Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart) - Reviews

Specificaties Android, iOS compatibel en 7g - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart) Review

DukeN 17 maart 2018, laatste update op 18 maart 2018, 3.571 views

Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart)

Pluspunten

• Licht en strak design
  • 22 euro
  • Batterijduur
  • Juiste hartslag metingen
  • Notificaties
  • Bandjes te koop in alle soorten
  • Duidelijke en makkelijke software
  • Waterdicht

Minpunten

• Bij het douchen wordt het knopje soms 'ingedrukt' door waterdruppels.
  • Beeld is slecht leesbaar in de zon
  • Voor volledige notificatie mogelijkheden is er een extra app nodig

De Xiaomi Mi Band 2 Smartband is een slimme horlogeband met veel ingebouwde functies. In eerste instantie speciaal voor sportliefhebbers maar ook voor de gadget liefhebbers welke een smartwatch zoeken. Wil je weten hoeveel stappen je neemt, hoeveel calorieŽn je verbruikt en hoe ver je loopt? De smartband bevat functies als een accelerometer, calorieŽnteller, hartslagsensor, slaapmonitor en stappenteller maar kan ook gekoppeld worden aan je telefoon waarna je alle notificaties kan ontvangen.

Deze smartband wordt geleverd door het bekende merk Xiaomi. Het is de tweede versie van dit type smartband en is waterdicht. Onderandere te koop bij GearBest.

Specificaties

Alle specificaties van de Xiaomi Mi Band 2 Smartband op een rij. Daarvan zijn de uitschieters het OLED scherm, de slaapmonitor en IP67 waterdicht.

Hardware
Merk: Xiaomi
Bluetooth versie: Bluetooth 4.0
IP rating: IP67
Waterdicht: Ja

Functies
Alert typen: Trillen
Bluetooth: Notificaties van telefoon
Gezondheids meter: Accelerometer, CalorieŽnteller, Hartslagsensor, Slaapmonitor, Stappenteller
Berichten: Bericht herinnering

Oplaad Tijd: Ongeveer 3 uur
Gebruikers batterijduur: 20 dagen
Type van batterij: Li-polymer

Algemeen
Geslacht: Zowel voor mannen als vrouwen

Band

1 x Originele Xiaomi Mi Band 2 Smart smartband
1 x Oplader
1 x Engelse handleiding

Uitpakken

Bij het uitpakken van de Xiaomi Mi Band 2 Smartband hebben we een zogenoemde uitpak video en foto's gemaakt. In de video worden alle producten getoond welke in de doos zitten. De witte doos is aan de voorzijde voorzien van een foto van het product en op de achterkant zien we de specificaties van de smartwatch.

De binnenkant van de doos is voorzien van zachte foam zodat de Xiaomi Mi Band 2 niet kan beschadigen. We zien nu ook de unit voor het eerst, hij heeft de vorm van een pil. De "pil" kan je klikken in de meegeleverde band.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA40igGUqHP.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA4acH2Zm3w.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA3mOb46F7l.jpeg

De band is gemaakt van synthetisch rubber en is groot genoeg voor mijn pols (die is aan de grote kant.) maar ook mijn vrouw kan hem zonder problemen om doen. De band klik je dicht met de sluiting welke vertrouwd voelt. Het koppelen van de pil in de band gaat ook zonder problemen en kan er niet uitvallen. Je drukt de pil via de onderkant in de band.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA2hLeJqHJ3.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA1GmYukdvO.jpeg

De meegeleverde handleiding is in het Engels en bevat onder andere de QR code naar de software welke nodig is op je telefoon. De lader is een klein huisje waar je de pil kan inschuiven. Deze laad op via de bekende USB aansluitingen.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA3YHaVAPbu.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA1kAqRIDjv.jpeg

De Xiaomi Mi Band 2 is simpelweg de kleine unit in pil formaat. Met het OLED scherm en de touchscreen knop op de voorzijde waarmee je de functies van het scherm kan wisselen. Aan de achterkant is de hartslagmeter te vinden.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA3CWUo9dK1.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mAvaA2LapeT.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5mA2bDx4hGfe.jpeg

Design

Laten we naar het design gaan kijken van de Xiaomi Mi Band 2. De smartband, smartwatch, slim horloge, fitness tracker of hoe je hem ook wilt noemen is slim opgezet. Omdat de hardware los van de band is kan je op het internet bandjes kopen in alle soorten en maten. De bandjes zijn er van diversen materialen, in alle kleuren van de regenboog en met veel verschillende profielen. Maar standaard wordt hij geleverd met een zwarte band.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5wy3zE0dikpo.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5wy2NEeNUp2Z.jpeg

Ik draag / droeg zelf de LG G Watch R, deze heb ik gekocht voor 265 euro in november 2014. Dit was/is ťťn de eerste beschikbare Android smartwatches welke vergroeid is aan mijn arm. Ik droeg de LG dagelijks en kon niet meer zonder. Toen mijn vrouw mij aan de eettafel zag zitten met de Xiaomi Mi Band 2 zag maakte ze een licht sprongetje en was ze blij te zien dat de grote LG G watch van mijn pols was verdwenen. Ze vind hem er erg mooi uitzien. Dat was voor mij het grootse compliment wat deze smartband kon ontvangen. :) Maar kan de Xiaomi Mi voldoende functies van de een volledige Android smartwatch vervangen? Daarover later meer.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5wy4SoQKI8HK.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5wy1Xi5MnbaM.jpeg

Het scherm van de smartband is goed leesbaar en is groot genoeg voor notificaties. In de velle zon merk je dat het schermpje onvoldoende back-light heeft waardoor hij niet lekker leesbaar is op afstand, als je hem naar je toe brengt kan je de meldingen en tijden natuurlijk wel aflezen.

Over smaak valt niet te twisten maar het slimme horloge ziet er erg goed en innovatief uit. Aan de achterkant nog even de hartslagmeter als deze in gebruik is.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5wy3TOxROoLO.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EX5wyX5AF67AJJ.jpeg

Software en gebruik

Zoals ik eerder aangaf maak ik al meer dan drie jaar dagelijks gebruik van een Android smartwatch, in de praktijk bleek dat ik het horloge voornamelijk gebruikte voor het ontvangen van de notificaties van mijn telefoon. Emails, agenda punten, Whatsapp gesprekken etc kwamen allemaal door op mijn horloge. Een fijne mogelijkheid was ook de unlock feature op de telefoon. Zolang de telefoon verbonden was met het horloge heb je geen unlock code nodig. De functies van de Mi Band 2 kunnen niet gelijk staan aan het volwaardige Android Wear OS. Maar wat kunnen we wel en niet?

We beginnen met de installatie van de Mi Fit applicatie. Deze is beschikbaar op Android en iOS. Na de installatie loop je een simpele wizard door waarna je smartband gekoppeld word met je telefoon. In mijn geval ging de smartband gelijk updaten en kreeg ik netjes de laatste firmware.

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy3pPLLwc4H.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy1NpXaxU5N.png

Nadat de smartband voorzien van de laatste firmware kan je onder andere de alerts inschakelen. Dit kan op applicatie niveau en systeemniveau. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat de smartband gaat trillen en een melding op het scherm geeft bij als iemand belt of als er een herinnering afgaat. Je kunt ook op applicatieniveau de alerts instellen. Hiermee kan je aangeven dat je bij het ontvangen van een Whatsapp de smartband moet trillen en een melding moet geven op het scherm.

De applicatie zit vol mogelijkheden, je kunt natuurlijk de hartslag zien, je gewicht bijhouden, je activiteiten bijhouden en meten, koppelen met andere diensten zoals Google Fit, meldingen krijgen als je te lang stilzit etc.

Het meten van de hartslag is een handmatige actie, via de touchknop of de applicatie kan je het meten van de hartslag starten. Deze wordt hierna opgeslagen in de applicatie. De metingen van de hartslag zijn accuraat, zo blijkt uit meerdere testen.

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy5Vfktsyxb.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy1AUhD34Ve.png

De meldingen op het scherm zijn erg basis. Je voelt een duidelijke trilling, deze is niet te missen. (Bij mijn LG smartwatch was dat nog wel eens het geval). Na de trilling zie je een icoon van de applicatie waarna je weet wat voor alert er is binnen gekomen. Helaas zie je niet de inhoud van de melding. Dit is ook het geval met een telefoon gesprek, je voelt de band trillen en ziet een telefoon icoon op de band. Er zijn standaard geen namen of inhoud van de notificaties zichtbaar. In deze video zijn de meldingen goed te zien. Er is een mogelijkheid om de inhoud van de meldingen te zien met de applicatie Tools en Mi band. Dit komt later in de review naar voren.

De band is ook voorzien van de screen unlock mogelijkheid. Hiermee kan je de band toevoegen als veilig apparaat. Nadat je de smartband hebt toegevoegd hoef je niet meer te telefoon te unlocken zolang deze verbonden is met de band. Een erg prettige en goede mogelijkheid welke ik niet kon missen na jaren gebruik te maken van mijn Android smartwatch.

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy3uPRvc15m.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy2rCmBFf5L.png

Ik ben ook gaan slapen met de smartband, omdat deze zo licht is kan je er prima mee slapen. De volgende ochtend kan Mi Fit aangeven hoe je hebt geslapen. Helaas kwam hier uit dat ik niet een erg vaste slaper ben en nogal veel rommel in bed. Mijn vrouw kan dit beamen...

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy3LR6gjxMN.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy2TRsyHhc5.png

Batterij en Mi Band Tools

De Mi Band 2 heeft volgende de specificaties een gebruikers batterijduur +- 20 dagen. Ik heb de smartband nog geen 20 dagen in gebruik en kan dit nog niet beoordelen. Uit andere reviews komt de batterijduur wel als grote plus naar voren en worden de 20 dagen behaald. Zoals het gebruik van de smartband er nu uit ziet ga je dit inderdaad halen. De smartband zal je dus 1x in de 20 dagen aan de oplader moeten hangen voor 4 uurtjes. Dat is even wennen, mijn Android Wear horloge moest welke nacht op de lader liggen. Een groot voordeel is de batterijduur van de smartband. Het laden van de smartband kan op 1 manier. Je kunt de pil schuiven in de meegeleverde USB lader. Geen rocket science.

Ik miste de inhoud notificaties op de smartband, omdat je nu een trilling krijgt over de applicatie pak je toch je telefoon erbij om te zien van wie de melding is. Ook het handmatig meten van de hartslag is niet ideaal. Hoe fijn zou het fijn als die automatisch gaat en je hartslag elke x minuten wordt gemeten?

Wat blijkt, er is een applicatie beschikbaar "Tools & Mi Band". Deze applicatie is op moment van schrijven te koop voor 3.40 euro in de Playstore en hiermee maak je van de Mi Band een bijna volledige smartwatch!

Je kunt in deze applicatie het monitoren van de hartslag volledig automatiseren. Dit kan op interval niveau met controles waardoor je hartslag elke x minuten wordt gemeten.

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy3Pg1wB3W9.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wy1nrZEGl6g.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EX5wyCpeQNj8aU.png

Daarnaast kan de applicatie er voor zorgen dat de inhoud van de meldingen word weergeven. Nadat je band trilt zie je het icoon van de applicatie en krijg je de inhoud te zien van het bericht. Dit is volledig naar wens in te stellen. Je kunt berichten afkorten, negeren op groeps niveau van bijvoorbeeld Whatsapp, meldingen toevoegen, trillingen instellen etc. Ook krijg je te zien wie je belt i.d.p.v. alleen een telefoon icoontje. Een must have applicatie voor elke Mi Band 2 eigenaar. Hiermee is de smartband bijna gelijk aan het gebruik van mijn Android Wear welke nu in mijn kastje zijn rust heeft verdient. :)

De Xiaomi Mi Band 2 Smartband is erg fijne smartband welke vol mogelijkheden zit. Hij wordt primair verkocht als sportband maar je kunt hem ook gebruiken als smartband / smartwatch. De smartband is van goede kwaliteit en heeft een strak design. Ook de kwaliteit van het geheel; doos, hardware en software ben ik erg over te spreken. De smartband valt niet onder de noemer prul. Ik ben erg blij verrast wat Xiaomi heeft kunnen afleveren voor 22 euro.

Zou je de Xiaomi Mi Band 2 Smartband kopen? Als je zoekt naar je eerste smartwatch, een maatje voor op de sportschool, een leuk cadeau voor een familie lid of als je gek bent op gadgets kan je hier geen miskoop aan hebben. Hij heeft mijn Android watch vervangen en ik krijg elke ochtend een bericht over mijn slaapritme. Op mijn telefoon staan alle notificatie geluiden uit wat ik erg prettig vind. De Mi Band Tools applicatie vindt ik een vereiste om de band van smartband naar smartwatch te noemen. Al met al een erg fijn en slim klokje. Met dank aan GearBest voor het beschikbaar stellen van de smartband.
Pluspunten:
Licht en strak design
22 euro
Batterijduur
Juiste hartslag metingen
Notificaties
Bandjes te koop in alle soorten
Duidelijke en makkelijke software
Waterdicht
Mijn vrouw vind hem mooi
Minpunten:
Bij het douchen wordt het knopje soms 'ingedrukt' door waterdruppels.
Beeld is slecht leesbaar in de zon
Voor volledige notificatie mogelijkheden is er een extra app nodig.
Eindoordeel: 9 / 10
Heb je op of aanmerkingen over de review hoor ik het graag. Ik zal proberen alle vragen te beantwoorden. Een beoordeling en tips / tops vindt ik ook fijn. Bedankt voor het lezen. :)

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart)?

Meer advertenties

Leuke review! Wel een vraag. Je zegt dat de smartband waterdicht is, maar IP67 is toch enkel spatwaterdicht? Dan kun je er beter maar niet mee zwemmen en/of douchen toch? Of zie ik het verkeerd?
Neem hem gerust mee onder water, ik ben er al mee gaan duiken, in de stromende regen laten staan, in de zomervakantie iedere dag meerdere malen de zee in etc. niet kapot te krijgen.
Duiken was dieper dan 20 meter voor langer dan een half uur, en hij had er geen probleem mee.
Je hebt me over de streep getrokken. Dit weekend maar eens bestellen dan. :P
Ik draag het ding al sinds september 2016 en ben er al veel mee gaan zwemmen: geen enkel probleem, behalve idd. dat contact met water het knopje activeert, is een beetje onhandig soms maar niet meer dan dat.

Het is idd. een zeer goeie koop, voor dat geld krijg je echt kwaliteit ťn alle functies van de duurdere trackers. En accuduur is idd. ook een pluspunt. in het begin hield die van mij het een maand uit zonder op te laden, nu zit ik aan 3 ŗ 4 weken; is nog steeds meer dan de meeste duurdere trackers.

Is daarbovenop ook nog een goeie sleeptracker en de "wake me up" trilfunctie werkt ook als een zonnetje.
Je zou gek moeten zijn om het voor dat geld niet in huis te halen en te proberen, zo dacht ik ook en heb er nog steeds geen spijt van.
Bedankt voor de bijdrage.
Mijn baantjes zwembijdrage valt in het niks in vergelijk met een 20 meter duik ervaring. :o Ik denk dat dat inderdaad voldoende informatie geeft Owain ;)
Bedankt, de Smartband is inderdaad IP67 gecertificeerd. Je kunt er dus mee douchen en zwemmen tot 1 meter diep.

Ik douche er elke dag mee en daar zijn geen problemen mee. Behalve dat waterdruppels soms als druk op de knop worden gezien ;) maar de notificaties komen binnen onder het haren wassen.

Zwemmen heb ik nog niet gedaan, ik zwem zomers veel in een buitenbad en dan zal ik hem omhouden. Maar dit zou geen problemen moeten geven. De pil is ook sterk. Ik denk alleen niet dat je langere tijd meters onderwater moet zitten.
Top, dank voor je reactie. Ik heb zelf slechte ervaringen met douchen en de Fitbit charge HR. Daarvan zijn er bij mij 3 gesneuveld door regelmatig douchen en goed zweten. Die beloven ook een IP67 rating (net even opgezocht). Meestal na een maand of 3 dat ze het begaven. Na een derde keer kreeg ik geen garantie meer... Ik zoek nog een vervanger. Dus vandaar mijn interesse. :)
Ik heb er de afgelopen twee weken elke dag mee gedouched ;) Nog geen drie maanden, ik kan op Google nog geen slechte ervaringen vinden van de band2 i.c.m. douchen en zwemmen. Daar heb ik dus wel vertrouwen in, maar de praktijk zal het leren.

Ik houd je wel op de hoogte. :)
Ik heb de Mi Band 2 ongeveer 11 maanden gebruikt / gehad. Ik heb er in die periode bijna elke dag mee gedoucht, dus ik kan in ieder geval bevestigen dat douchen geen kwaad kan.

Zwemmen zou mogelijk ook wel kunnen, maar gezien de knop dan echt constant 'aangezet' wordt deed ik hem bij het zwemmen eigenlijk standaard af.
Bedankt voor je review. Ik kan alleen niets vinden over een extra app voor iOS die ervoor zorgt dat je meer krijgt te zien bij notificaties. Geldt dit alleen voor Android? Dat zou ik jammer vinden als iPhone gebruiker, dit is namelijk een heel interessant product.
Het lijkt erop dat de applicatie niet beschikbaar is voor iOS. Kan jij dit nog verifiŽren? Dan neem ik dit mee in de review. Zou spijtig zijn ;(
Ik heb net dus even gezocht in de App store op mijn iPhone en helaas, geen app die meer functies biedt wat dat betreft. De enige die iets meer biedt, is de app 'Advanced fit utils for Mi Band', maar dat gaat meer over het fitness gedeelte.
Bedankt voor de terugkoppeling. Dat is wel jammer, het maakt de smartband echt een stuk slimmer. :) Maar de tools is er dus alleen voor Android en niet voor iOS.
Klopt, helaas. Heb me er verder in verdiept en bij alle andere soorten smartbands/smartwatches (van onder andere Xiaomi) worden ze veel completer ondersteund via Android dan iOS, helaas.
Leuke review,

Kost geen drol maar wacht toch even op de Mi Band 3 (die later dit jaar zou moeten verschijnen) om mijn 1 te vervangen.
Ja ik las het. Helaas is er nog weinig bekend over de Mi Band 3. Ook de release datum is niet bekend, ik ben ook erg benieuwd naar de prijs en de nieuwe functies van de Mi Band 3.
Als het verschil tussen de mi Band 3 en Mi band 2 net zo groot gaat worden als toen tussen de Mi band 2 en Mi band 1 heb je echt een (waarschijnlijk) goedkope smartband waar de huidige FitBit (band) niet meer aan kan tippen.

Verwacht persoonlijk de update wel minder groot. Belangrijkste voor mij zou zijn dat de batterijduur niet te hard onder de update's gaat lijden.
Niet helemaal mijn model maar de talloze opties zijn uitstekend voor de prijs. :)
Misschien koop ik dit ding toch, alleen voor sporten en slapen.
Er zijn leuke bandjes in alle kleuren, maten en materialen. Voor een (paar) euro bij de bekende Chinese webshops.

Maar voor 22 euro kan je inderdaad geen miskoop hebben. Verbaas me nog steeds over de kwaliteit. :*) Ik fitness ermee, en met de tools app meet hij elke 4 minuten mijn hartslag.
De interface op de band zelf ziet er anders uit als je de band hier in Nederland koopt, lettertype is iets anders en ook de symbolen.

Je hebt bovenaan je review ook staan standby tijd 20 dagen, in standby gaat hij veel langer mee, 20 dagen haal ik bij dagelijks gebruik.

Voor de rest erg mooie review, uitgebreid en informatief!
Had ik even moeten zeggen.... De time format van de interface kan je aanpassen met en zonder datum. (Kan in de app). Is een mogelijkheid sinds de latere firmware.

Ik heb hem aangepast met datum waardoor hij niet de default interface heeft. Daar is de verwarring. :)

Aanpassing format: https://preview.ibb.co/b1bEsx/Screenshot_20180318_075648.png

De standby tijd zal ik aanpassen. Dank je!

[Reactie gewijzigd door DukeN op 18 maart 2018 07:58]

Kijk, dat van die app wist ik niet! Ook ik gebruik hem bijna exclusief als notification band, en dat maakt hem een stuk beter!
Die app kwam ik tegen na wat Googlen. Ik zocht ook nog een mogelijkheid om het scherm "always-on" te hebben. Vind ik persoonlijk prettiger. Maar helaas is daar (nog) geen oplossing voor.
Bedankt voor je leuke review. Ik snap dat de review niet over thirdparty apps gaat maar ik zou graag willen zien wat je er allemaal mee kan doen omdat ik de app die jij gebruikt zelf niet gebruik en zo het verschil kan beoordelen.

Ik gebruik ook de Mi Band 2 en ben er zeer over te spreken. Hiervoor had ik de Mi Band 1, die echt een stuk minder goed was. Ik gebruik de app "Notify & Fitness for Mi Band". Dit is volgens mij de beste tool, gemaakt door OneZeroBit. Die zou je ook eens moeten bekijken als je Android hebt trouwens want IOS versie kon ik niet vinden op de telefoon van mijn vrouw.
Door de enorme hoeveelheid opties is de UI in het begin wat moeilijk te doorgronden maar als je daar aan gewend bent is het echt prima. Doet een goede slaap-analyse en workouts gekoppeld aan GPS van je telefoon etc. Verder kan je je workouts syncen aan Strava, Google Fit, Runkeeper of gewoon exporteren. Dit is perfect als je strava bijv. ook voor het fietsen gebruikt met je fietscomputer, en alles op je strava profiel wil hebben. Ik heb trouwens wel de Pro versie van de app voor 3 euro gekocht.

Ik wilde zelf ook een review doen van de Mi Band 2, misschien dat ik dit nog wel ga doen en wat meer de diepte in ga met de app.

Verder let erop dat je op ebay een hele hoop fake Mi Bands 2 kan kopen. Je moet even goed uitzoeken dat hij het witte doosje heeft en het Mi logo op de achterkant. Je kan op aliexpress zoeken op mi band 2 en sorteer op meeste bestellingen. Die van 20 euro waar er het meeste van zijn besteld is genuine.

[Reactie gewijzigd door terracide op 20 maart 2018 12:53]

Bedankt voor de feedback. De Mi Band Tools applicatie kan erg veel, zie ook de beschrijving in de Playstore. De Notify & Fitness for Mi Band applicatie ziet er overigens erg goed uit. Deze had ik zelf niet gevonden, goede toevoeging. Op eerste gezicht lijkt de Notify & Fitness for Mi Band uitgebreider maar lastiger om te doorgronden.

Ik ben benieuwd naar je review. :)
Je moet alleen wel oppassen als je van telefoon verwisselt.
Factory reset kent de mi band namelijk niet, eenmaal gekoppeld is gekoppeld en kun je hem alleen maar
via je oude toestel ontkoppelen en dan pas weer koppelen aan je nieuwe toestel.
Verlies je je oude toestel of is die kapot kun je hem niet meer instellen en koppelen.
Dat is mij in het verleden toch gelukt, ik dacht op deze manier : http://en.miui.com/thread-172180-1-1.html
Let goed op als je een MI 2 band zoekt dan krijg je hoogst waarschijnlijk ook deze te zien het is echter geen MI MI 2 maar een namaak https://nl.aliexpress.com...ae803_4&priceBeautifyAB=0

Ook zijn er banden te vinden die je zuurstofgehalte "kunnen" meten wees daar voorzichtig mee.
Zuurstof meten kan namelijk alleen via je vinger niet via je pols slagaarder niet voor niets krijg je een knijper op je vinger in het ziekenhuis als ze je zuurstof gehalte moeten meten.
Maar ook je hartslag meten is niet 100% accuraat daar de meesten van ons toch het horloge boven op de pols dragen en niet aan de onderzijde waar je slagaarder zit waar eigenlijk de meting plaats moet vinden.
Hele fijne Smartband die van 2016 tot vorige week heb gedragen. Een tijdje terug 12 euro geweest (en toen meerdere voor de familieleden gekocht. Daarna is de prijs steeds rond de 20-25 euro blijven hangen.

Ik vind het nog steeds een heel fijne Smartband, zeker omdat de batterijduur zo goed is ( meer dan 40 dagen op 1 lading), maar er zijn inmiddels smartbandjes met betere notificaties(je kunt dan de berichten lezen en soms ook teruglezen) in dezelfde prijscategorie, zoals die van Lenovo en Huawei.
Ik denk echter dat geen enkele smartband (behalve de, naar mijn mening lelijke, Huami Bip) zo'n goede batterijduur heeft als de Mi band 2.

Ik draag sinds vorige week de Huami Cor Midong Smartband; de onofficiŽle opvolger van de Miband 2 (wel een stuk duurder; gekocht voor 36 euro). Die is weer wat volwassenener met een mooi kleuren scherm en IP68 rating. En wat ik belangrijk vind, je kan ontvangen berichten gedeeltelijk lezen en ook later teruglezen) Door het kleurenscherm gaat de batterij wel veel korter mee, maar is met 15 dagen nog steeds prima.

Tip 1: probeer de Mi Notify & Fitmess app for Miband 2 eens. Heel fijne app met veel extra mogelijkheden en instellingen. Je kunt dan de Mi Fit app verwijderen.

Tip 2: Mijobs maakt goedkope bandjes voor de Mi band 2 en de kwaliteit is zeer goed. Ook maken zij XL bandjes voor mensen met een wat grotere pols. De bandjes van Mijobs koop je vanaf zo'n 1,10 op AliExpress. Let wel op dat er veel verkopers foto's van Mijobs bandjes tonen, maar nep bandjes verkopen. Je kunt de echte bandjes na ontvangst herkennen aan de 'Mijobs' tekst aan de binnenkant van het bandje.

[Reactie gewijzigd door Medione1210 op 21 maart 2018 18:34]