Asus N71JQ-TY002X Review

Gwendolyn 22 mei 2011, laatste update op 22 mei 2011, 637 views

Asus N71JQ-TY002X

Pluspunten

• Stabiliteit, en gebruik verschillende programmas tegelijkertijd.

Minpunten

• Kijkhoek van het scherm zou groter mogen zijn.
  • Opstartten mag sneller.

Nu we deze laptop meer dan een jaar hebben kan ik niet anders zeggen dan dat we onder de indruk zijn.
Het scherm is een sterk punt van deze laptop al mag de kijkhoek groter zijn.. Ook de snelheid binnen programma's is voor ons zeer goed, echter het opstartten van de laptop duurt in ons gevoel wel eens wat lang.
De laptop heeft geen enkele moeite met tekenprogramma's als Xara en Corel!
Zeker als je in ogenschouw neemt dat er vaak gelijkertijd muziek wordt afgespeeld en er als beveiliging McAffee continu meedraait. Dat mag je ook wel verwachten bij een i7 procesoor.
De Laptop is voor ons ook de schakel met Apple's I-pod en I-pad. Ook dit werkt goed. Inmiddels staan er meer dan 200 albums in i-tunes en dat maakt in het gebruik geen enkel verschil.
Voor de bediening maken we veelal gebruik van een Blue-tooth Logitech muis.
Tijdens auto-vakanties doet de laptop vaak dienst als DVD speler wat door de schermgrootte en helderheid hiervan heel goed gaat.

Het toetsenbord laat zich makkelijk bedienen en de extra functies zoals harder en zachter van geluid wennen erg snel en zijn handig in gebruik. Het toetsenbord werkt erg prettig.

De bouwkwaliteit is erg goed te noemen. De schernieren en de plaatsing hiervan zijn beter dan bij een andere Asus Laptop die we hebben. De lak aan de buitenzijde glanst nog steeds erg mooie terwijl de krasbestendigheid ons heel sterk is meegevallen. Ook laten zowel het scherm als de buitenkant zich eenvoduig reinigen met een monitor-reinigngsproduct.

De geluidsproductie is erg laag ook wanneer de fan aanslaat. De laptop word ook bij landurig gebruik niet opvallend warm, en kan dan ook gemakkelijk in de zomer op dunne kleding gebruikt worden.

De mobiliteit is goed te noemen. Andere Wifi punten toevoegen gaat heel eenvoudig. Omdat de laptop vaak aan het lichtnet aangesloten is geef ik geen beoordeling over de batterijduur.

Wij hebben de laptop bijna meteen nadat deze beschikbaar was gekocht en de prijs was zeker ten opzichte van de concurrentie erg scherp te noemen.

Als laatste wil ik aangeven dat de Windows 7-64 professional versie waarmee de laptop geleverd werd zeer stabiel is gebleken en er behalve regelmatige updates en eens per 3 maanden uitvoeren van defragmentatie geen 'onderhoudswerkzaamheden" aan gedaan zijn.

Heb jij ook een Asus N71JQ-TY002X?

Waar zijn de kopjes en de foto's?