Asus N6600 GT/TD Review

PeaceNlove 23 december 2005, 396 views

Asus N6600 GT/TD

Pluspunten

• Goede prestaties voor een lage prijs
  • De VGA-aansluiting
  • De mogelijkheid om er een betere koeler op te zetten

Minpunten

• De herrie van de stock-koeler

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze kaart gekocht als vervanging van mijn Geforce4MX. In vergelijking met die kaart kan ik nu spellen als Half-Life 2 en Counterstrike Source met alle opties en op de hoogste resolutie spelen. Wat dat betreft zijn de prestaties zeer goed te noemen. De kaart heeft een DVI en een gewone VGA-aansluiting. Die laatste is nog erg belangrijk, want mijn Samsung 913n heeft alleen VGA.
Het standaart koelertje maakte een takkeherrie. Een hoog suizend geluid. Dit wist ik al van tevoren en ik heb er daarom een Zalman VF700-Cu bijgekocht. Daardoor doet de kaart nu weer geruisloos zijn werk.
De Zalman valt goed te monteren op de Asus. De koeler van de GPU en die van de HDI zijn niet met elkaar verbonden. Daardoor kan de GPU-koeler vervangen worden. De koelblokjes voor het geheugen passen niet, maar ik denk dat dat geen probleem zal vormen doordat deze ook niet in contact stonden met de stock-koeler.

Heb jij ook een Asus N6600 GT/TD?