Steelseries Qck Review

doelloos2 17 maart 2018, 396 views Product gekocht

Steelseries Qck

Een erg fijne en dunne muismat met een goede antislip. De muis glijdt erg goed op de muismat en voelt zacht aan. Het enige nadeel is de vuil erg goed zichtbaar is op de muismat en het ook lastig eraf te krijgen is.

Pluspunten

• Feel
  • Simpele look
  • Dun

Minpunten

• Wordt snel vies

Kwaliteit Score: 4
Algemeen
Ik heb eigenlijk nooit een muismat gebruikt omdat mijn bureau een prima ondergrond was voor de meeste muizen. Echter bij het aanschaffen van een nieuw bureau bleek dat de muis niet meer goed werkte op deze lichte reflecterende ondergrond. Ik moest dus een muismat gaan kopen. Ik was opzoek naar een goedkope maar ook vooral dunne muismat omdat ik eigenlijk altijd zonder een muismat heb gewerkt. Ik wilde dan ook zo min mogelijk van deze muismat voelen. Ik gebruik een steelseries muis (rival 300) en vond het dus ook leuk om een steelseries muismat te kopen. De Steelseries Qck was een goedkope en dunne muismat die aan mijn eisen voldeed.
verpakking
De verpakking van de muismat is simpel en klein. De muismat zit opgerold in de verpakking wat in het begin best vervelend is (kom hier later op terug). Echter zou ik ook niet weten hoe een muismat van deze grootte beter verpakt zou kunnen worden.

gebruik
Omdat de muismat opgerold in de verpakking komt is het de eerste twee weken nogal vervelend dat een deel van de muismat bol staat (zie afbeelding).

Dit duurt toch echt wel een paar weken eer dat de muismat recht is. De muismat in de andere richting op rollen kan wel helpen. De bovenkant van de muismat is gemaakt van een zachte stof waar de muis erg fijn overeen glijdt en ook erg zacht is voor je hand en pols. De onderkant van de muismat is gemaakt van een stroef rubber wat er voor zorgt dat de muismat goed op zijn plek blijft liggen. Een leuk detail is dat ook aan de onderkant van de muismat het steelseries logo staat. De volgende twee foto's laten de boven en onderkant van de muismat in close-up zien zodat je een idee kan krijgen van de materialen.

Na de muismat een maand te hebben gebruikt is het al wel duidelijk dat de stoffen muismat erg snel vies wordt. Stof en kruimels zie je erg snel op de muismat en zijn er ook moeilijk vanaf te krijgen doordat ze in de vezels gaan zitten.
Erg leuke en fijne muismat voor een goede prijs! De dikte van de muismat iksideaal en het gladde oppervalk zorgt ervoor dat de muis goed over de muismat glijdt. Het enige nadeel is wel dat de muismat erg snel vies wordt.

Heb jij ook een Steelseries Qck?