Cooler Master Seidon 120V Ver.2

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (1 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Seidon 120V Ver.2 Review

izanamie 5 maart 2018, 180 views Product gekocht

Cooler Master Seidon 120V Ver.2

Prima betaalbaar product, draai een 3e generatie Intel Core i5 namelijk Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz met overclock naar 4Ghz Ik ben erg tevreden over dit product, hij houd mijn CPU goed koel met minimaal geluid. De meegeleverde fan is prima Ik zelf gebruik dit product naar alle tevredenheid

Pluspunten

• Redelijk tot behoorlijk Stil
  • Goede Koeling voor niet overclockers
  • Geschikt voor onder andere Core I3 en I5
  • Robuust gebouwd
  • Hoge Kwaliteit voor prijs

Minpunten

• Niet geschikt voor zware processors zoals Core i7/9
  • Slang net een centimeter te kort voor front cooling
  • Bijgeleverde montage materiaal niet geschikt voor Pull configuratie
  • Niet flexibel betreft montage mogelijkheden.
  • Stugge Slangen
  • Temperatuur Schommelt behoorlijk al dan wel met maar ene paar graden

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5

Met Thermal Grizzly Conductonaut Liquid Metal haal ik waarden tussen de 50 en 55 graden full load en tussen de 22 en 27 °C idle / browsing, hierbij gebruik ik een Cooler Master Silencio 550 - Midtowermodel. Niet slecht, maar ook niet erg goed. Beter dan de Intel Stock cooler, even goed als een betaalbaar normale luchtkoeler van dezelfde prijsklasse. Ik gebruik een Stille kast, geen bijzondere airflow, toch blijft alles goed koel.
Temp:
Huiskamer 23 °C (met kachel aan, ik had het koud)
Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz 26 °C
ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V LE PLUS (LGA1155) 26 °C
2047MB NVIDIA GeForce GTX TITAN Black (ASUStek Computer Inc) 30 °C
238GB Samsung SSD 840 PRO Series (SSD) 23 °C

Alles was makkelijk te monteren met een push configuratie aan de achterkant van de kast, de slangen waren net te kort om voorin de kast te bouwen. Montage materiaal was niet geschikt voor een pull configuratie en was daardoor niet mogelijk.

Ik had graag gezien dat de cooler een 2cm langere slang had gehad zodat ik deze voorin de kast kon bouwen voor meer frisse lucht.

De Temperatuur schommelt wel wat met een paar graden, de pomp doet er even over om een snel wisselende Core Temp weg te werken, hier tegenover staat wel dat hij behoorlijk stil is vergeleken met andere Coolermaster modellen.

Toch ben ik erg tevreden over dit product, hij houd mijn CPU goed koel met minimaal geluid. De meegeleverde fan is prima, gewoon te gebruiken zonder problemen, goede luchtdruk en erg stil maar ik persoonlijk houdt meer van de Noiseblocker en Noctua fans, deze geven een grote performance boost tegen over de meegeleverde fans maar zijn ook zeer prijzig wat de keuze voor deze watercooling kit overbodig maakt. Ga je gewoon out of the box je Core i 3 of 5 koel houden, gewoon doen, wil je meer, neem een ander.

Ik zelf gebruik dit product naar alle tevredenheid en kan het andere Intel Core i3/5 gebruikers prima aanraden.

Heb jij ook een Cooler Master Seidon 120V Ver.2?