Sapphire Radeon 9600 XT 256MB Review

Gamefreak64 25 december 2005, 712 views

Sapphire Radeon 9600 XT 256MB

Pluspunten

• Radeon degelijkheid
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Prestaties
  • Geen leuke software,zoals monitors etc...

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik heb deze kaart ongeveer 2 maanden geleden gekocht omdat ik een nieuwe videokaart nodig had voor in mijn nieuwe PC.
Toen de kaart geplaatst was,drivers geinstalleerd etc .. vielen mij 2 dingen op.

1* kaart is eigelijk best redelijk
2* net te sloom voor nieuwe spellen

Kaart is getest met 3dmark2005 .. waar hij een bijzonder lage score haalde.
En NFS MW valt redelijk te spelen, 1024x768 .. maar niet alles op HIGH. Dan werdt het spel gruwlijk sloom,en dus irritant om te spelen...

getest op :

AMD Athlon64 3700+ (skt 754,1mb cache)
Asus K8v Deluxe
1Gb Infineon
Sapphire Radeon 9600xt , DVI, 256 mb
NEC DVD speler
NEC Dual-layer brander
80gb Maxtor @ 7200rpm

Heb jij ook een Sapphire Radeon 9600 XT 256MB?

Je hebt de overclock 2 punten gegeven, maar in je survey staat nergens waarom dat 2 punten zijn. Hoe kun je de overclockbaarheid nou beoordelen als je nog niet geprobeerd hebt de kaart te OC'en?

En misschien dat de performance niet zo best is, maar plaats het dan wel in perspectief. De 9600XT is namelijk geen dure kaart meer, dus je hoeft er ook geen fantastische graphics van te verwachten.
Dit kon ik je ook nog wel vertellen terwijl ik de kaart nieteens heb. Geef eens wat feiten, de werkelijke 3dmark05 score bijvoorbeeld, hoe weinig ruimte de kaart had om over te klokken, enz... Op die manier hebben we er nog wat aan. Maak er een mooi stukje van, dit zijn 2 zinnetjes, dat kun je geen survey noemen hoor...
Het lijkt mij niet dat je de 'prestaties' bij 'negatieve eigenschappen' kan zetten. Je hebt immers deze kaart gekocht voor:

- Prestaties
- Bedrag dat je portommonee toeliet
Je hebt veel dingen onvoldoende gegeven, maar de redenen heb ik niet uit je tekst kunnen opmaken, zoals overclocken, en je 3d mark scores.

En voor jouw kaart kan je het beste testen met 3dmark 03 ipv. 05.
Dit is toch wel de slechtste survey die ik heb gezien. je zegt dingen die neit eens ergens op gebasseerd zijn!