ThermoSmart V3

Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

ThermoSmart V3 Review

jvandommelen 18 maart 2018, laatste update op 18 maart 2018, 356 views

ThermoSmart V3

Erg sjieke thermostaat. Mooi product om te zien. Installatie verliep wat stroef, maar eenmaal online werkt deze naar behoren

Pluspunten

• Design
  • Installatiehandleiding
  • Domotica Koppeling

Minpunten

• Browsercompatibility
  • Customer Support

Kwaliteit Score: 4
Installatie:
Ik had een dag vrij dus ben vol frisse moed gestart met het plaatsen van mijn nieuwe ThermoSmart V3. Ik vind mijzelf een handige klusser, dus zag niet erg tegen dit klusje op.
Zo gezegd zo gedaan:
De online handleiding is erg duidelijk. Ik denk dat zelfs mij niet technische vriendin deze thermostaat zou hebben kunnen installeren. Als je gewoon alle stappen volgt, kan er eigenlijk niets mis gaan met de fysieke installatie van dit apparaat.
Softwarematige Installatie
De "softwarematige installatie" verliep iets stroever.
Zodra de thermostaat aan gaat, straalt deze een eigen draadloos netwerk uit. Je dient je laptop/tablet/telefoon of een andere device met dit netwerk te verbindingen om vervolgens de ThermoSmart V3 aan je eigen draadloos netwerk te koppelen.

In je browser zie je dat de ThermoSmart gaat zoeken naar beschikbare draadloze netwerken. Zodra je netwerk gevonden is kun je deze aanklikken en zou je moeten kunnen verbinden met je eigen draadloos netwerk.

Op mijn laptop (Windows 10 in combinatie met Chrome browser) werkte dit echter niet. Het netwerk werd wel gevonden maar was niet "klikbaar". Vervolgens heb ik dit geprobeerd met een iPad, Android Tablet, iPhone, Android Phone maar op geen enkele device kreeg ik mijn ThermoSmart gekoppeld met mijn draadloze netwerk.

Ik heb de support van ThermoSmart benaderd, helaas ontbreekt daar een soort Chat of WhatsApp functie waardoor je snel korte vragen kunt stellen. Wel kreeg ik een, in mijn ogen, standaard mailtje terug.

Daarin werd geadviseerd om ofwel Google Chrome (de eerste browser die ik probeerde) ofwel Safari (Apple) ofwel Firefox te gebruiken. Uiteindelijk met frisse tegenzin Mozilla Firefox geïnstalleerd, waarna ik direct kon koppelen. De ThermoSmart is met de devices die ik gebruikt heb niet compatibel, alleen na het installeren van Firefox kwam de ThermoSmart V3 online.

Bekijk de video van de installatie via: https://youtu.be/rwa-nc_le_E.

Heb jij ook een ThermoSmart V3?

Voor gebruikers die niet willen dat hun cv/ww gehackt kan worden:
Kan je vertellen of de thermostaat ook werkt zonder domotica-functionaliteit? Dus als "domme" thermostaat? Heb je de software dan ook nodig?