Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB Review

jc_hans 11 maart 2018, 122 views Product gekocht

Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB

Prima SSD, incl. bracket voor 3,5" montage

Pluspunten

• Snelheid
  • Accessoires
  • Materiaal

Minpunten

• Na bijna 3 jaar: out of life
  • Bracket niet nodig geweest

Mijn eerste SSD in thuis-gebruik. Na bijna 3 jaar in gebruik tijd voor een Review.

Presteert goed uitstekend. Was altijd sceptisch over een SSD in een PC/Laptop. Maar deze SSD heeft zichzelf bewezen. Snel, accessoires die erbij zitten zijn handig - alleen niet echt nodig in een custom-build. (Aangezien elke degelijke kast incl. brackets komt). Handige tools (los te downloaden, niet toegevoegd aan verpakking).

Hoe dan ook, wel nog steeds een vrij groot min-punt in mijn ogen ten opzichte van normale HDD: Een SSD is nog steeds vrij gevoelig ten opzichte van een ordinaire HDD ! Heb vele HDD's gehad en SSD's gezien tijdens mijn werk. Deze is nu na bijna 3 jaar aan t falen. Volgens de diag-tools: 1% life remaining.

Dus ik neig toch weer naar een normale HDD, ook al is de opstart snelheid verslavend. Wellicht nog een garantie item.

Heb jij ook een Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB?

Reviews door de redactie

1% life remaining.
Dit is gewoon gebruik, je kan met Cristal disk info zien hoeveel GB/TB je er naar weg hebt geschreven. Hoe veel is dat bij jou ? :)
Die 1% remaining bleek uiteindelijk iets anders in te houden - in dit geval tenminste - had vandaag de SSD aan een andere PC hangen (mijn oude). Toen eerst maar is een firmware update gedaan, nog een keer controleert op updates, niks meer. Maar 1 update in 3 jaar tijd ? Vaag, hoe dan ook - geen idee hoeveel updates een SSD normaal krijgt - dat de management software dan niet even aangeeft: "joh je life geeft aan 1% dit is te wijten aan de firmware, updaten en klaar"

Nu na firmware update via andere PC, aangezien deze SSD mijn primaire schijf is. Is 't percentage terug naar 84% Tot de rest van de dag geen issues meer. Nu kwamen die ook niet constant voor. Perf'monitor geeft nu ook niet meer aan joh je schijf is bijna stuk. Wat eerst wel het geval was. Kortom sensor die update nodig had ofzo ?