HTC U Ultra 64GB Zwart

Specificaties 5,7" • 2560x1440 (Quad HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC U Ultra 64GB Zwart Review

nokiaan958GB 13 maart 2018, laatste update op 6 september 2018, 395 views Product gekocht

HTC U Ultra 64GB Zwart

Na de Blackberry Priv (destijds 700 euro) heb ik deze HTC in februari 2018 gekocht. Dit highend toestel is behoorlijk in prijs gedaald en snap niet waarom in veel recensies staat dat een minpunt is dat hij veel te duur is :)

Pluspunten

• prima scherm
  • is met bijgeleverde lader snel opgeladen
  • kan soms 2 dagen met een batterijlading
  • ziet er leuk uit

Minpunten

• niet waterdicht
  • te gladde behuizing
  • na update naar Android 8 is batterij snel leeg
  • goedkoop

De HTC heeft een glazen achterkant wat niet mijn voorkeur had. Maar zie nu dat tegenwoordig de meeste toestellen veel glas hebben. Dus ten opzichte van andere toestellen niet een echt minpunt. Daarnaast is glas best mooi als afwerking van de achterkant

Er zijn niet veel ontwikkelingen die na de komst van de Priv die ik perse in haar opvolger zou willen zien. Een fysieke verbetering tov de Priv is de vingerafdrukscanner. Dit is tegenwoordig ook al niet meer een bijzonderheid of pluspunt te noemen. De vingerafdrukscanner werkt goed en meestal in 1x.

Na in gebruikname had ik 2 dagen lang steeds weer nieuwe updates. Daarna rustig met updates.
Ik heb Nova Launcher geinstalleerd omdat ik nergens kon vinden hoe ik het startscherm automatisch kan laten meedraaien met de stand van het toestel. Raar dat zoiets niet standaard kan.
Voorafgaand aan de aankoop heb ik HTC gemaild over de update naar Android 8. Zij waren stellig dat deze er aan zit te komen. Ik wacht af beloofd=beloofd.

Al met al een prettig toestel waar ik hopelijk minimaal een jaar mee vooruit kant.

Update 20180906:
Na de naar Android 8 is de HTC slechter gaan functioneren. Zelden hoeft hij 's avonds niet aan de lader. Soms wordt hij ook zonder verklaarbare redenen erg warm.

Heb jij ook een HTC U Ultra 64GB Zwart?