. Geen enkele camera met IR-leds kan door glas heen filmen. Deze dus ook niet, maar hij kan wel tegen regen en ook tegen de -1° van vannacht.

Bij ons start er telkens bij bewegingsdetectie een opname op de microSD-kaart en stuurt hij een email met 3 foto's van de eerste 3 seconden (1 of 2 foto's kan ook). Je hebt geen betaald FTP of cloud abonnement nodig.

PoE werkt goed. Het stuk snoer wat door de muur kan is 50 centimeter.

Je kunt een guest-user aanmaken, zodat de vakantie-oppas ook een oogje in het zeil kan houden zonder 48x per dag langs te komen.

De instellingen kostten mij (ik had nog nooit een IPcamera in mijn handen gehad) een paar uurtjes, maar nu alles naar mijn zin werkt ben ik heel erg tevreden over deze camera.

Heb jij ook een Eminent EM6355 CamLine Pro Outdoor 1080p Full HD IP Camera?

Vraagje: kan de Wifi antenne ook gedraaid worden?
Heb boven nog te kiezen/plaatsen Cam geen plek/hoogte voor antenne.
(zou ev. met verloopkabeltje kunnen werken?)
Er zit schroefdraad op de antenne. De antenne zelf kan recht naar achteren steken en als je hem haaks zet kan hij alle kanten uit gedraaid worden.
Nog een vraag: bij de Engelse/Amerikaanse sites zie je dat je beelden kunt uploaden (automatisch) naar dropbox. Op de NL sites vind je daar niks (meer)over. Concreet: Kun je beelden uploaden naar dropbox?
ouder persbericht: https://eminent-europe.pr...kingsvideo-s-naar-dropbox

[Reactie gewijzigd door meermarco op 23 april 2018 16:27]

Weet ik niet. Kan wel naar een FTP-server, maar andere mogelijkheden zie ik niet in de instellingen.
Vraagje. Hoe heb je de camera op hd gekregen? Wanneer ik in de app kies Alarm, dan registreerd hij mooi beweging maar alleen maar in een 640x352. Kies ik continue opname en het instel op zondag 00:00 tot zaterdag 23:00 (bij zo 00:00 tot zo 00:00 krijg ik en foutmelding) en dan voor hoge kwaliteit kies herstart de boel maar word er vervolgens niks op de SD kaart opgenomen |:(
Ik doe vast iets fout
Jammer dat er zo weinig info verder te vinden is. |:(
Het handigst vind ik door via je webbrowser de camera te benaderen en dan via Options (het tandwieltje) Video&Audiosettings en vervolgens dus videosettings op 1920x1080 te zetten.
PS: ik worstelde hier ook een beetje mee: eerst op continue-opname zetten (herstart zichzelf) en daar 1920x1080 kiezen. Als je vervolgens alleen de alarm-opnames in stelt blijft hij op de mooie kwaliteit staan.
Beste Testeres,

Vraagje, werkt de camera naar behoren zonder de antenne ( aangezien het toch bekabeld is?)
Ja. WiFi en vaste bekabeling (bij mij 25Mbs) zijn even snel. Wel zit er altijd wat vertraging tussen live en opgenomen beeld.
Beste testeres,

Bij deze een vraagje: is de camera ook te benaderen buitenshuis op een ander netwerk?
Tuurlijk! Als je het IP-adres hebt kan het via je browser, en via de app kan het ook. Ik denk wel dat je eerst een keer de camera bekend moet maken met je smartphone/tablet op het zelfde netwerk als de camera. Daarna: goede reis.
Top! Het stond niet helemaal duidelijk in de handleiding aangegeven maar eenmaal thuis ingesteld werkt extern benaderen ook meteen, bedankt :)
Zelfs bij Infrared op NO blijft de IR (verzwakt) toch branden. Enig idee hoe dat kan en hoe je het toch 100% kunt uitschakelen? Heb inmiddels alles geprobeerd |:(
NO is bij mij echt UIT. Ik kan je geen goede raad geven...
Hoi, ik heb 2 vragen;
1. welke sd kaart is aan te raden met betrekking tot mb's?
2. Ik loop nogal te stuntelen met de camera afstellen.
Ik krijg nu vaak foto's waar maar een gedeelte van de persoon op staat of helemaal niets. De camera staat op 3 foto's. Staat deze nu te ver van het huis/deur afgesteld? Waar kan dit aan liggen?