Cooler Master Hyper Z600 Review

viniecom 26 februari 2010, laatste update op 25 september 2010, 588 views

Cooler Master Hyper Z600

Pluspunten

• solide cooler
  • goede koeling
  • waar voor je geld

Minpunten

• een ramp om in te bouwen!!!!!!ben er zo'n 3 uur mee bezig geweest.
  • complete moederberbord demontage vereist.
  • handleiding kan beter

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik ga een korte niet zo uitebreide review maken.
Het is mijn eerste keer dus comment er maar op los.

Ik heb mijn koeler bij een winkel in den haag voor 18 ¤ gekocht.
En ik vind dat ik wel waar voor mijn geld heb gekregen.
De koeler voelt solide aan en is groot :P niet nieuws denk ik.
Hij past op verschillende sockets, maar het inbouwen is werkelijkwaar een ramp!
Je krijgt een handleiding erbij maar ik moest echt een tijd puzzelen voor dat alle dingen op hun plaats vielen.
Als je hem dus koopt neem 2 uur sleutel tijd vrij want je hele moederbord moet opnieuw gemonteerd worden.
De mount van de koeler is wel stevig maar zoals ik al zei je moet drie keer kijken hoe alles vast moet zetten.
Maar hier geldt wel dat als het vast zit het goed vast zit.

Je kunt er 2 fans op monteren zoals op plaatje te zien is.
Daarvoor zitten er 2 zwarte clips bij maar die staan niet in de handleiding vermeldt.
Toen ik de clips zag dacht ik waar zijn die voor?
Maar nu dus op de plaatjes kijk had ik echt een Homer simpsons moment (thoohhhhh)

De prestaties zijn wel goed.
Eerst werd mijn pc idle 35graden
En als ik hem gebruikte om te gamen 47 graden (stock pentium)

Nu idle zo'n 28 en bij het gamen 37.
Dit is zonder extra coolers gemonteerd
Dus wel een vooruit gang, dus.

Wat ik wel vind is dat de coolpasta die erbij geleverd worden 3x niets is.
Het is dikke brij dat waarschijnlijk heel snel uitdroogt.
Doen ze niet beter dan bij pentium.

verder nog, als je aan het inbouwen bent denk dat aan de draadjes waar je later niet meer bij kan, want als de koeler eenmaal zit kun je er niet meer bij!!
Dit was dusver mijn review, ik kan nog geen goede metingen plaatsen.
Want zojuist is mijn systeem gecrasht wegens waarschijnlijk een raid malfuntion raid0.
Komt misschien later nog wel.

moederbord
msi x48c
intel quad core q6300
behuizing coolermaster die zwarte standaard medium tower.

groeten viniecom,

Heb jij ook een Cooler Master Hyper Z600?

Welke CPU is het nu ? Iets met Pentium zegt me eigenlijk niet zoveel :?
Onderaan staat dat het om een Q6300 gaat, en bovenin heeft hij het alleen over de stock koeler van een Intel proc.
"Ramp met inbouwen", heeft dat misschien iets te maken met onkunde? 8)7
ik bouw deze in 3 min in.
gat in het backplate van kast ;) heel makkelijk. ( 775 socket dan he )

Maar een van beste luchtkoelers die er is.
Hoi,

Precies dat heb ik ook meegemaakt, wel een joekel van een koeler en hij doet goed zijn werk, dat is wel waar. Dat mount stuk voor de achterkant heb ik niet geplaatst, want de schroefjes waren zo klein dat het niet paste om de moedertjes er in te laten draaien. Ik heb mijn E8600 3,33mhz naar 4,24 mhz overclocked, moet eerlijkzeggen no problem!! 1 fan maar aan bevestigt en hij doet het super. Dus mensen het is pielwerk, maar wel een goede koeler. Trouwens 18 euries, nou de mijne was 35 euries, dus ben ik opgelicht. Jammer!!

Nou succes
Hoezo opgelicht? Wanneer heb je hem gekocht dan? :?
Ik vindt het wel ERUG knap dat jij je pc van 3.33 MHz naar 4.24 MHz kunt overclocken, jammer genoeg zou je pc dan wel tyfus traag zijn als dat écht je snelheiden zijn....

Ik neem aan dat als je gaat overclocken, dat je weet waar je mee bezig bent... en dat je het verschil tussen MHz en GHz uit elkaar kunt houden....
hoe heb je overgeclocked? gewoon op internet lezen en toepassen op je eigen cpu?

no offense, maar let ff op met wat je typt ;)
Ik vind deze cooler er juist makkelijk op gaan. Je hebt echt een gevoel dat hij stevig is. Bij de standaard coolers van Intel, dat systeem vind ik pas verrot.
hey,

"Ramp met inbouwen", heeft dat misschien iets te maken met onkunde?

Nouja tis idd wel een tijd geleden dat ik wat ingebouwd heb, maar dat je het in 3 minuten kan doen is larikoek, completen onzin.

Hangt een beetje van je kast of maar je moederbord moet zoiezo los.

Maar ben zeer tevreden over de koeler.
btw ik heb ook socket 775
Hey allemaal beadankt voor jullie reacties,

Ik heb er weer het een en ander van geleerd hoe ik een review moet schrijven :D :)
Ik heb deze koeler gekozen omdat het een goede stille koeler is en aangezien mijn cpu niet overclock hij meer dan voldoende zijn werk doet.

Het enige is dus wat bij de reacties ook al stond dat wel wat pielwerk is.
Voor de een meer dan de ander maar in 3 min in bouwen durf ik 100 voor te wedden dat dat je niet lukt!!

groeten,
En alvast gelukkig nieuw jaar en fijne kerstdagen.

viniecom