Corsair Crystal 570X RGB Zwart - Reviews

Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Crystal 570X RGB Zwart Review

Bas_f 12 maart 2018, 228 views Product gekocht

Corsair Crystal 570X RGB Zwart

Uitstekende kwaliteit, redelijk kabelmanagement, stille fans en goede opties voor waterkoeling. Het was een klein feestje om mijn PC hier in te bouwen.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • beperkt kabelmanagement
  • stille fans
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• redelijk zwaar
  • net te weinig ruimte voor de bedoelde kabelmanagement

Ik heb de rode kast van deze variant gekocht (staat niet op Tweakers), wat inhoudt dat het frame van de magnetische stoffilters rood is en de verlichte Corsair-logos aan de linker- en voorkant rood verlicht zijn. De fans zijn RGB en naar iedere kleur instelbaar.

Het geharde glas is donkerkleurig wat er voor zorgt dat de verlichte items aan de binnenkant goed te zien zijn, maar de zwarte (niet verlichtte) kabels die je niet wilt zien, minder zichtbaar zijn. Dit is goed gedaan, omdat ook de rechterkant van glas is, waar juist alle kabels lopen. Het is niet storend. Vingerafdrukken zijn gek genoeg vrijwel niet zichtbaar op het glas.

Aan de rechterkant (bij vooraanzicht) lopen standaard de kabels voor de fans, de audio- en USB-kabels voor aan de bovenkant van de kast. De drie fans hebben twee aansluitingen nodig op de voeding, waar female SATA-plugs voor klaarliggen. Ik heb naast de M.2 SSD ook twee 3.5" HDD's ingebouwd, wat maakt dat ik in totaal 4 SATA-voedingaansluitingen moest gebruiken. Bij mijn modulaire voeding zitten kabels met 3 aansluitingen per kabel. Dit is jammer, want nu heb ik er twee los in de kast liggen. Er zijn 2 3.5" slots die verticaal geplaatst zijn aan de rechterkant van de kast.
Er is een speciale "goot" waar kabels in weggewerkt kunnen worden, maar deze is bij mij veel te klein. Echt veel te klein. Er loopt doorheen: moederbord voeding, 2x 12V moederbordvoedingen, 2x 12V voor de graka, 2x SATA-voeding met 3 aansluitingen per kabel, 2x SATA, USB, audio en 3x fans. Al met al een hele berg kabels. De goot past niet meer en het hele handeltje zit vrij strak tegen de glasplaat aan. Doordat de glasplaat donker is, is het niet storend.

Alle kabels naar het moederbord kunnen via rubbere afdichtingen naar de achterkant worden weggewerkt. Hierdoor is het zichtbare gedeelte vrijwel geheel kabelvrij. Ook de voeding zit achter een schot weggewerkt.

Aan de voorkant van de kast zitten standaard 3 fans (meegeleverd). Daarnaast is er ruimte voor 2 fans aan de bovenkant en nog 1 aan de achterkant. De controller voor de verlichting is hier al op voorbereid. Ik heb alleen de fans aan de voorkant benut. Tegen twee van deze fans heb ik de radiator van mijn waterkoeling aangezet. Dit ging buitengewoon eenvoudig met de meegeleverde schroeven die precies goed waren qua lengte en vorm. Bij de fans zitten twee controllers voor alleen de verlichting. Het aansturen van de fans zelf moet door het moederbord of een aparte controller gedaan worden.

De kast heeft geen enkele 5.25" bay. Ook niet intern. Hierdoor heb ik afscheid genomen van mijn X-Fi soundcard (die een 5.25" bay nodig had) en heb ik de onboard audio van mijn Rampage 5 gebruikt. Ook de display behorende bij de Rampage 5 kon ik nu niet meer kwijt in een 5.25" bay en heb ik weggelaten.

De rode buizen van de waterkoeling zijn nu de enige buizen/kabels zichtbaar in de kast, wat maakt dat het hele rood/zware thema er ontzettend mooi uitziet in deze kast.

Het magnetische stoffilter aan de voorkant is na een ruime week al zichtbaar vervuild. Nog niet storend, maar het valt wel op. Aan de ene kant mooi natuurlijk, want daar is een stoffilter voor, maar aan de andere kant zit het direct in het zicht en wordt het verlicht door de fans. Om het filter schoon te maken, moet ik 4 schroeven losmaken, waarna de glasplaat er af kan en ik het stoffilter kan verwijderen en schoonmaken. Niet schokkend veel werk, maar het moet redelijk vaak gebeuren, schat ik zo in.

Al met al was het inbouwen vrij gemakkelijk en ben ik erg tevreden over deze kast. Vooral de geluidsproductie van de fans valt in positieve zin op.

Heb jij ook een Corsair Crystal 570X RGB Zwart?