Specificaties 10,2" touchscreen met 1GB opslag - Bekijk alle specificaties

iRex Technologies Digital Reader DR1000S Zwart Review

avy 25 februari 2010, 1.100 views

iRex Technologies Digital Reader DR1000S Zwart

Pluspunten

• Scherm + touchscreen:
  • Dit is duidelijk de grootste e-reader die op dit moment verkrijgbaar is. Het detail is uitmuntend. Het touchscreen is van Wacom en is prima om mee te tekenen.
  • Navigatie:
  • Door de stylus kun je erg makkelijk door je documenten heen navieren en documenten zoeken.

Minpunten

• Accu:
  • Deze gaat relatief snel leeg. et gebruik van de SD kaart kost extra energie en daarmee 1GB inern geheugen aan de magere kant.
  • Knoppen:
  • Overal zitten knoppen die je per ongelijk aanraakt als het het ding vasthoudt. Ze zijn te vergrendelen, maar dat is softwarematig nog niet ideaal. Eigenlijk wil je alleen de stylus gebruiken, maar die moet je dus elke keer tevoorschijn toveren. Soms blijven de knoppen hangen of werken ze niet. Het apparaat moet dan gereset worden.
  • Software:
  • Tijdens mijn korte ervaring is het apparaat een aantal keer blijven hangen waardoor een reset nodig was. Er zat ook nog een bug in het roteren van documente. Met toekomstige firmware udates zal dat ongetwijfeld verholpen zijn.
  • Prijs:
  • De prijs is echt te veel van het goede. Ik heb (januari 2010) 700 euro betaald. Omdat je het apparaat alleen met usb kan opladen moet daar een extra lader bij want er wordt alleen een kabel voor de computer meegeleverd. Niet erg handig voor op vakantie. Doordat het scherm groot is, is het ook erg gevoelig. EEn hoes is dan essentieel. Deze is vanaf 50 euro te krijgen. Met deze hoes is de iRex ineens er zwaar en
  • onhandig.
  • Kwaliteit:
  • Mijn apparaat was eigenlijk direct defect. Daarbuiten voelt het niet bijzonder degelijk aan, maar niet meer of minder dan andere e-readers.

Veelzijdigheid Score: 2
Ik heb de iRex 1000S gekocht om wetenschappelijke artikelen op te lezen. Als hij werk is de beeldkwaliteit zeer goed en kun je gescande tweekoloms artikelen prima lezen. Navigatie is eenvoudig en er het touchscreen laat je aantekeningen maken die je bij de documenten kunt opslaan.

Helaas werkte de e-reader al na een dag niet meer. Ik heb het teruggestuurd en uiteindelijk mijn geld teruggevraagd. Op het forum van iRex staan veel klachten ik het is de moeite waard om dit forum te lezen voordat je dit product koopt. Als ik het forum eerder had gezien had ik mij de moeite bespaard.

iRex zelf is waardeloos als het gaat om informatie. De support werkt via een ticketservice die erg traag reageert. Je kunt niet bellen of direct emailen. Ik had eerst een bestelling via iRex zelf gedaan, maar toen bleek dat de voorraad op was en ik 3 weken moest wachten heb ik de bestelling geannuleerd. iRex heeft me doorgestuurd naar een winkel die hem wel op voorraad had. Een winkel met helpdesk die je gewoon kunt bellen is essentieel bij dit product.

Mijn conclusie is dat dit apparaat nog niet ver genoeg is doorontwikkeld, maar dat als het werkt het uitermate geschikt is om A4 documenten op te lezen. Misschien is mijn ervaring niet representatief, maar ik wacht tot een groter bedrijf een e-reader met groot scherm en PDF support op de markt brengt.

Heb jij ook een iRex Technologies Digital Reader DR1000S Zwart?