Asus A8R-MVP Review

fromalk 25 december 2005, 920 views

Asus A8R-MVP

Pluspunten

• Stabiel
  • Mooie indeling
  • Goed doordacht concept
  • Alles is aanwezig

Minpunten

• Geen schroeven? :unsure:
  • Slecht werkende on board poort tot heden
  • En mischien net iets te weinig usb poorten onboard?

Layout Score: 4
Ik heb het product reeds enkele dagen actief in gebruik nu en heb eig slechts 1 echte opmerking. Als cpu gebruik ik een x2 4800+ dual core. En als grafische kaart op dit moment een x300, in de loop van de week wordt dit een X1800XT, normaal gaat dit niet veel uitmaken, tegen volgende maand wordt dit ook een crossfire opstelling en zal ik mijn survey trachtten uit te breiden.

Ik vind de onderverdeling op dit moedrbord erg goed gedaan, zeker als je een artic (freezer pro) gebruikt, de socket zit zo gedraaid dat de koeler horizontaal zal staan en dus de warme lucht niet aan de voeding inblaast of op de grafische kaart zoals het parade-sli paardje van asus.
Helaas is er mischien net iets te weinig airflow over de southbridge door zijn net iets mindere locatie.

Er zijn 4 Sata poorten aanwezig, wat voldoende is voor de doorgaanse pc gebruiker, ook is alles mooi aangeduid en overzichtelijk.

Ik heb slechts 1 probleem met dit moederbord, tot op heden blijft de onboard LAN poort om de x aantal uur steeds zijn verbinding verliezen, updaten bracht nog geen oplossing, voorlopig ga ik van UTP naar USB tot ik alles tegoei aan de praat krijg.

Misschien toch nog een laatste kleine opmerking, naar mijn gevoel zijn er net iets te weinig USB poorten aanwezig alsook waarom werden er geen schriefjes meegeleverd? Een detail mss maar behoorlijk vervelend als je geen degelijke schroeven vind.

Toch een sterke zet van asus daar dit wel degelijk een van de eerste moederborden voor crossfire was die daadwerkelijk in de benelux beschikbaar was!

Heb jij ook een Asus A8R-MVP?

Schriefjes worden meestal met behuizing meegeleverd en niet met moederbord.
Ja idd, maar nochtans bij gigabyte heb k ze er altijd bij gekregen, nuja was niet meteen een probleem ;)
Dat met die LAN kaart hebben ze dus nog steeds niet onder de knie. Updaten van drivers werkt meestal niet.
Veel moederbordjes werken niet echt naar behoren met die MARVEL netwerkchip onboard.

Waarom niet gewoon weer een 3com of Intel of NVIDIA erop lijmen.
Probeer bij problemen van de marvel netwerk kaart de volgende drivers : 8.46.4.3
Deze schijnen goed te werken en veel problemen op te lossen.