Fractal Design Define R6 Black

€ 163,41
Specificaties Tower • 8 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Define R6 Black Review

Michael van S 14 maart 2018, 1.795 views Product gekocht

Fractal Design Define R6 Black

Super kast met geweldige radiator support. 360mm PE boven 480mm CE voor 140mm CE onder en misschien ook nog een 120mm PE in de onderkant. Zie foto voor het resultaat.

Pluspunten

• Kwaliteit van de kast is super (steving)
  • Deurtje kan je van richting wisselen
  • Keuze uit heel veel schijven of watercooling (of beide)
  • Tempered glass zonder zichtbare mountingholes
  • Super ventilatie roosters

Minpunten

• Erg lasting om te vinden wat wel en niet past kwa radiator dikte

Aangezien radiator support nergens te vinden is, heb ik besloten het maar in een review te zetten.

I have successfully mounted an 140MM EKWB CE in the back, 360MM EKWB PE in the TOP, and an 280MM EKWB CE in the front.
Everything just fits, the screws of the 360MM are almost touching the 280MM rad because EKWB uses ball shaped screw heads.

But it does work, and it works great!

From what I can tell you can even fit another 120MM PE in the bottom, but I didnt do this, so try at your own risk. Looks like plenty of space though.

As a PSU I am using a Corsair RM750x, so that PSU and a 120MM would work!

Enjoy builing in this awesome case!

Heb jij ook een Fractal Design Define R6 Black?

Vraag & Aanbod

Hey hallo Micheal ik zie dat je voor huidige build een fractal define r6 hebt met een waterkoeling set-up,
mag ik vragen welke dikte Rad's je hebt.
ik wil voor mijn komende upgrade de zelfde case maar dan in gun metal kopen ene en custom waterloop inbouwen vandaar mijn vraag.
EKWB CE = 45mm zonder fan
EKWB PE = 38mm zonder fan

Gun metal is erg mooi, daar heb ik ook nog over getwijfeld! Succes met je build!
Uit interesse, als je het drivecage gedeelte er uit haalt, is er ook een klepje oid aanwezig om het ontstane gat in de shroud eventueel af te dichten?
Nee dat is er niet, maar daar plaats je dan je radiator en of pomp. Maar je ziet dat gat sowieso niet echt want alles is zwart van binnen.
Hm wellicht zal ik hem toch op een manier gaan dicht maken. Ik heb nu een R5 en wil een stapje omhoog. Danku, voor de reply!
Netjes, heb zelf een Define R5 met 280mm in de front en 360mm in de top, echter beide maar 30mm dik. Zou dus makkelijk moeten passen? Hoe/waar heb je de pomp/res bevestigd?

[Reactie gewijzigd door Lord_Dain op 26 juli 2018 16:38]

De pomp zit onder het reservoir, want het is een pomp res combo, pas net haha
Check. Eigenlijk bedoelde ik met mijn vraag of je de pompres combo op de rad/fan hebt geplaatst of op de aanwezig punten onderin de case.
Op de radiator met een singularity reservoir mount :*)
Denk dat dit kastje mijn Define R5 gaat vervangen dan :P
Helaas zijn er niet veel mooie cases uitgekomen 2017 en begin 2018.
Ik vind dit ook de mooiste. Als je niet voor waterkoeling gaat kan je ook kijken naar mini itx kasten zoals de kasten van Modivio <3
Ik ga zekers voor WC, ik heb op dit moment een 360 en een 280mm rad, beide 3cm dik.
Ziet er echt heel mooi en clean uit!

Maar ik had een vraagje, ik heb nu een Phanteks P400S met plastic window en 3 HDDs, waarvan 1 los ligt.
Ik ben op zoek naar een case die meer dan 2 HDDs kwijt kan, tempered glass window heeft en ook een H115i (280MM radiator van 52mm dik incl. fans) kwijt kan, het liefste in de voorkant.
Denk je dat deze case daarvoor geschikt is?
Je kan alleen meer HDD's (>2) mounten als je de standaard layout gebruikt.

Wat ik heb gedaan is de open layout gebruiken door de HDD mounting bays weg te halen. Bij de open layout is er alleen ruimte voor 2 x 2.5Inch achter het moederboard.

Als je een 280MM wilt gebruiken kan deze alleen voor en boven in de standaard layout.

Wat ik zou doen is wat hardeschijven aansluiten via USB 3.0 of een grotere schijf nemen.
Je kan meestal ook nog wel een M2 kwijt op je moederbord. Samen met 2 x 2.5Inch in de open layout moet je wel genoeg storage kunnen maken.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.