Fujifilm X-T20 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart Review

Lara97Newbie 13 maart 2018, laatste update op 13 maart 2018, 313 views Product gekocht

Fujifilm X-T20 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart

Zeer fijne camera, voor een beginner is een paar dagen oefenen een must! Goede en scherpe foto's, JPG kwaliteit zeer goed. Systeem werkt fijn en snel. Batterijduur is kort en voor sommige mensen zou het formaat en dus de grip vervelend kunnen zijn, persoonlijk heb ik er weinig last van.

Pluspunten

• Zeer goede JPG kwaliteit
  • Goede en scherpe foto's
  • Licht gewicht

Minpunten

• Batterijduur

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 2
Snelheid en automatiek Score: 5
Paar weken geleden deze camera gekocht bij Kamera Express in 's-Hertogenbosch, zeer goed geholpen! Ik kwam daar omdat ik voor reis een goede camera wilde kopen, ik had zelf een Nikon in gedachten. Maar de desbetreffende man gaf aan dat hij zelf een tijdje terug al zijn Nikon spullen heeft ingeruild voor deze camera met een paar lenzen.

Uiteindelijk besloten om toch iets meer geld uit te geven en dus voor de Fuji X-T20 te gaan.

Doordat dit mijn eerste eigen camera is, heb ik nog niet veel verstand van het fotograferen met een spiegelreflex- of systeemcamera. Na een middagje oefenen, de handleiding doorgespit en het boek 'Fotograferen met de Fujifilm X-T-serie' gelezen te hebben begin ik de camera een beetje door te krijgen. Het is zeker aan te raden om een tijdje te oefenen, een Nikon of een Canon zijn toch wel degelijk verschillend dan deze camera.

Persoonlijk is de grootte van de camera goed voor mij, ik heb kleine handen en daardoor ook geen problemen met per ongeluk een knopje in drukken. De grip zou beter kunnen maar er is dan ook een mogelijkheid om een extra grip erbij te kopen.

Een nadeel vind ik echter wel de batterijduur, na een middagje geoefend te hebben, 300 foto's later, was de batterij helemaal leeg.

Heb jij ook een Fujifilm X-T20 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart?