Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart Review

barbadruif 17 maart 2018, 916 views Product gekocht

Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart

Speciale map voor games waarin ik de gameperformancemodi kan aanpassen is erg fijn om te hebben, het scherm reageert snel en heeft fantastische kleuren, accuduur is perfect, hij laadt snel, en dan die camera.... Tsjonge jonge wat kan die toch veel, om nog niet eens van de opties te spreken!

Pluspunten

• scherm+bezels (vooral boven is echt veel beter dan op de s8+)
  • cameras+microfoons
  • luidsprekers
  • helemaal naaar wens in te stellen
  • software NA instellen (onnozele apps effe in mapjes geplaatst).
  • snelheid
  • accuduur+snelle laden
  • prijs (duur, maar ZEER compleet en flink minder dan een iNotch!)

Minpunten

• BIXBY!
  • BIXBYKNOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • reden aanschaf (mijn G5 is stervende)

Alles is top met mijne, maar het duurde wel effe om alles naar mijn wens in te stellen. Langer dan met mijn G5 destijds, maar zo dramatisch is het ook weer niet gelukkig. Meer functies perfect instellen kost sowieso meer tijd, en behalve de resolutiesettings en bixby (GRRRRR), is de rest vooral stomme google settings instellen en locatie uitzetten. Instellen+overzetten duurde ongeveer drie kwartier, maar dat kwam vooral doordat ik de smart switch app niet werkende kreeg op mijn G5 (alles toestemming voor moeten geven blijkbaar).

Speciale map voor games waarin ik makkelijk de gameperformance modi kan aanpassen is erg fijn om te hebben, het scherm reageert snel en heeft fantastische kleuren, accudduur is perfect en hij laadt snel, en dan die camera.... Tsjonge jonge wat kan die toch veel, om nog niet eens van de opties te spreken!

Ik mis wel mijn G5, en Samsung UI is toch wat te volwassen, maar dat arme apparaatje was na een reisje naar Rome al verpest eigenlijk, en hij heeft het langer volgehouden dan ik dacht. Wat geweest is, is geweest en lang leve de toekomst!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart?

Wat is er mis met Bixby? Als je weet hoe het werkt is het best een fijne functie.
Voor wat het is,werkt het aardig, maar het verschijnt VEEL te vaak op mijn scherm en ik heb het totaal niet nodig. Ook gaat je telefoon van standby af als je per omgeluk de bixbyknop indrukt, wat ervoor kan zorgen dat door gezichtsherkenning je telefoon aangaat (kan iedereen meekijken wat je doet), en geluid zachter zetten gaat vaak ook fout (vervelend als je een luide video aan hebt staan,zeker met die stereo speakers!). Het is effe wennen, maar als ik ooit een personal assistent nodig heb, zijn al die dingen misschien positief. Wie weet?
Je weet dat je de knop uit kan zetten neem ik aan? Swipe rechts en je opent Bixby, rechtboven instellingen, knop uit zetten.

Werkt nu enkel nog voor voice commands bij long press.

Nergens last meer van. En Bixby ook uitgeprobeerd (mijn Engels is vloeiend) en het is echt heel knap wat hij allemaal kan. Meerdere commands achter elkaar worden vlekkeloos uitgevoerd. Iets wat Google Assistent of Siri allebei niet kunnen.

Ik snap echter wel dat Bixby voor mensen met steenkolen Engels een ramp is.
Je kan gewoon de Bixby-knop remappen naar wat je zelf wilt (of uitzetten), dus die 2 minpunten kun je van je review verwijderen.
Maar a) om de knop uit te zetten moet je eerst een samsung account maken, en b) remappen kan alleen met nieuwe apps. Verder zijn het standaardfuncties, dus horen ze bij de telefoon zelf. Alles uitzetten is extra gedoe en kost punten.
Je hoeft slechts 1 app te installeren (bxActions), dat is amper meer werk dan een instelling in Android aanpassen. Als je daar al niet toe bereid bent weet ik niet of je review wel zo serieus moet worden genomen.

Verder weet ik niet wat je bedoelt met een Samsung account, want die heb ik zelf ook niet.

[Reactie gewijzigd door B00st3r op 22 maart 2018 12:03]

Om bixby op te starten om de knop uit te schakelen, moet je eerst inloggen op een samsung account.
ik heb zelf geen samsung account en mijn knop doet nada.