Sharkoon AI7000 Zwart

Specificaties Tower • 7 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon AI7000 Zwart Review

kjderksen 17 maart 2018, laatste update op 22 mei 2018, 149 views Product gekocht

Sharkoon AI7000 Zwart

Prima prijs-kwaliteit verhouding. Mooie kast die ook fijn werkt bij instaleren. Eigenlijk zit alles er wel op en aan wat tegenwoordig als 'standaard' wordt gezien. De koelingsmogelijkheden zijn voor 'lucht' uitstekend, maar voor de radiator junkies zijn andere behuizingen misschien beter.

Pluspunten

• Tempered glass😁
  • Psu cover
  • 3× 140mm fan, waarvan 1 led (blauw)
  • Kabel management
  • Komt in meerdere kleuren en uitvoeringen.

Minpunten

• Molex aan de fan kabels, ook de USB3 heeft een USB2 adapter kort op de connector zitten. Naar mijn mening niet handig en mooi.
  • Geen rubbere afwerking bij de kabel gaten
  • Geen mogelijkheid een radiator te plaatsen in de top. Daarnaast is in de front 280mm Push-pull niet mogelijk in de onderste positie/ 140mm fan i.v.m. de PSU kap.

Toelichting t.a.v. koelopstelling/ keuze.

De NZXT Kraken X31 (die ik nog had liggen) is in de front geplaatst (push opstelling) en de voor geïnstalleerde 140mm front fan (bovenste positie) verplaatst naar top (achterste positie).
Hoofdreden:
* De X31 in de back positie zetten vond ik zelf niet mooi i.v.m. deels wegvallen van de led (effect) van de 140mm fan (zou dan naar de top gaan), alsmede het zichtbaar hebben van de standaard witte X31 fan (in push of in pull).
* Daarnaast zou een eventuele push-pull opstellingen voor in de toekomst beter/mooier uitkomen met de X31 in de front.
* Voor mijn gevoel dempt het voorpaneel iets meer geluid van de fan t.o.v. de back positie.
* De X31 in de top zetten was niet mogelijk (geen ruimte i.v.m. kabels en/of ram). Dit laatst vind ik sowieso opmerkelijk, want had Sharkoon de luchtopening iets meer naar het glazen zijpaneel verplaatst/ gemaakt (dus links van het midden of de luchtopening breder, maar de montage gaten links van het midden), dan was dit zeer waarschijnlijk mogelijk geweest. Iets wat de Fractal Design Define C wel heeft bijvoorbeeld.

Allemaal 1e wereld problemen natuurlijk, maar ik stoor mij hieraan :P

Opmerkingen:

* Deze zelfbouw pc (aka Blue Angle) is overigens niet meer in mijn bezit, omdat ik deze verkocht heb aan een mede tweaker.
* Ook heb ik de DG7000-G gebruikt in zowel groen als blauw, zie reviews. De lay-out van deze kast is het zelfde.

Heb jij ook een Sharkoon AI7000 Zwart?