Sharkoon VG5-W Zwart

Specificaties Tower • 7 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon VG5-W Zwart Review

kjderksen 17 maart 2018, laatste update op 22 mei 2018, 135 views Product gekocht

Sharkoon VG5-W Zwart

Deze behuizing gebruikt voor zelfbouwprojecten. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. Ook het ruitje en led fans maken deze case top voor dit geld. Wel vind ik de beperkte kabel management het grootste nadeel, zeker i.c.m. een niet modulaire voeding.

Pluspunten

• De behuizing is compact, maar kan een volledig ATX moederbord huisvesten.
  • Op/voor alle belangrijke plekken een filter
  • Ruitje
  • Fan met led
  • USB3
  • Komt in meerdere kleuren
  • Prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen koel mogelijkheden in de top.
  • Molex aan de fan kabels, ook de USB3 heeft een USB2 adapter kort op de connector zitten. Naar mijn mening niet handig en mooi.
  • Kabel management 'beperkt'.
  • Pootjes hadden iets stroever gemogen voor op gladdere ondergronden.
  • Vanuit de zijkant is er een klein licht strook zichtbaar tussen voorpaneel en behuizing.

Opmerkingen

* Voor de toekomst zie ik wel steeds minder nut t.a.v. 5.25" bay/ ruimte. Hopelijk gaat sharkoon dit in een opvolger weglaten en meer de Sharkoon TG5 kant op.
* Onderstaande projecten zijn op dit moment niet meer in mijn bezit, omdat ik deze verkocht heb.
* Persoonlijk vind ik zowel een ATX als een Micro-ATX moederbord in de kast niet verkeerd staan. In het laatst geval ziet de kast er toch nog 'vol' uit en is het prima gebruikmaken van de 'extra' kabeldoorvoerpunten.
* Ook heb ik de groene variant van deze kast gebruikt, zie andere review.

Projecten

Project 1:
Voor dit zelfbouwproject heb ik gekozen voor het kleurenschema zwart-blauw en praktisch alle componenten zijn hierop geselecteerd (zie afbeeldingen). Dit project is i.c.m. een ATX (Standard) moederbord.
Onderdelen

[img]IZ4deXhm[/img]
[img]oJPlUlbP[/img]
[img]DLLOxB0U[/img]
Project 2 (aka Blue Marvel):
Dit project is i.c.m. een Micro-ATX (µATX) moederbord.
Onderdelen

[img]qLi7qIx7[/img]
[img]tX8sqTK2[/img]
[img]pjmWMeBH[/img]
[img]cofTBBxh[/img]

Heb jij ook een Sharkoon VG5-W Zwart?